Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Laboratorní a terénní cvičení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _651 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Ptáci VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - sestava Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní práce č. 3 List
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Porovnávání čísel
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.18 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Srovnání rostlinné a živočišné buňky. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: květen 2014

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Materiál je určen k laboratorním cvičením. Žáci pracují samostatně nebo ve dvojicích. Učitel připraví pracovní materiál, žáci donesou vejce z domova. Učitel zopakuje základní pravidla v laboratoři. Pro zápis použijeme předepsaný protokol. Práce v laboratoři vede žáky k praktickému procvičování a opakování probraného učiva.

Protokol č. Téma: Srovnání rostlinné a živočišné buňky. Jméno: Datum: Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, pitevní materiál,vejce. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Pozorování stavby a složení ptačího vejce. Úloha č.1 Pozorování stavby a složení ptačího vejce.

Postup č.1 Pomůcky: ptačí vejce. Uchopte vejce prsty na hrotech. Hrotem nůžek vytvořte otvor. Vsuňte nůžky do otvoru a opatrně stříhejte skořápku. Pak odstřihněte papírovou blánu a pozorujte vnitřní stavbu vejce. Nakreslete a popište stavbu vejce.

Otázky k 1.úkolu: K čemu slouží vzduchová bublina ve vejci? Co jsou chalázy? Ze které stavební části vyrůstá embryo a jaké je barvy? K čemu je potřebný žloutek ve vejci?

Důkaz vápníku ve skořápce vejce. Úloha č.2 Důkaz vápníku ve skořápce vejce.

Postup č.2 Pomůcky: skořápka ptačího vejce. Na skořápku kápněte roztok kyseliny octové a pozorujte změny. Potom kápněte stejný roztok na vzorek vápence a porovnejte. Výsledek zapište do protokolu.

Morfologie pylových zrn. Úloha č.3 Morfologie pylových zrn.

Postup č.3 Pomůcky: ibišek, tykve, klívie, kukuřice Do malé kapky acetokarmínu (ve vodě zrna praskají) přeneseme pylová zrna. Připravíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zaznamenáme počet klíčních pórů. Zakreslíme a popíšeme.

Odpověz na otázky. Co je z generativní charakteristiky vajíčko a co pyl? Porovnej a pojmenuj stavební části rostlinné a živočišné buňky?

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohla zlepšit.

Použitá literatura. Vlastní zdroje.