Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novinky v informačních systémech ve veřejné dopravě
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
softwarová řešení pro osobní dopravu
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Projekty EOC v ČR v období
PVT Moderní veřejná doprava a mobilita společnosti 1 Zavádění nových technologií ve veřejné osobní dopravě Ing. Antonín Macháček Sdružení dopravních.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Integrované dopravní systémy
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
EHealth v Plzeňském kraji , Žďár nad Sázavou Krajský úřad Plzeňského kraje, Odbor informatiky.
8. Marketing.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Měnové právo II 12. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha, s.r.o.

2 Kdo má zájem o prosazování mobilních plateb EU, stát, kraje, města, dopravci, cestující, nebo někdo další ? EU, stát, kraje, města, dopravci, cestující, nebo někdo další ? Proč ano ? Proč ano ? Proč ne ? Proč ne ?

Proč ano - výhody pro cestující Móda: smartphone s připojením na internet, s aplikací dopravní peněženky, kupónu, v případě ztráty - operativní zablokování a převedení „zůstatků do nového mobilu“, u dětí využití EP jen omezeně (např. jen pro VD) Móda: smartphone s připojením na internet, s aplikací dopravní peněženky, kupónu, v případě ztráty - operativní zablokování a převedení „zůstatků do nového mobilu“, u dětí využití EP jen omezeně (např. jen pro VD) Komplexní služba od nalezení dopravního spojení s možností využití všech druhů VD, nákup jízdenek za odpovídající cenu vč. slev, vrácení storna, online informace o provozu (např. zpoždění spoje), s intuitivní obsluhou Komplexní služba od nalezení dopravního spojení s možností využití všech druhů VD, nákup jízdenek za odpovídající cenu vč. slev, vrácení storna, online informace o provozu (např. zpoždění spoje), s intuitivní obsluhou 3

4 Proč ne – nevýhody pro cestující Není procesně, technologicky a bezpečnostně vyřešeno Není procesně, technologicky a bezpečnostně vyřešeno Praktické využití v systémech VD i v ČR je minimální, neboť není zajištěna interoperabilita včetně standardizace a situaci komplikuje i přístup jednotlivých bankovních ústavů k mobilním platbám Praktické využití v systémech VD i v ČR je minimální, neboť není zajištěna interoperabilita včetně standardizace a situaci komplikuje i přístup jednotlivých bankovních ústavů k mobilním platbám

5 Proč ano - EU, stát, kraje, města Větší zájem občanů cestovat prostředky VD a z toho vyplývající zlepšení životního prostředí, a to např. snížením individuální dopravy Větší zájem občanů cestovat prostředky VD a z toho vyplývající zlepšení životního prostředí, a to např. snížením individuální dopravy Zprůhlednění celého systému VD např. kontroly dodržování JŘ, zpřesnění výpočtů dotací vedoucí k jejich snížení Zprůhlednění celého systému VD např. kontroly dodržování JŘ, zpřesnění výpočtů dotací vedoucí k jejich snížení Jsou již k dispozici funkční osvědčené IS např. CIS JŘ, IDS v několika krajích a městech Jsou již k dispozici funkční osvědčené IS např. CIS JŘ, IDS v několika krajích a městech Připravuje se standardizace EOC v rámci projektu ALFA „Technická podpora a metody pro ověřování interoperability odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě“, BETA „Interoperabilita a standardizace systémů elektronického odbavení cestujících ve veřejné dopravě“ Připravuje se standardizace EOC v rámci projektu ALFA „Technická podpora a metody pro ověřování interoperability odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě“, BETA „Interoperabilita a standardizace systémů elektronického odbavení cestujících ve veřejné dopravě“

6 Proč ne – EU, stát, kraje, města Zájem o dokončení interoperabilního systému VD kolísá v závislosti na politickém a odborném obsazení vedení jednotlivých institucí a s tím související finanční podporou Zájem o dokončení interoperabilního systému VD kolísá v závislosti na politickém a odborném obsazení vedení jednotlivých institucí a s tím související finanční podporou I přes snahu např. organizací v SDT se zatím nepodařilo propojit předprodejní systémy autobusových a železničních dopravců I přes snahu např. organizací v SDT se zatím nepodařilo propojit předprodejní systémy autobusových a železničních dopravců Vyšší požadavky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti IT a s tím související úpravy legislativy (zákonů, vyhlášek) Vyšší požadavky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti IT a s tím související úpravy legislativy (zákonů, vyhlášek)

7 Proč ano – výhody pro dopravce Prodej jízdenek bez subjektivního vlivu (řidič, průvodčí) Prodej jízdenek bez subjektivního vlivu (řidič, průvodčí) Snížení počtu zaměstnanců předprodejních kanceláří Snížení počtu zaměstnanců předprodejních kanceláří Zlepšení operativního řízení provozu Zlepšení operativního řízení provozu Zpřesnění statistických podkladů pro např. optimalizaci vozového parku bez dalších nákladů Zpřesnění statistických podkladů pro např. optimalizaci vozového parku bez dalších nákladů Korektnější přerozdělování tržeb v rámci IDS prostřednictvím clearingu včetně omezení jeho zneužívání provozovaný nezávislou organizací jednak na dodavatelích EOC a jednak na jejich provozovatelích Korektnější přerozdělování tržeb v rámci IDS prostřednictvím clearingu včetně omezení jeho zneužívání provozovaný nezávislou organizací jednak na dodavatelích EOC a jednak na jejich provozovatelích

8 Proč ne – nevýhody pro dopravce Vyšší náklady na pořízení těchto systémů Vyšší náklady na pořízení těchto systémů Vícenáklady, související s rozdílností IDS v ČR (např. více zařízení k elektronickému odbavení cestujících – problémy s rozdílnými tarifními systémy, zahrnujícími nejednotná pravidla pro stanovení slev u komerčních, nebo dotovaných spojů) Vícenáklady, související s rozdílností IDS v ČR (např. více zařízení k elektronickému odbavení cestujících – problémy s rozdílnými tarifními systémy, zahrnujícími nejednotná pravidla pro stanovení slev u komerčních, nebo dotovaných spojů) Vyšší nároky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti znalostí informačních technologií Vyšší nároky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti znalostí informačních technologií U dopravní peněženky zůstává hotovost u dopravce (vydavatel dopravní peněženky), případné poplatky mobilním operátorům a bankám snižují příjmy dopravců U dopravní peněženky zůstává hotovost u dopravce (vydavatel dopravní peněženky), případné poplatky mobilním operátorům a bankám snižují příjmy dopravců Obchodní model s nejasným přínosem pro dopravce Obchodní model s nejasným přínosem pro dopravce

NOVINKA AMSBUS.cz nákup jízdenek přes mobilní telefony Stejná nabídka dopravních výkonů jako v klasickém eShopu na - upravené obrazovky Stejná nabídka dopravních výkonů jako v klasickém eShopu na - upravené obrazovky Po zadání nástupu a výstupu volí cestující požadovaný spoj Po zadání nástupu a výstupu volí cestující požadovaný spoj Bez tisku – výhoda pro dopravce odbavující pouze podle kódu e- jízdenky Bez tisku – výhoda pro dopravce odbavující pouze podle kódu e- jízdenky

AMSBUS.cz mobilní platba e-jízdenky Po výběru požadovaných e- jízdenek jsou nabízeny různé způsoby úhrady Po výběru požadovaných e- jízdenek jsou nabízeny různé způsoby úhrady Po volbě platby kartou NOVINKA: Platba mobilním telefonem Po volbě platby kartou NOVINKA: Platba mobilním telefonem Na výběr mobilní verze platební brány PaySec nebo pomocí nainstalované aplikace pro chytré telefony "MasterCard mobile" (MCM) Na výběr mobilní verze platební brány PaySec nebo pomocí nainstalované aplikace pro chytré telefony "MasterCard mobile" (MCM)

11 Děkuji za pozornost ! Kontakty: