Elektromobil přichází Ing. Jaromír Marušinec, Ph.D. MBA, VUT v Brně
Jak nastartovat elektromobily
180 let zkušeností zastavené evoluce Křižík chtěl konkurovat i Fordovi. Postavil sice jen tři automobily, ale na elektřinu, aby lidem nekazil vzduch. Celá Praha byla svědkem, že byl první, který s tímto motorem vyjel Nerudovkou až na Hradčany. 1902 Edison 1899 Jenatzy 100km/h 1895 František Křižík 1832 - 1839 Robert Anderson, 1835 Sibrandus Strating 1828 Ányos Jedlik
Bitva o střídavý a stejnosměrný proud Nikola Tesla George Westinghouse Emil Kolben (ČKD) Thomas Alva Edison (GE) Werner von Siemens František Křižík (3000V) bezkomutátorové motory, frekvenční měniče levné a jednoduché nabíjecí stojany PCM regulátory, uhlíkové komutátory nákladné, složité, komunikující stejnosměrné nabíjecí stanice
1. Vytváření poptávky
2. Vytváření nabídky
3. Budování nabíjecí infrastruktury 136 nabíjecích míst WWW.PluginMap.eu
4. Podpora uživatelů
Jak vzniká elektromobil SUPERBEL Motor Siemens: 30/70 kw, 6000 ot./min., 175 N.m. Akumulátor LiFeYPO4: 35kWh na 150 až 200 km Nabíječka: 40kW 20min/100km 30 min z10 % na 90 % kapacity
Asociace elektromobilového průmyslu Založena na Autosalonu BRNO 2010 Klastr 20 malých a středních firem Elektromobily Nabíjecí infrastruktura Podpora a služby BERMOND AVIATON
Léto 2011: Renault Fluence Kangoo Z.E. Synchronní elektromotor 70kW, 226Nm Li-on akumulátor 160 km dojezd mix 135 km/h maximum Běžné nabíjení 230V
Jaro 2011: Citroen C-ZERO Viz předchozí prezentace