Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝŽIVA – základní složky potravy
Advertisements

Zdravotní stav populace v ČR a EU
„EU peníze středním školám“
ČASTÉ NEINFEKČNÍ CHOROBY
KOUŘENÍ.
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
RIZIKOVÉ SEXUÁLNÍ CHOVÁNÍ III.
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Zdravotní stav populace ČR
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Koncepce péče o staré občany
Klinická propedeutika
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
PROBLEMATIKA HIV a AIDS
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
ČASTÉ NEINFEKČNÍ NEMOCI- úvod
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_621_GENETIKA Téma:ZÁKLADNÍ GENETICKÉ POJMY Číslo.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Rozmnožování obratlovců
Podpora pohybové aktivity, podpora cyklistiky & veřejné zdraví Bike konference, Brno, 5. října 2012.
Aplikovaná psychologie
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
NEINFEKČNÍ NEMOCI VYSOKÝ KREVNÍ TLAK.
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL - I. část. P RO ZAČÁTEK TROCHU OPAKOVÁNÍ to ZDRAVÍ? 1. co je to ZDRAVÍ? NEMOC? 2. co je NEMOC? OVLIVNIT? 3. čím můžeme své vlastní.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Duševní zdraví a psychohygiena
Využití cytogenetických metod v reprodukční medicíně
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 03
ZDRAVÍZDRAVÍ Stav plné tělesné, duševní a sociální pohody, nikoliv pouze nepřítomnost nemoci nebo vady.
GENETIKA.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
INTERVENČNÍ TÉMA – KVALITA ŽIVOTA Tipy a nástroje k vytváření a prezentacím snímků v širokoúhlých formátech.
Genetické poruchy - obecně
PRÁVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ - úvod do problematiky
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Zdraví a jeho determinanty Mgr. Aleš Peřina, Ph. D. Ústav ochrany a podpory zdraví LF MU Kamenice 5, Brno.
Prenatální a preimplantační dignostika Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Definice, základní pojmy
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Látky tvořící naše tělo Název projektu: OP VK
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Klára Nezvalová Tomáš Fábin DeHy 2.ročník
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
VY_32_INOVACE_19_28_Genetika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Socializace Kejřová.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Číslo v digitálním archivu školy
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
Stipendia města Ostrava
ZÁKLADY BIOLOGIE Zdraví, nemoc.
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Transkript prezentace:

Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU ZDRAVÍ a JEHO PODMÍNKY Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU

DEFINICE ZDRAVÍ A NEMOCI ZDRAVÍ – je stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody. Nikoliv pouze nepřítomnost choroby NEMOC – je porucha zdraví. Omezuje možnosti člověka ve všech složkách života.

CO ZDRAVÍ PODMIŇUJE Zdraví člověka je složitě podmíněno kladným i záporným působením nejrůznějších faktorů Tyto faktory dělíme na: 1. vnější 2. vnitřní

FAKTORY VNĚJŠÍ 1. životní styl /podrobně bude probrán v dalších hodinách VZ/ - je stěžejní podmínkou zdraví 2. kvalita životního a pracovního prostředí - co dýchám v ovzduší - jak moc je moje práce stresující apod. 3. zdravotnické služby - jejich úroveň a kvalita

FAKTORY VNITŘNÍ 1. genetická dispozice /dědičné faktory/ - dědičnou výbavu získává každý jedinec již na počátku svého vývoje v těle matky. - získává ji od obou svých rodičů, splynutím vajíčka a spermie.

VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI ZDRAVÍM A JEHO PODMÍNKAMI Životní styl 50% Genetický základ 20% Zdravotnické služby 10% Životní prostředí 20%

ODPOVÍDEJ! co se na dobrém, či špatném ZDRAVÍ nejvíce podílí? - genetika - stresující práce - životní styl Správná odpověď: ŽIVOTNÍ STYL - o něm si budeme povídat další hodinu VZ

Použitá literatura: MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D.: Výchova ke zdraví, Grada 2009, 296 stran