Deep pipe irrigation Kořenové zavlažování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ Př. Měděný drát má při teplotě 30°C délku 150 m. Určete jeho délku při teplotě 80°C. Tabulky - Součinitel teplotní roztažnosti mědi - 1,7.10-5K-1.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Pěstujeme a pozorujeme růst luštěnin
BEZ VODY NENÍ ŽIVOT.
Jak se rostliny přizpůsobily
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tato prezentace byla vytvořena
Slunce, rostliny, voda, klima
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Biotické faktory prostředí
Co je to biom?.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Určeno pro 2. ročník oboru mechanik strojů a zařízení
MECHOROSTY Stavba rostliny Tobolka s výtrusy Štět Lístky Lodyžka
Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová
1. U které z následujících dřevin není možné určit stáří pomocí letokruhů? a) dub korkový b) jalovec obecný c) palma datlová d) javor mléč.
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
Zelinářské Zahrady 2.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Vojtěška setá (Medicago sativa L.)
ROSTLINA SE TÍSNÍ V KVĚTINÁČI? NE NEPŘESAZUJEME ANO PRŮMĚR KVĚTINÁČE JE VĚTŠÍ NEŽ 25cm VYMĚNÍME VRCHNÍ VRSTVU ZEMINY NE ANO MÁ ROSTLINA VÍCE NARŮST ? PŘESAZUJEME.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
Poušť.
Používá se v kuchyni,v medicíně i jako droga
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 3
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Transport tepla tepelnými trubicemi
Energie budoucnosti: suchá fermentace
BRDEK DAVID 1ME.  Aktivní technologie byla doposud hlavním směrem vývoje 3D televizorů a ve svém principu ji využívá i NVIDIA pro své aktivní brýle pro.
TDI – Sádrokartonové příčky
LIST.
A) Determinanty poptávky po produktech a službách
Pěstování akvarijních rostlin
Měsíc - úplněk v perigeu fotoaparát Canon PowerShot SX50 HS + stativ.
Počítačová prezentace
Anastomózní řeky v Northern Plains v aridní centrální Austrálii Leoš Pelikán.
Les-Lesní patra.
SUCHO v ČR v roce Jednotná kritéria pro kvantitativní vymezení neexistují s ohledem na rozmanitá hlediska: SUCHO definice sucho je velmi neurčitý,
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_13_Louka - shrnutí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
DŘEVINY Zdroj: cs.wikipedia.org
Stavba rostlinného těla
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Interaktivní test na změny skupenství látek
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Jméno autora výukového materiálu
Petra Křížová, Jan Jelínek 5. ročník Bi - che
Environmentální problémy
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Pedosféra = půda na Zemi
Převody jednotek obsahu
Třída 3.A 18. hodina.
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Komplexní péče o komunikace
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Deep pipe irrigation Kořenové zavlažování

Problematika Desertifikace Období sucha, velmi suché oblasti Doprava vody Vypařování Jak zastavit rozšiřující se pouštní oblasti? Jak zajistit přežití rostlin/stromů v suchých oblastech Jak dopravit dostatečné množství vody na velké vzdálenosti Jak zamezit vypařování vzácné vody?

S čím je třeba se vypořádát Nepravidelné zavlažování, období sucha Suchá léta trvající i roky Vypařování z povrchu Voda se nedostane ke kořenům Nebo kořeny nerostou do hloubky Soupeření s ostatními rostlinami – plevelem Těžké dopravit dostatečné množství vody Nekvalifikovaní zemědělci Nízkonákladové technologie

Deep pipe irrigation Síťka proti hmyzu a tělesům 2,5 až 5 cm široká trubice 1 až 2 mm dirky, asi 6 cm vzdálené 30 až 50 cm hluboko v zemi

Výhody Zamezuje výparu z povrchu Aplikace vody přímo ke kořenům Kořeny rostou do hloubky Nepodporuje růst plevele Lze použít jakákoliv voda Nižší spotřeba Jednoduché sestrojení Bambus, plast, dřevotříska Jednoduchá údržba

Výsledky Pokusy v Sonoran Desert v Kalifornii : Spotřeba vody pouze 10 l v prvních 3 letech Ostatní stromy 10l / 4 měsíce Stromy díky zavlažování přežily 5ti leté období sucha

Buried drip system Kombinace potrubního zavlažování s kořenovým