Programová rozhraní pro grafické adaptéry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Advertisements

PEVNÝ DISK POČÍTAČE.
Rastrová a vektorová grafika
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Microsoft Silverlight
Software start počítače a operační systém.
Typy programů operační systémy programy pro práci se soubory
Vizualizace částicových systémů Marek Gayer Computer Graphics Group Department of Computer Science and Engineering Faculty of Electrical.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_133_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Grafika Rastrová X Vektorová.
programové vybavení počítače
Architektura systému Windows
Tvorba webových aplikací
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Operační systémy.
Operační systémy.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
S oftware – programové vybavení počítače. Operační systém. „Základní program“
Programové vybavení počítače
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
ISO PROGRAMOVÁNÍ Frézování
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
doc. RNDr. František STANĚK, Ph.D.
8 ZÓN 16 KLÁVESNIC 32 TYPŮ ZÓN 6 VÝSTUPŮ 10 UŽIVATELSKÝCH KÓDŮ 100 UDÁLOSTÍ V HISTORII DETEKTORY KLÁVESNICE G8.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows – kombinované studium Osnovy předmětu a koncepce výuky Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
GRAFIKA úvod.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Distribuce Linuxu Petr Novák. Obsah Distribuce - typy a trendy Konkrétní systémy: – Pro začátečníky: Ubuntu Fedora OpenSuSE PCLinuxOS – Pro pokročilejší:
Ostrava 30. září 2002 ECDL pro učitele Libor Koníček Přírodovědecká fakulta Ostravská univerzita.
OPERAČNÍ SYSTÉMY ICT – Mgr. Milan Šimek. Nejznámější operační systémy DOS – textové rozhraní OS/2 – podobný Windows, ovládán hlasem UNIX – stabilní, otevřený,
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Programové vybavení počítače Programové vybavení je souhrn všech programů, které má výpočetní systém k dispozici.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Katedra počítačů ČVUT FEL
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Naprogramovat operační systém je mnohonásobně složitější, než naprogramovat „obyčejný program“. Základní programové vybavení počítače Fce: ovládání počítače,
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
SOFTWARE I Operační software. BIOS Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci celého počítače Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Architektura X Windows ● Model klient-server ● X display (displej)– komplexní zařízení s vlastními výstupními (obrazovka) a vstupními zařízeními (myš,
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII. Tématický celek: SOFTWARE A HARDAWARE Autor prezentace : Mgr.Jana Hložková EU do škol – šablona III/2 Inovace.
Operační systém (OS) Základní funkce operačního systému: – Zajištění komunikace s okolím. – Řízení a zpracování programů. – Údržba informací na externích.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Vypracoval / Roman Málek
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
OPERAČNÍ SYSTÉMY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Operační systémy - úvod
Předmět: INFORMATIKA Ročník: VII.
OPERAČNÍ SYSTÉMY ICT – Mgr. Milan Šimek.
Instalace programů do Linuxu
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Transkript prezentace:

Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Programová rozhraní pro grafické adaptéry Marek Gayer Autor: Marek Gayer

Cíle a výsledky diplomové práce Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Cíle a výsledky diplomové práce Zadání: Vypracovat rešerši moderních grafických adaptérů a jejich programových rozhraní. Výsledek: Zhruba 25 stránková rešerše, která obsahuje zejména: Vysvětlení používaných grafických pojmů a technik. Rozdělení grafických adaptérů, jejich architektura, vybavení, charakteristiky a podporované funkce. Popis programových rozhraní v jednotlivých operačních systémech (Windows, Linux, DOS). Popis grafického rozhraní OpenGL. Autor: Marek Gayer

Cíle a výsledky diplomové práce Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Cíle a výsledky diplomové práce Zadání: Navrhnout knihovnu 2D grafických funkcí - využitelnou v jednoduchých aplikacích - odladěnou a použitelnou pod DOS i Windows. Výsledek: Grafická knihovna MGL Založena na grafickém rozhraní OpenGL. Nabízí zobrazování nejběžnějších prvků 2D grafiky. Umožňuje velmi snadné programování 2D aplikací. Rozšiřitelná přímým voláním rozhraní OpenGL. Přenositelná na řadu platforem. Testována na několika aplikacích a platformách. Autor: Marek Gayer

Požadavky grafické knihovny MGL Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Požadavky grafické knihovny MGL 32-bitový překladač jazyka ANSI C. Nainstalované ovladače OpenGL. Nainstalované knihovny systému GLUT. Doporučen je grafický akcelerátor s hardwarovou podporou rozhraní OpenGL. Znalosti grafického rozhraní OpenGL nejsou požadovány, postačí základní znalosti problematiky 2D grafiky. Autor: Marek Gayer

Možnosti grafické knihovny MGL Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Možnosti grafické knihovny MGL Zobrazování základních grafických primitiv – body, úsečky, trojúhelníky, čtverce. Vyplňování, barevná interpolace, práce s průhlednými vrstvami, změna velikosti a rotace kreslených objektů. Nastavení uživatelských souřadnic. Podpora grafických formátů (.BMP, .TGA, .SGI, .BW). Práce s obrazovými mapami a rastrovými fonty. Volitelné funkce pro manipulaci s okny (opírá se o systém GLUT). Práce s klávesnicí, myší a časovačem. Celkem implementováno přibližně 80 funkcí knihovny. Autor: Marek Gayer

Uživatelé grafické knihovny MGL Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Uživatelé grafické knihovny MGL Programátoři, kteří potřebují rychlou a snadnou prezentaci výsledků svých grafických programů. Programátoři přenositelných 2D aplikací. Programátoři, kteří zajišťují uživatelské rozhraní 3D aplikací a her založených na OpenGL. Programátoři, kteří přecházejí z jednoduchých grafických rozhraní do rozhraní OpenGL. Programátoři, kteří se s OpenGL seznamují. K dispozici je popis programových funkcí knihovny MGL s řadou ilustrujících a ukázkových příkladů. Autor: Marek Gayer

Testování navržené knihovny Programová rozhraní pro grafické adaptéry Podklady pro prezentaci diplomové práce Testování navržené knihovny Rozsáhlá demonstrační a testovací aplikace (DEMO) a několik menších aplikací. Celkem testováno na 15 aplikacích se zhruba 5500 řádky kódu. Testována celkem na 14 implementacích OpenGL, na platformách Windows 9x/NT a Linux. Kromě autora testovali knihovnu další dva studenti. Snadnost vytváření uživatelských aplikací testoval student Emil Aubrecht vytvořením jednoduchého grafického editoru (MGLDRAW). Testy prokázaly, že knihovna je odladěná a stabilní na všech testovaných aplikacích a platformách. Autor: Marek Gayer