TECHNICKÁ DOKUMENTACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
Setkávání žáků s SPU Setkávání žáků s SPU Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Opravárenství a diagnostika
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Technologie Obráběč kovů studijní obor: Mechanik strojů a zařízení
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování technického výkresu.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Pč_140_Technické zobrazování__Postup kreslení technického výkresu
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
KRESLENÍ PEROVÝCH A KLÍNOVÝCH SPOJŮ
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Kreslení ozubených kol - PRAVIDLA ZOBRAZOVÁNÍ
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Náležitosti výrobního výkresu
Kreslení ČEPOVÝCH A KOLÍKOVÝCH spojů
Cíle studia didaktiky pedagogiky
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VÝZNAM A ÚKOLY TECHNICKÉHO KRESLENÍ
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování jednoduchého technického výkresu.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Ing. Petr Voborník, Ph.D. Obor vzdělání: L/01 Mechanik seřizovač
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Didaktika geografie.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Jiří Trefilík Název prezentace (DUMu): 18. Výrobní výkres a jeho náležitosti Název sady: Technická dokumentace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Jiří Trefilík Název prezentace (DUMu): 3. Pomůcky a zásady kreslení Název sady: Technická dokumentace pro 1.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
6. Pilování tvarových ploch
Základy technického zobrazování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
5. Výkresy, druhy a formáty Technická dokumentace pro 1. ročník
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
E-learningový kurz e-learningu
Zpracoval: Martin Bílek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
TECHNICKÉ ČINNOSTI , TECHNICKÉ KRESLENÍ
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
Analýza tamburu mykacího stroje
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Ing. Zatloukal Martin
Citlivostní analýza a optimalizace I Zpracoval: Martin Bílek
Pevnostní analýza brzdového kotouče
Zpracoval: Martin Bílek
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Transkript prezentace:

TECHNICKÁ DOKUMENTACE Inovativní metoda výuky č. 154 2. ročník strojírenské studijní i strojírenské učební obory, SOU Třída MS2 Ing. Monika Habartová „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.”

TECHNICKÁ DOKUMENTACE Téma : ZUBOVÉ ČERPADLO Rozsah : 3 vyučovací hodiny Realizace průřezových témat v rámci ŠVP : Člověk a svět práce Občan v demokratické společnosti

Použité metody : Skupinová výuka Rozhovor Diskuse Názorná výuka Spojení teorie s praxí

Zadaný úkol : Zjistit princip činnosti a možnosti použití zubového čerpadla v praxi. Zubové čerpadlo demontovat, změřit posuvným měřítkem rozměry základních součástí. Nakreslit výkres sestavy zubového čerpadla dle konkrétního výrobku .

Použité pomůcky : Zubové čerpadlo Posuvné měřítko Čtvrtka formátu A3 s předtištěným popisovým polem výkresu. Rýsovací pomůcky ( tužky č.1 a č.3, guma trojúhelník s ryskou, pravítko, kružítko, šablony na kružnice ).

Průběh 1. vyučovací hodiny Žáci se seznámili se zubovým čerpadlem na OV v dílnách naší školy. Na modelu zubového čerpadla jim byl učitelem odborné výchovy předveden princip činnosti a užití zubového čerpadla na konkrétním obráběcím stroji ( frézce ) a dále bylo rozebráno použité olejové zubové čerpadlo tak, aby studenti získali jasnou představu, z čeho se skládá.

Studenti v dílnách Demontáž :

Studenti v dílnách Demontáž : Model :

Zubové čerpadlo Princip činnosti :

Studenti v dílnách Použití zubového čerpadla u obráběcího stroje :

Průběh 2.a 3. vyučovací hodiny Studenti jsou ve třídě rozděleni do 3 skupin. 1. skupina demontuje přinesené zubové čerpadlo. 2. skupina měří rozměry všech částí zubového čerpadla posuvným měřítkem. 3. skupina načrtne nárys zubového čerpadla na tabuli. Nárys doplní 2. skupina příslušnými rozměry.

Průběh 2.a 3. vyučovací hodiny Probíhá diskuse o rozměrech, rýsování sestavy zubového čerpadla bez víka. Z diskuse byl vyvozen závěr, že nárys je nutno doplnit o další pohled na výkrese – bokorys. Každý žák kreslí samostatně výkres zubového čerpadla jako sestavu na čtvrtku formátu A3. Při rýsování mohou studenti diskutovat o správnosti svého rýsování se spolužáky nebo s pedagogem, přecházet po třídě k rozebranému modelu a potřebné rozměry znovu přeměřit.

2. a 3. vyučovací hodina Studenti kreslí náčrtek zubového čerpadla s odměřenými rozměry :

2. a 3. vyučovací hodina Studenti rýsují sestavu :

2. a 3. vyučovací hodina Studenti rýsují sestavu :

2. a 3. vyučovací hodina Studenti rýsují sestavu :

2. a 3. vyučovací hodina Studenti rýsují sestavu :

Výkresy zubového čerpadla

Výkresy zubového čerpadla

Výkresy zubového čerpadla

Výkresy zubového čerpadla

Cíl inovativní výuky : Seznámení studentů s principem činnosti a použitím zubového čerpadla. Spojení teorie s praxí. Zručnost při demontáži čerpadla. Určování rozměrů při použití posuvného měřítka. Praktická dovednost při odečítání z posuvného měřítka. Technická diskuse. Výkres sestavy zubového čerpadla.

Závěr : Studenti se zájmem sledovali princip činnosti na modelu zubového čerpadla i u konkrétního použitého olejového zubového čerpadla. Vzhledem k pochopení funkce v praxi bylo jednodušší jednoznačně identifikovat všechny části čerpadla. Žáci výborně ovládali práci s posuvným měřítkem. Výhodou k určování rozměrů byla možnost kdykoliv si přeměřit čerpadlo při výuce. Studenti nebyli schopni bez pomoci pedagoga zdárně načrtnout sestavu čerpadla na tabuli.

Závěr : Žáci velmi dobře zvládli technickou diskusi. Téměř všichni studenti stihli v daném čase nakreslit, dle pravidel technického kreslení, výkres sestavy zubového čerpadla bez víka, ovšem nebylo již možné v daném čase vyplnit popisové pole výkresu sestavy. Nejlepší výkresy byly ohodnoceny známkou výborně.

POUŽITÁ LITERATURA : www.wikipedia.cz