Univerzita volného času po třech letech činnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÁ KNIHOVNA VYSOČINY
Advertisements

INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Aktivizační programy pro seniory
Sbližování starších generací s novými technologiemi Kolín, 13. června 2013.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Dominik Míček Adam Kožušník Martin Páleník Patrik Dunker
Umění motivace, komunikace a prezentace ZAHÁJENÍ PILOTNÍHO OVĚŘOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU UMĚNÍ MOTIVACE, KOMUNIKACE A PREZENTACE LITOMĚŘICE 26. BŘEZNA.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Vzdělávání veřejnosti formou Univerzity volného času
Dalším profesním vzděláváním k rozvoji Písecka – Tvorba a pilotní realizace modulárních vzdělávacích programů CZ / Tento projekt je spolufinancován.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Projekt je spolufinancován ESF a SR ČR VZDĚLÁVACÍ, PORADENSKÉ A RELAXAČNÍ CENTRUM PRO ZDRAVOTNĚ ZNEVÝHODNĚNÉ OSOBY A JEJICH RODINY V LIBERECKÉM KRAJI OBCHODNÍ.
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Knihovny vzdělávají aneb Senioři v lavicích Nebuďte sami doma Městská knihovna Chrudim a sekce 60+ SKIP
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Proměna škol v Centra celoživotního učení KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 11. listopadu 2011.
Další vzdělávání v technických oborech Krajská konference projektu UNIV 2.
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Krajská knihovna Vysočiny Havlíčkův Brod Elektronické podatelny KrÚ, kongresový sál, 9. května 2005.
Akademie třetího věku. 1.Základní kurz V průběhu 4 semestrů poznávání regionu poznávání regionu průřez historií od antiky po současnost průřez historií.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Komunitní a otevřená škola
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Výroční zpráva za rok 2014 Vysokoškolské vzdělávací programy Bakalářské studium Magisterské studium Studijní obor Ekonomika – řízení lidských zdrojů.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Univerzita třetího věku na ZČU v Plzni v roce 2005/06.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Attavena, o.p.s. Jana Kloudová Eva Kalmíková. Vzdělávání a rozvoj neziskových organizací v České republice a střední a východní Evropě; podpora a vzdělávání.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Při technické univerzitě v Liberci
Š A B L O N Y II.
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Univerzita volného času po třech letech činnosti Krajská knihovna Vysočiny Havlíčkův Brod Ivana Rösslerová

Obecná charakteristika vzdělávací projekt pro veřejnost cílem – zpřístupnění celoživotního učení nejširším vrstvám veřejnosti charakter vzdělávání: zájmové neformální systematické mezigenerační

Univerzita volného času (UVČ) obdoba Univerzity třetího věku (U3V) školní rok členěn na semestry atraktivní studijní obory odborné přednášky prezentovány populární formou studium pro zapsané studenty možnost pro nezaevidované zájemce navštívit přednášky

Univerzita třetího věku (U3V) existence při vysoké škole pouze pro seniory podmínkou studia ukončené středoškolské vzdělání získané znalosti se ověřují testy cílem je získání certifikátu

Univerzita volného času (UVČ) není vázána na VŠ pro všechny věkové kategorie méně systematická než U3V přednášky prezentovány populárněji než na U3V více kapacitní než U3V bez podmínky předchozího vzdělávání získané znalosti se neověřují testy cílem není získání certifikátu

Komu je UVČ určena nejširší veřejnosti bez omezení věku, pohlaví, sociálního postavení zvýhodněné skupiny senioři handicapovaní nezaměstnaní v produktivním věku matky na mateřské dovolené

Jak se stát posluchačem UVČ zápis do studia - 2x ročně úhrada zápisného zájem o obor volný čas na přednášky

Forma výuky v každém semestru: 8 přednášek (PC lekcí) / 16 hodin / 1obor výuka 1x za 14 dní spolupracovníkem organizátora – metodik navrhuje osnovy garantuje obsahovou úroveň oboru kontaktuje a zve k přednáškám lektory délka trvání oboru dle zájmu posluchačů

Vznik UVČ při KKV slavnostní otevření – září 2002 2 nepočítačové obory (Zdravý životní styl, Literatura) 2 počítačové obory (První kroky s PC a Internetem, PC pro mírně pokročilé) zapsáno 92 posluchačů (32 PC, 60 ne PC obory)

Stávající nabídka oborů 6 nepočítačových oborů Zdravý životní styl Základy psychologie Filosofie Dějiny výtvarného umění Kapitoly z kulturních dějin Havlíčkobrodska Základy psychologie (večerní kurz) 6 PC oborů 4 dovednostní úrovně běžných kurzů 2 dovednostní úrovně Šance pro každého PC kroužek pro děti

Porovnání prvního a stávajícího semestru ZS 02/03 (1. semestr) 92 posluchačů 4 studijní obory (2+2) 32 přednášek a PC lekcí LS 04/05 (stávající) 330 posluchačů 12 studijních oborů (6+6), PC kroužek pro děti 160 přednášek a PC lekcí

Statistika roku 2004 304 přednášek a PC lekcí 640 vyučovacích hodin 4.168 účastníků (součet účastníků všech přednášek a PC lekcí) výdaje 162.000 Kč příjmy 108.000 Kč

Finanční zabezpečení Zápisné hrazené posluchači: ne PC obory: 300 Kč (200 Kč) PC obory: 500 Kč (300 Kč) Honoráře lektorům: 250 Kč/1 hodina Honoráře metodikům: ne PC obory: 1.000 Kč/1 semestr PC obory: 500 Kč/1 semestr

Aktuální věkový průměr průměrný věk posluchače ne PC oborů: 50 let nejstarší posluchači navštěvují Zdravý životní styl a Dějiny HB (62 let) nejmladší posluchači navštěvují večerní kurz Psychologie (34 let) a Filosofii (46 let) průměrný věk posluchačů PC oborů: 44 let nejstarší posluchač: 79 let nejstarší posluchač PC oborů: 75 let

První zkušenosti ukázaly Velký zájem o UVČ mezi seniory získávání nových informací a dovedností (velký zájem o získání základní informační gramotnosti) zvýšení vlastního sebevědomí zvýšení prestiže v okolí i v rodině smysluplné využití volného času seberealizace společenský kontakt

Stávající zkušenosti ukazují Vedle zájmu seniorů - rostoucí zájem SŠ studentů a veřejnosti středního věku: doplněk studia, příprava na VŠ doplnění, rozšíření informační gramotnosti uplatnění se na trhu práce – poptávka po získání certifikátu možnost dále se zájmově vzdělávat po ukončeném formálním vzdělávání smysluplné využití volného času, koníček

Plány do budoucna Rozvíjet stávající vzdělávací program Zjišťovat aktuální vzdělávací potřeby a zájmové oblasti posluchačů Obsah výuky přizpůsobovat zájmu, potřebám a věkovému složení posluchačů Zajistit stabilní nabídku atraktivních studijních oborů, kvalifikované lektory a technické zázemí Zajistit finanční a personální zabezpečení Minimalizovat nedostatky související s omezenými prostorovými kapacitami knihovny Rozšiřovat spolupráci s dalšími institucemi i jednotlivci

Jak UVČ knihovně prospívá knihovna se dostává do širokého povědomí veřejnosti jako: vzdělávací instituce, kde se člověk učit nemusí, ale chce jako organizace, která myslí na lidi a něco pro ně dělá solidní a spolehlivý partner ke spolupráci mění úhel pohledu veřejnosti na knihovnu přivádí uživatele do knihovny získává nové partnery a spolupracovníky přináší dobré jméno

Jak UVČ prospívá mně denně mě trénuje a udržuje ve střehu nechce mě vůbec pouštět domů vyžaduje spoustu času a úzkostlivou péči vynucuje si neustále pozornost jako správná výzva se mi staví na odpor ale když se nedám, vábí ke mně zajímavé a krásné lidi, od kterých se učím dívat na svět s nadějí pochválí mě zástupem nedočkavců u zápisu usmívá se na mě z pochvalných evaluačních dotazníků … a dává mi pocit potřebnosti a užitečnosti s každým příchodem do šumící učebny

Přeji všem hezký den Krajská knihovna Vysočiny Univerzita volného času Ivana Rösslerová 569 400 493 rosslerova@kkvysociny.cz http://www.kkvysociny.cz/uvc