SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Professional Component Services
Advertisements

Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
™. ™ Zprovoznění zařízení a zahájení jejich řízení během několika minut.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů na Střední škole informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97 Název projektu:
MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH. PROČ INVESTOVAT DO TPMS ?  40 % českých řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami !  u 1/5 z nich je podhuštění více než.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
D e s i g n y o u r s u c c e s s ! GIesserei Umwelt Technik GmbH GUT „go future“ G U T GmbH Giesserei Umwelt Technik - slévárenská zařízení – - informační.
Solární systémy pro aktivní topení
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Automatizační a měřicí technika (B-AMT)
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
Elektromobil přichází
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Činnost SC C6 – Distribuční systémy a rozptýlená výroba Ing. František Vybíralík, CSc.
Studie proveditelnosti datového skladu KrÚ Vysočina - zhodnocení
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka
Automation and Drives pro velkoobchody TIA na dosah.
ČSOB EU CENTRUM REM Autumn 2006 ČSOB EU CENTRUM.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Program Czechinvestu pro II. fázi rozvoji klastru v rámci Operačního programu průmysl a podnikání MPO plánované období dotace pro klastr 3 -
VYTVOŘENÍ STŘEDNĚDOBÉHO PLÁNU ROZVOJE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PROSTĚJOVĚ
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Tepelná čerpadla třetí generace
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Klastr je geograficky blízké seskupení vzájemně provázaných firem, specializovaných dodavatelů, poskytovatelů služeb a souvisejících institucí v konkrétním.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Střední průmyslová škola Vyšší odborná škola Bankovní institut vysoká škola, a.s.
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Chytrost nepřichází od elektroměrů… Baard Eilertsen generální výkonný ředitel (CEO), Maingate.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Tramvaje: Škoda 15T.
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Hodnocení DeMo v projektu NetZP Mgr. Andrea Preclíková.
Ústav automatizace a měřicí techniky
Brno, 2. června Sdružení automobilového průmyslu Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ „Vozidla pro udržitelnou mobilitu“ Strategická.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Průhonice, 7.dubna Technologická platforma „Vozidla pro udržitelnou mobilitu „Vozidla pro udržitelnou mobilitu (stručná informace o současném stavu.
INTERNETOVÝ OBCHOD S POČÍTAČOVÝMI KOMPONENTY. ČLENOVÉ TÝMU Zuzana Malaníková Ondřej Břížek Aleš Pěnkava Jiří Vávra Jaromír Veber.
SIMPLY CLEVER Projektový management Prezentace
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
NaturNet Plus Počítačem podporované vzdělávání na ochranu životního prostředí REGEO ICT ŘŠENÍ PRO VENKOVSKÝ TURISMUS.
Centrum energeticky efektivních budov.  Díky nejnovějším trendům ohledně snižování energetické spotřeby budov, ať již z legislativních důvodů, ekonomických.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Reaktor na odstranění organických plynných látek D. Jecha
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Stanoviště:Náměstí Republiky
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
SW ověření možností instalce
Skútry pro přepravu osob
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb

Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group Aufeer Design

Cíle a záměry projektu Přestavět spalovací vozidlo Škoda na elektromobil Použít již vyvinuté a dostupné technologie Snadná opakovatelnost přestavby se snížením nákladů Vozidlo využít k měření energetické spotřeby pohonu a dalších agregátů a k propagaci elektromobilů.

Role Škoda Auto a.s. –dodávka vozidla se spalovacím motorem –konzultace při programování řídící jednotky tak, aby korektně pracovala bez spalovacího motoru –rozhraní pro komunikaci s uživatelem –součinnost při schvalování vozidla do provozu –další role dohodnuté v diskusi

Role Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT Dodávka výkonné nabíječky 40kW Příkon max 3 fáze 63A Komunikace s managementem baterií Zkušenosti s vývojem elektropohonů

Role Centra výpočetních a informačních služeb Vývoj dotykového uživatelského rozhraní Software a hardware pro sběr dat Web projektu Databáze nabíjecích míst

Role sdružení Elektromobily Koordinace projektu Sdružuje vysoké školy a zástupce průmyslu Desetiletí zkušeností s provozem stovky elektromobilů Budování nabíjecí infrastruktury Prezentace elektromobilu Superbel veřejnosti a na výstavách Zajištění sponzora na lithiové akumulátorové baterie LiFePo4 (ThunderSky)

Role EVC group Dodávka elektromotoru Siemens a frekvenčního měniče, elektrického posilovače brzd Instalace a programování managementu akumulátových baterií MGM Compro Vývoj a realizace redukcí, nosníků na baterie Technická realizace přestavby

Role Aufeer Design Návrh uchycení nosníků akumulátorů Routování silových vodičů Virtuální Crash testy po přestavbě CAD zpracování mechanických dílů

Plán projektu 09 – 12 / 2009 Demontáž spalovacího agregátu a instalace redukcí a nosníků na baterie 01 – 03 / 2010 Instalace baterií a pohonu Oživení řídící jednotky bez konvenčního agr. 04 – 06 / 2010 Testy elektromagnetické kompatibility Schvalování elektromobilu do provozu 07 – 09 / 2010 Provoz a měření spotřeby a jízdních vlastností

Plánované komponenty elektropohonu Nulová ověřovací varianta - náhradní –synchronní elektromotor s permanentními magnety Siemens pro VW golf Citystromer 11kW vodou chlazený –frekvenční měnič Siemens Simovert 11kW vodou chlazený

Frekvenční měnič Solectria Vzduchem chlazený 40kW nominal - 70kW max

Elektromotor Siemens vodou chlazený 70 kW max

Akumulátorová baterie LiFePo4 ThunderSky lithium 30kWh 300V vzduchem chlazené s vyrovnáváním článků BMS MGM-Compro 80kW

Rozpočet projektu 3,7 mil Kč Partneři projektu hradí svoje náklady sami a získají know-how, publicitu a zákazníky Instalované součásti zůstávají v majetku partnera, který je dodal, pokud je neuhradí sponzor. Baterie a BMS hradí sponzor.