Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín"— Transkript prezentace:

1 Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín
Perspektivy elektromobility Projekt CZ.1.07./2.3.00/ Věda pro život, život pro vědu Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín

2 Elektromobilita Kola Lodě Letadla Vlaky Automobily

3 Elektrokola elektricky asistovaná jízdní kola „pedelec“, „e-bike“
rychlost s asistencí elektromotoru max 25 km/h výkon elektromotoru max 250 Wattů Dopomoc elektromotoru může být aktivována pouze při aktivním šlapání akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu

4 Elektrokola Haibike – Kč

5 Elektrokola Haibike – Kč

6 Lodě Tûranor PlanetSolar
Loď dlouhá 31 metrů je pokryta 500 m2 solárních panelů o celkovém výkonu 93 kW Stála 12,5 milionu €. 4 x 60 kW

7 Letadla Elektroletadlo E-Fan je z kompozitních materiálů
Měří na délku 6,7 metru a má rozpětí křídel 9,5 m Maximální vzletová hmotnost je 550 kg, vzletová rychlost je 110 km/h Cestovní rychlost je kolem 160 km/h a max. rychlost přes 220 km/h 2 x 60 kW dvou li-ion "balících" Kokam baterií po 65 kg elektroletadlo ve vzduchu minut při běžném letu a 30 minut při akrobatických kouscích

8

9 Vlaky TGV V150, max 574,8 km/h, kW NS 999, cca 1000 kW, 24 h provozu

10 Pohled na elektromobily v historii
Jako o prvním elektromobilu s praktickým využitím mluvíme o vozidle anglického vynálezce Thomase Parkera z roku 1884, elektromobily 19. století trpěly neduhy, které můžeme, byť ve zmenšené míře, sledovat i dnes: malá rychlost kolem km/h dlouhá doba nabíjení krátký dojezd (cca 70 km), který jejich působnost omezil pouze na města těžké baterie to vše činilo elektromobily ekonomicky neefektivními, byly nazývány také jako „women´s cars“

11 Pohled na elektromobily v historii
přesto si elektromobil připsal zajímavý rekord, v roce 1899 Camille Jenatzy dosáhl s elektromobilem rychlostního rekordu 105,79 km/h o pět let už rekord - s vozidlem na benzínový pohon - patřil Henrymu Fordovi a cca od 20. let 20. století elektrické vozy z trhu prakticky vymizely, Přesto se dá říct, že jim patřil počátek 20. století, Např. Anderson Electric Car Company vyráběla na počátku 20. století až elektromobilů ročně, S příchodem levných a rychlejších aut Henryho Forda prodej rychle klesal, celkově Detroit Electric v období 1907 – 1939 prodal celkem elektromobilů.

12

13

14

15

16 Ještě kvalitnější detroit electric
Tento model je ideální nástupce dlouhé řady vozidel , která udržují dominanci společnosti Detroit Electric. Perfektní harmonie křivek, ladný, osobitý, důstojný, vynikající komfort řízení, umělecký výběr čalounění, interiérové doplňky, které kombinují krásu, luxus a komfort. Ti, kdo již viděli tento nový model, vychvalují jej jako nejkvalitnější vůz z mnoha, které jsou určeny pro městské a příměstské využití. Vy z něj také budete nadšení. Tento nový Detroit Electric je k vidění v našem autosalónu předního distributora v celé zemi. Přijďte se podívat a užijte si důkladný test jeho jízdních kvalit. Reklama z roku 1920

17 Vynález automobilu se spalovacím motorem
V roce 1886 získal Karl Benz patent na tříkolku poháněnou spalovacím motorem,

18 Karl benz Karl Benz se narodil v roce 1847,
1871 založil továrnu pro výrobu strojů, V roce 1884 sestrojil první čtyřdobý motor, Prodej automobilů byl zpočátku malý,

19 Role manželky Zlom nastal v okamžiku, kdy manželka Karla Benze Bertha podnikla propagační 100 km dlouhou jízdu, V roce 1893 se tak Benzova tříkolka stala prvním sériově vyráběným automobilem, Automobilka Benz se v roce 1926 spojila se společností Daimler, Gottlieb Daimler sestrojil v roce 1885 spalovací motor, který použil jako pohon motocyklu, Fůzí těchto dvou společností vznikla firma Mercedes - Benz

20

21 Start automobilismu Z dnešního pohledu je klíčový okamžik, kdy se automobily začaly rozšiřovat mezi širší vrstvy obyvatel, V tomto ohledu je klíčový příspěvek Henryho Forda, Tento muž dokázal v praxi využít to, čemu se říká ÚSPORY Z ROZSAHU Přelom 19. a 20. století byl v řízení podniků ve znamení tzv. vědeckého managementu, Jeho základním představitelem byl Frederick Taylor – člověk byl považován za stroj, který je nutné úkolovat, motivovat a řídit, Jedním z typických představitelů vědeckého managementu byl i Henry Ford.

22 Elektromobily

23 Elektromobily http://www.elektromobily.org/ http://www.hybrid.cz
Náklady na provoz (12-18 kWh/100 km) Emise Opotřebení Jednoduší konstrukce

24

25 Náklady na provoz

26 Elektromobily Největší počet v USA, přelom 19. a 20. století
General Motors GM EV1 Tesla Roadster

27 Elektromobily Zaměstnanost Příjmy státního rozpočtu Energetická síť

28 Příklady Tesla Nissan Renault German E-CARS

29 Trh Nissan Leaf Kč

30 Trh Smart ED (už jen SRN) Kč

31 Trh Citroen C-Zero Kč

32 Trh Mitsubishi i-MiEV (už jen SRN) Kč

33 Trh Peugot iOn Kč

34

35 Obsahuje benzínový motor se spotřebou cca 2,1 l/100km

36 http://youtu.be/l1vSeLu2wcE http://youtu.be/4oAJwlS0Wrs

37 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín"

Podobné prezentace


Reklamy Google