Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
Život se strunou hřbetní..
Živočichové rybníka Žahavci.
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Kmen: PRVOCI.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
(Actinaria) Sasanky.
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Živočišné houby.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.06 Anotace: Vzdělávací oblast: Mnohobuněční živočichové – bezobratlí - žahavci Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
Žahavci mořští – žahaví dravci
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
zpracovaný v rámci projektu
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18 Oblast: Přírodopis – 6. ročník Stručná anotace: Prezentace na téma ŽAHAVCI Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

ŽAHAVCI Tělo tvořeno mnoha buňkami MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ Nemají vnitřní kostru BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ Životní prostředí: voda, převážně moře Společný znak: žahavé buňky – ŽAHAVCI Velikost: od několika mm až po několik metrů Souměrnost: paprsčitá Potrava: převážně plankton, ryby

NEZMAR HNĚDÝ STAVBA TĚLA životní prostředí – sladké vody, pomalu tekoucí vody a tůně nožní terč pupen vnitřní vrstva buněk vnější vrstva buněk láčka žahavé buňky ústní otvor ramena STAVBA TĚLA

VELIKOST: 1 – 1,5 cm POTRAVA: drobní vodní živočichové TRÁVENÍ POTRAVY: v láčce část rozptýlené nervové soustavy PŘÍJEM POTRAVY A VYVRHOVÁNÍ: ústním otvorem NERVOVÁ SOUSTAVA: rozptýlená REGENERACE: schopnost nahrazovat ztracené části těla ROZMNOŽOVÁNÍ: nepohlavně – PUČENÍ pohlavně OBOJETNÍK /HERMAFRODIT/ - v těle jednoho organismu vznikají samčí i samičí rozmnožovací buňky

MEDÚZY mořští žahavci  zvonovité rosolovité tělo  tělo bez schránky  volně pohyblivé  některé mohou být pro člověka nebezpečné

KORÁLI  mořští žahavci  žijí v koloniích, přisedle na mořském dně  tělo kryté vápenatou kostrou  vytvářejí korálové útesy a korálové ostrovy

SASANKY  mořští žahavci  žijí přisedle na mořském dně  nemají vnější schránku

Vysvětlete symbiózu sasanky a raka poustevníka. Rak poustevník umožňuje sasance pohyb a získávání zbytků potravy, sasanka chrání raka žahavými rameny. 2. Doplňte tabulku rozdílů pomocí slov ANO/NE: ROZDÍL KORÁL SASANKA MEDÚZA SCHRÁNKA POHYB ANO NE

Zdroje obrázků: kliparty sady Microsoft Obrázek stavba těla nezmara je autorským dílem: 2011©Miroslav Nešpořík