Algoritmy I Cvičení č. 5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dělitelnost přirozených čísel
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Operace s vektory.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fourierova transformace Filtrování obrazu ve frekvenční doméně
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Počítačová grafika.
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Programování funkcí v Excelu (pole)
MATLAB LEKCE 7.
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
Visual Basic POLE. 2 POLE Pole - je řada prvků označených indexem Například: řada čísel, které spolu nějak souvisejí řada známek jednoho studenta řada.
DATOVÝ TYP POLE.
Algoritmy I Cvičení č. 2. Cíl hodiny Datové typy a přetypování (int, float, double, bool, char, long, short) Konstanty – Celočíselné Desítkové – 15, 0,
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
základní pojmy posloupností
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Vektorové a maticové operace, soustava lineárních rovnic
Příklady z Matlabu (5) Jednoduché scripty.
Lineární algebra.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Dělitelnost přirozených čísel
Matice D.: Matice je systém m .n čísel, uspořádaný do m řádků a n sloupců. Je to jenom symbol, nemá to žádnou číselnou hodnotu! Označení: řádek, řádkový.
Gaussova eliminační metoda
C – strukturované příkazy
Vektory Práce s vektory Př.: Mějme dva vektory z Udělejme kombinace
Analytická geometrie pro gymnázia
Rozlišujeme dva základní
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Matice.
Datové typy a struktury
KIV/PRO Cvičení N nejvyšších hodnot Mějme 2D čtvercové pole [1,..., n][1,..., n] – n 2 vzájemně různých kladných celých čísel Zkonstruujte.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
Vektorové prostory.
Průměr Maximum Minimum
Výroková logika.
Aritmetická posloupnost (3.část)
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I - Funkce Vytvořte funkci ZK_DIFF_MIN_MAX (P_ZAM_ID NUMBER) RETURN VARCHAR2. Funkce může vracet.
Matice přechodu.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
VEKTORY.
Skalární součin 2 vektorů
Algoritmizace a programování Aritmetické, Relační a Logické operátory, Knihovny.
VARIACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Obrázek 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné.
Matice Přednáška č.4. Definice: Soubor prvků nazýváme maticí typu i-tý řádek j-tý sloupec prvky matice.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Dělitelnost přirozených čísel
KIV/ZD cvičení 7 Tomáš Potužák.
Dělitelnost přirozených čísel
ZAL – 6. cvičení 2016.
Vzorové řešení zápočtového testu
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1 Lineární (vektorová) algebra
Algoritmizace a programování
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZAL – 4. cvičení 2016.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Algoritmy I Cvičení č. 5

Cíl hodiny Procvičení Práce s více rozměrnými poli Práce s polem Práce s vnořenými cykly Příprava na real time test Práce s více rozměrnými poli

Úloha č.1 Vytvořte statické pole reálných čísel o velikosti N a naplňte ho hodnotami. A.) Na obrazovku vypište součet všech prvků v poli. B.) Součin všech prvků v poli. C.) Průměrnou hodnotu všech prvků v poli. D.) Druhé mocniny všech prvků v poli. E.) Součet druhých mocnin všech prvků v poli. F.) Součin třetích mocnin všech prvků v poli.

Úloha č.2 Vytvořte jednoduchou kalkulačku. Program se v nekonečné smyčce bude ptát: - Zadej operaci: - Zadej 1. cislo: - Zadej 2. cislo: Dále program vypíše výsledek operace a zeptá se, jestli má pokračovat (např. Pokracovat Ano/Ne a po stisku klavesy N se program ukončí). Operace, která se s čísly bude provádět, bude zadávána pomocí znaků ‘+’ ‘-’ ‘*’ ‘/’. U dělení nezapomeňte zkontrolovat dělení nulou. Pro všechny čtyři operace udělejte funkce.

Úloha č.3 Vytvořte pěti prvkové pole a naplňte ho v cyklu hodnotami od 1 až 5. A.) Pomocí pole definovaného výše vypočtěte faktoriál čísla 5. (Nápověda: je to samé jako násobení všech prvků v poli) B.) Najděte a vypište největší prvek v poli. C.) Najděte a vypište druhý největší prvek v poli. D.) Vypočtěte a vypište faktoriál všech čísel v poli.

Úloha č.4 Vytvořte dvě pole čísel o velikosti N. Tato pole budou představovat vektory. A.) Vypište obě pole (vektory), každé na jeden řádek. B.) Vypište součet těchto dvou vektorů. (Nápověda: Součet dvou vektorů znamená součet jejich prvků na odpovídajícím indexu. Výsledek je opět vektor) C.) Vypište jejich skalární součin. Nápověda: Mějme dva trojrozměrné vektory a = (1,2,3), b = (4,5,6). Potom jejich skalární součin je 1.4 + 2.5 + 3.6 = 32

Úloha č.5 Vytvořte pěti prvkové celočíselné pole, které naplníte různými čísly. Program vypíše na obrazovku vždy index prvku v poli. Pokud bude číslo v poli kladné, tak program dále vypíše tolik znaků ‘+’, jaká je hodnota daného prvku. Pokud bude číslo záporné, tak program vypíše odpovídající počet znaků ‘-’. Např. pro pole { 5, 1, -2, -3, 3 } bude výstup: 0+++++ 1+ 2-- 3--- 4+++

Úloha č.6 Je dáno dvou rozměrné pole (matice). int[3][2] pole = { {1,2}, {3,4}, {5,6} }; A.) Vypište toto pole na obrazovku. Dodržujte úmluvu [řádek][sloupec]. Na výstupu bude: 1 2 3 4 5 6 B.) Vypište na obrazovku vždy jen první prvek v prvním sloupci. Na výstupu bude: 1 3 5. C.) Vypište jen druhý řádek matice. Na výstupu bude 3 4. D.) Projděte a vypište pole v obráceném pořadí. Na výstupu bude: 6 5 4 3 2 1 E.) Transponujte danou matici (dvou rozměrné pole). Na výstupu bude: 1 3 5 2 4 6

Úloha č.7 Deklarujte a definujte si vlastní statické pole celých čísel o rozměrech NxN. A.) Vypište ho na obrazovku. B.) Vypište součet všech prvků v poli. C.) Vypište aritmetický průměr všech hodnot v poli. D.) Vypište prvky na diagonále (Nápověda: prvky na diagonále získáte tak, že se při průchodu polem budou indexy řádků a sloupců rovnat) E.) Vypište součet prvků na řádcích. F.) Vypište součin prvků v jednotlivých sloupcích. G.) Vypište čísla v poli, která jsou dělitelná číslem 3 a zároveň sudá, nebo čísla dělitelná devíti a zároveň větší než 999.

Úloha č.8 Vytvořte a naplňte hodnotami dvě dvou rozměrná pole (matice) o velikosti NxN. (Například 2x2). A.) Vypište součet těchto dvou matic. Nápověda: Výsledek je matice, kde jsou sečteny prvky matic na odpovídajících (stejných) pozicích. B.) Vypište součin výše vytvořených matic. Nápověda:

Úloha č.9 Jsou dány matice A o velikosti N1xN2 a matice B o velikosti N2xN3. Určete součin matic A*B.

Úloha č.10 Deklarujte a definujte tři pole (pole R, G, a pole B), každé o velikosti 3x3. Naplňte všechna pole hodnotami od 0 do 255 a vypište tato pole na obrazovku. Tyto tři pole představují barevný obrázek o velikosti 3x3 pixelů. Každé pole uchovává jednu barevnou složku pixelu na příslušné souřadnici. Pole R uchovává červenou(red), pole G uchovává zelenou(green) a pole B uchovává modrou složku pixelu (blue). Viz. další snímek prezentace. Úkol zní: Převeďte tento barevný obrázek na odstíny šedi. Nápověda: Pokud je dán barevný pixel složený ze složek r,g,b, tak převod na černobílý pixel se dá jednoduše provést například zprůměrováním těchto hodnot. Vypište na obrazovku čísla, která reprezentují výslednou hodnotu každého pixelu v odstínech šedi.

Úloha č. 10 Pixel (0, 0) R = 255 G = 0 B = 0 Pixel (0, 1) R = 0 = 85 Pixel (0, 1) = 33 Pixel (0, 2) = 100 Pixel (1, 0) R = 255 G = 255 B = 0 Pixel (1, 1) R = 255 G = 255 B = 255 Pixel (1, 2) R = 0 G = 0 B = 0 Pixel (1, 0) = 167 Pixel (1, 1) = 255 Pixel (1, 2) = 0 Pixel (2, 0) R = 0 G = 0 B = 200 Pixel (2, 1) R = 200 G = 120 B = 200 Pixel (2, 2) R = 228 G = 108 B = 10 Pixel (2, 0) = 67 Pixel (2, 1) = 173 Pixel (2, 2) = 114

Co si zapamatovat? Práci s více rozměrným statickým polem Procházení více rozměrného statického pole pomocí cyklů

Domácí úkol Upravte úlohu č. 10. Existují i jiné způsoby převodu z barevného obrázku na odstíny šedi. Najděte je a naimplementujte!