Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dobrovolníci v sociálních službách
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
ECVET v Programu celoživotního učení
Význam mezinárodního dobrovolnictví pro rozvoj jednotlivce a otevřené společnosti Uznávání neformálního vzdělávání, Praha Robin Ujfaluši, ředitel.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Ing. Bc. Milan Svojanovský
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Na Poříčí 12, Praha 1, tel.: , fax: Úvod do supervize Mgr. Klára Aronová.
INVY – International Voluntary Year PŘÍKLAD DOBRÉ PRAXE - PROJEKT Z OBLASTI MLÁDEŽE – SLEZSKÁ DIAKONIE.
Eva Brožová Alexandra Bečvářová
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Úvod do supervize Mgr. Klára Aronová
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Vzdělávání supervizorů pro potřeby sociálních služeb poskytovaných v MSK Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
(Katedra psychologie FF UK Praha)
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Supervize Dr. Martina Richterová Těmínová. Supervize je: Intensivní, mezilidsky zaměřený individuální vztah, v němž je úkolem jedné z osob usnadňovat.
1 Projekt : „ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH OBORŮ“ DOBROVOLNICTVÍ - je svobodně zvolená činnost, konaná ve prospěch druhých bez nároku na odměnu.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
Zapojení a integrovaný multidisciplinární tým Jane Bruton Clinical Research Nurse.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Úloha facilitace při budování partnerství
Ministerstvo financí ČR
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Krajský projekt „Resocializační program MSK 2016“ Solenice, červen 2016 Petra Havláková
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Mgr. Monika Havlíčková Olomouc
Podpora procesů uznávání
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor Z praxe supervizora – možnosti a úskalí supervize v sociálních službách Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor

Praxe, představení práce v klinické psychologii /zdravotnictví/ od r. 1994 supervizní zkušenosti od r. 2001 výcvik v supervizi 2000-2003 Remedium Praha supervize týmová, supervize managerská-organizace, supervize individuální klinická praxe - Bohumín, supervize v soc. oblasti ve 3 krajích

Mýty o supervizi Musíte mít problém, potíž Budete mluvit o svých osobních věcech Supervizor nám řekne jak a co dělat

Ú S K A L Í … rizika nevyjasnění si pravidel /kontrakt, hranice možností, definování zakázky/ nevyjednaná očekávání /očekávání týmu, jednotlivců, očekávání organizace … skrytá očekávání/ delegování řešení a aktivity na supervizora formální naplnění /jen aby…, jít po povrchu…, neplnění kroků…./

……úskalí zjištění nedostatků, mezer – co nefunguje otevření problémů – otevření dynamiky týmu /rozpadání, odchody/ osobní bezpečí účastníků – „přelet“ do osobních témat dlouhodobá spolupráce – strnulost, příliš velká známost, „zdravé je střídat“ příkaz účastníkům – povinnost být na supervizi splnění účasti, ale neangažovat se výběr supervizora – jeho zkušenosti, vzdělání v supervizi, porozumění oblasti práce, ne v alianci… obava z kontroly, moc – ztráta práce atp.

MOŽNOSTI – zisky v supervizi ověření, jak služba funguje podpora, trénování dovedností, posílení kompetencí, získání znalostí splnění akreditace, standardů nezávislý pohled zvenčí výzva – něco měnit, budovat-tvořit-posílit, jak co dělat konkrétně, plánovat stálý prostor v systému /odhlehčení, pravidelný prostor, důvěra v řešení/

co dodat … Otevřenost Aktivita Důvěra Podpora Náhled Nové možnosti Kooperace/spolupráce, posílení týmu Práce s negativními pocity, obavami, energií Prevence vyhoření

úvahy.. A UPOZORNĚNÍ Nečekat efekt po 2-3 supervizích Supervize není ojedinělý výstřel Nepodcenit přípravu s lidmi, s týmem před supervizí, vyjednávání, hledání, očekávání Nenechat se zastavit ani problémovou zkušeností /se supervizí, osobou supervizora/ Mít propojení a kroky co dále, přenést věci do praxe

Děkuji za vaši pozornost … a přeji úspěchy na vašich supervizích…