Koráli.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
POLYPOVCI.
Počítačová prezentace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Třída: Korálnatci.
Kmen: PRVOCI.
JAK VZNIKAJÍ OSTROVY PEVNINSKÉ OSTROVY
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
MOŘE, OCEÁN.
(Actinaria) Sasanky.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Korálnatci ( Anthozoa )
Živočišné houby.
Máďa Zedníčková a Barča Cafourková
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.06 Anotace: Vzdělávací oblast: Mnohobuněční živočichové – bezobratlí - žahavci Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný.
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Kruhoústí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Diblastica – dvoulistí
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_257.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Život v oceánech a mořích.
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
ŘÍŠE OCEÁNŮ test k filmu. 1 Voda tvoří a) 30% b) 50% c) 70% povrchu Země.
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
zpracovaný v rámci projektu
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kmen: Strunatci.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Koráli

Koráli ve vodách Jadranu Jak je to s koráli? Jsou to mořští živočichové nebo zástupci rostlinné říše? Přestože na první pohled vypadají jako nádherně barevné rostliny, jsou to představitelé mořské fauny. Korál červený (lat. Corallium rubrum) patří kmene žahavců (lat. Cnidaria, dříve se tento kmen nazýval láčkovci), a to do třídy korálnatců (lat. Anthozoa). Právě latinský název třídy ji nejlépe charakterizuje, neboť anthozoa znamená "květinoví živočichové".

Červení koráli mají pevnou vápenitou kostru, na rozdíl od ostatních žahavců, např. sasanek, které tuto kostru nevytvářejí. Kostra je tvořena vápenatými jehlicemi, které pak splývají v kompaktní masu jako korál červený, nebo jsou pospojovány vlákny pružného gorgoninu, a to jsou pak rohovitky. Čas od času jednotlivý korál začne vytvářet v návaznosti na starou kostru kostru novou. Vrstvy vápence postupně narůstají - nejprve vznikají kolonie a později rozsáhlé korálové útesy, které za určitých podmínek modelují pobřeží a dna šelfových moří.

Korálnatci žijí v čisté, prokyselené vodě, dosti teplé (25 až 29 stupňů), se stejnoměrnou, poměrně vysokou slaností s obsahem vápenatých iontů a stejnoměrnými mořskými proudy. Žijí v symbióze s řasami rodu Zoochlorella, jež jim poskytují živiny a kyslík. Mají rádi pevnou stěnu, na níž se mohou dobře uchytit, růst a množit.