Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro mé nejlepší kamarádky
Advertisements

Označeno za nejlepší roku Jestli si myslíš, že snad nejsi šťastný, podívej se na ně...
Pravidla fotbalu-OFSAJD
Propagace a reklama na facebooku
Měl (a) jsi dnes zlý den?. Jsi přepracovaný (á)?
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Něco málo o hře Diablo 3: Jde o akční RPG (Role-Playing Game) hru, která je dalším dílem série Diablo, jejíž předchozí díly jsou: Diablo,Diablo 2 a datadisk.
Slova Květiny.
Jen tak … Život se sestává z mnoha malých mincí,
ROVERING co nabízí a přináší
Přeji Ti sílu všech živlů
KDYŽ RODIČE ZESTÁRNOU 8 Clickar.
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
jedinečné zážitky pud sebezáchovy jedinečný relax utužení vztahů spoleh jeden na druhého chovaní v lese schopnosti a vědomosti upevnění vůle herní.
Pošli toto srdíčko každému, koho bys v roce 2010 nechtěla ztratit.
ETIKA V LEDNÍM HOKEJI Požadavky trenérů ČSLH. CÍLE Rozvoj a růst mladých hráčů Zvýšení účasti, nábor nov Rozvoj dovedností Bezpečné a pozitivní prostředí.
Proč je důležité studovat Principy
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Pro tebe Někdo na tomto světě tě miluje tak moc, že by pro tebe zemřel.             
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Čtěte pomalu a tiše!  .
Staň se rozhodčím softballu. Pojď se stát rozhodčím softballu Chceš se věnovat softballu jinak než jen jako hráč? Chceš být součástí důležitých zápasů?
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Příprava družinových schůzek RK Bajkonur Domácí příprava (nebo ve škole, v buse, atd.....) Kvalita schůzky přímo závisí na tom, jak je připravená.
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
STREETBALL.
Prezentace pravidel Pilotáž, říjen/listopad 2011.
Duha Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro.
PSYCHICKÁ ZÁTĚŽ PŘEHLED REAKCÍ. ŠKÁLY PRO POSUZOVÁNÍ ZPŮSOB: 0 = NENÍ TO MŮJ ZPŮSOB REAGOVÁNÍ 1 = OBČAS TAK REAGUJI 2 = ČASTO REAGUJI TÍMTO ZPŮSOBEM 3.
Orchestra : Floyd Floyd Cramer When A Man Loves A Women.
Komunitní a otevřená škola
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
ÚSMĚV.
Na to aby jsi mohl začít hrát RPG Numínia budeš potřebovat znalost spisovného jazyka českého / slovenského, znalost RPG pravidel a především pořádnou.
Jak na bezpečný internet?
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
HRAJME SI S DĚTMI! Martin BACH. ASOCIACE HERNÍHO PRŮMYSLU.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Proč rád žiješ? Když chceš, aby se Ti splnily sny, nesmíš dlouho spát...
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Dobrý kurz první pomoci
Když jsi se narodil, plakal jsi a všichni okolo Tebe se usmívali.
Slova Květiny.
Nepřátelé pokroku, demokracie a ducha svobody
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Hodina pohybu navíc - Ragby
Chyby u sítě, překážení.
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Hry pro nevidomé.
Typ klienta.
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Jen tak … Život se sestává z mnoha malých mincí,
Požadavky trenérů ČSLH
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
JSEM MEZI 7 % Regina Brett, novinářka z clevelandského deníku The Plain Dealer, spisovatelka a držitelka Pulitzerovy ceny za léta 2008 a 2009, napsala.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Když jsi se narodil, plakal jsi a všichni okolo Tebe se usmívali.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Pokročilé metody speciální pedagogiky
Sociálně aktivizační služby
Nastartuj svou kariéru dřív než ostatní!
Orchestra: Floyd Cramer When A Man Loves A Women.
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Hrajte bez zábran Jak odjistit záchranou brzdu vašemu RPG.

Dávné herní cíle HOCZ ▪ Výuka imaginárních předmětů – Založeno zčásti na reálných faktech a principech – Povinná, ale ne stěžejní ▪ Role Playing – Vstupní brána k jiným hrám, odlehčená verze – „výchova hráčů“ – Dobrovolný ale prosazovaný ▪ Sociální a volnočasová aktivita – Srazy, navazování kontaktů, atd. – „Lepší, než chodit do hospody“

Aktuální složení hráčů HOCZ

Co nás má RPG školka naučit ▪ Piš květnatě, zajímavě, neodbývej příspěvky dvěma slovy ▪ Neservíruj ostatním informace, které nepotřebují, opiš je. Dej průchod představivosti. ▪ Slovo vypravěče je zákon, nekaž hru dohadováním. ▪ Dodržuj pravidla světa a hry, nepřesahuj zbytečně mimo něj (křišťálová stěna, metagaming) ▪ RPG tým máme od toho, aby korigoval dění v herním světě. Spravuje popisy osob i prostředí, udržuje si povědomí o světě, koordinuje vypravěče, radí a schvaluje důležité dění.

Co jsme si z RPG školky odnesli ▪ Delší příspěvky jsou lepší. Když nevíš co napsat, popiš, jak to vypadá. ▪ Nesmíš psát, co není vidět! ▪ Vypravěč je tvůrce příběhu i rozhodčí. Ty nejsi vypravěč! ▪ Jakmile budeš komukoli diktovat, co se stalo, bude zle! Vše, co se stane, musí mít příčinu a důvod. ▪ RPG tým schvaluje popisky, CPčka, kvesty. Asi i udržuje wiki. Všechno musí projít přes ně.

Výsledek pětileté výuky RPG ▪ Rozvláčná, verbalistická a reaktivní hra ▪ Nedostatek dění pro všechny ▪ „Čekání na vypravěče“ ▪ Orientace na vlastní postavu, její pozadí, přátele. ▪ Po sedmi letech za „odměnu“ občanství nebo profesorství

RPG a Improvizační divadlo ▪ Spolupracujete s ostatními na společné scénce vytvářené spatra ▪ Nikdo neovládá ostatní ani nerozkazuje, jen reaguje na své kolegy ▪ Důraz na: – Zábavnost – umělecké provedení – přirozený průběh Wayne Brady: Making S%!t up Graham Walmsley: Play Unsafe

Sleduj okolí, buď v obraze ▪ Popis okolí, úvod od vypravěče ▪ Chování ostatních hráčů, jejich popisky ▪ Prostorová představivost ▪ Obecnější přehled – Aktuální dění (noviny, drby) – Reálie světa – Zvážit křišťálovou stěnu ▪ Domluva s ostatními hráči

Přizpůsob se ▪ Ber ohled na ostatní hráče, jejich stáří, zkušenosti, zázemí – Jsme dětská hra a ne dating simulátor (kašlat na Rowenu, používej rozum!) – „Dospělácké hraní“ (násilí, vyzývavé hry, společenská tabu) nepatří na veřejnost! – Chovej se tak, aby to ostatní kolem tebe také bavilo ▪ Respektuj styl hráčů kolem tebe – V hospodské vřavě, sportovním zápalu nebo bitvě je zbytečné psát romány – Naopak v soukromějších či „nudnějších“ situacích je to velmi vítané ▪ Neboj se pošťouchnout svoji postavu správným směrem – Křišťálová stěna má být šablona, ne bič – Postava, která kvůli své povaze nemůže hrát, je zbytečná.

Neboj se přeptat Domlouvání hry předem je u nás běžnou praxí, ale hráči potom lpí na domluvených plánech a hra se stává křehkou a nucenou. Pár slov před začátkem přitom bohatě stačí.

Pomoz hře ostatních Dřív nebo později narazíš na podobně laděného hráče, se kterým zvládnete rozpoutat pořádné herní rodeo. A to i bez vypravěče! ▪ Improvizace je jako štafeta ▪ Vytvoř příležitost sobě i okolí ▪ Hraj s ostatními a pro ostatní ▪ Přizpůsob se podmínkám i spoluhráčům ▪ Vždycky se někdo dívá ▪ Někdo ti to vrátí

Pomoz hře ostatních Neměli bychom nutit ostatní hráče hrát podle nás, od toho tu je vypravěč. Ale je to takto opravdu správně?

Pomoz hře ostatních A co takto? Není to větší zábava? Kdo ve výsledku „vyhrál“ ?

Stavěj na nápadech ostatních ▪ Základním kamenem Impra je NABÍDKA – Tichá dohoda: „Nabízím ti něco, na co můžeš reagovat.“ – Způsob, jak zapojit ostatní hráče a podnítit je k dalšímu rozvoji příběhu. ▪ Správný hráč nabídku OPLATÍ – „Ano, a…“ – „Souhlasím, a…“ – „Máš pravdu, a…“ ▪ Důležitá je i prvotní nabídka - příchod

Stavěj na nápadech ostatních Ve skutečnosti nemusí být nabídky doslova vypsané, ale vždycky by měly být dost nápadné, aby se jich někdo mohl chytit.

Nekaz hru ostatním ▪ Zahazování nabídek – „blokování“ – „Nene, minuls!“ – „Vůbec nic mi to nedělá“ – Naprostá ignorace ▪ Váhavá, znuděná, nezaujatá hra – „hašení“ ▪ Strhávání pozornosti, epizodní scénky – „válcování“ – „Náhodný“ příchod na scénu – Vnucování se do dění, nedávání možnosti reagovat – Více činností v jednom příspěvku ▪ Překračování osobních tabu ▪ Na tyto věci NENÍ OMLUVA.

Neboj se selhání ▪ Čím více plánuješ, tím omezenější máš rozhled – Naplánovaná hra se kdykoli může vinou jediného hráče rozbořit – Příliš pracné plánování je nuda. RPG není zaměstnání! ▪ Pohotové a přirozené reakce budou Tvé spoluhráče více bavit ▪ Prohrávej s grácií a úsměvem. Nauč se to! ▪ Občasné chyby se dají prominout, pokud z nich dokážeš vybruslit – Drobné RPG chybky, občasné překlepy, atd. nemá cenu řešit, jen to víc narušuje hru – Nesrovnalosti, klišé a hloupé nápady mohou být někdy i užitečné ▪ „Show must go on.“

Neboj se změn a výzev ▪ Tvá postava není nesmrtelná ani jedinečná. Nesnaž se o to. ▪ Neupínej se za každou cenu šablony. Status quo je nuda. ▪ Zkus překonat sám sebe (nové styly hraní, nové postavy) ▪ Pokud se cítíš hodně odvážně, překonej se i v reálu. ▪ Zkoušej šílené věci, nápady jiných lidí.

Závěrem ▪ Pravidla jsou důležitá pro soužití, měla by usměrňovat a ne omezovat ▪ Nikdo se ti o zábavu nepostará, dokud ji nezačneš sám nabízet ostatním. ▪ Vypravěč tě nespasí, fantazii můžeš zapojit i bez něj. ▪ Hrát jen pro sebe je sobectví, snaž se myslet hlavně na ostatní ▪ Všichni to nebudou umět (nebo se chtít učit), takže je nejdůležitější tolerance. ▪ Časem se to zlepší :o)