Registrace agend orgánů veřejné moci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Správní právo Pojem správního práva.
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Projekt Informační systém základních registrů
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Jednotný identitní prostor a Katalog autentizačních a autorizačních služeb a jejich role v Základních registrech Ostrava Tomáš Řemelka Novell.
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat?“
Základní registry ve veřejné správě – dopady na územní samosprávu
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů Zveřejněno ve Sbírce zákonů ČR, částka 99/2000.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
Úvodní slovo Ministerstva vnitra „ fiat lux“ budiž světlo Mikulov, 6. září 2011.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Registr dlužníků státu
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
Členění a organizace veřejné správy
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Základní registry ve veřejné správě
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí Jeden ze základních registrů – zákon 111/2009 Sb., o základních registrech V RÚIAN jsou pro celou veřejnou.
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra.
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Základní registry.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Základní registry Ing. Martin Kořínek Ing. Ondřej Neuman eGoncentrum ORP Nový Bydžov.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Vznik a fungování základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech Podmínky a harmonogram implementace základních registrů jsou.
Základní registry Připojení agendových informačních systémů k Základním registrům“ ►§5 (3) Orgán veřejné moci získává údaje vedené v základním registru.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Zákon o sdílení dat při výkonu veřejné správy
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Správní řízení I. Správní řád, rozsah jeho působnosti
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Informace pro externí administrátory
Transkript prezentace:

Registrace agend orgánů veřejné moci PhDr. Robert Ledvinka Ministerstvo vnitra Správce RPP Ing. Miroslav Vlasák Equica, a.s. architekt RPP

Obsah Pojmy používané v procesu registrace agend OVM Proces registrace agend OVM Provizorní řešení pro ohlášení agendy Obsah metodiky ohlášení agend OVM

Hierarchie používaných pojmů

Používané pojmy Ohlašovatel agendy Definice: § 54 odst. 1) písm. a) „Orgán veřejné moci, který ohlašuje agendu.“ Výklad: Ústřední správní úřad, není-li takový, pak jiný správní úřad s celostátní působností, v jehož působnosti je agenda a který provádí její ohlášení ve smyslu zákona o základních registrech.

Používané pojmy Agenda Činnost Definice: § 2 písm. d) „Souhrn činností spočívajících ve výkonu vymezeného okruhu vzájemně souvisejících činností v rámci působnosti orgánu veřejné moci.“ Výklad: Agenda je vymezena konkrétním zákonem, který upravuje způsob výkonu konkrétního úseku veřejné správy. Činnost Definice: § 48 písm. a) „Soubor úkonů, které jsou za účelem výkonu veřejné moci vykonávány orgány veřejné moci v rámci jejich agendy.“ Výklad: Činnost je definována konkrétním ustanovením zvláštního zákona, který vymezuje agendu.

Používané pojmy Role Definice: § 48 písm. b) „souhrn oprávnění úřední osoby, která vykonává určitou činnost, k přístupu k referenčním údajům v základních registrech nebo k údajům v agendových informačních systémech.“ Výklad: Role se vztahuje ke konkrétní činnosti v konkrétní agendě a znamená oprávnění konkrétního úředníka při výkonu této konkrétní činnosti vytvářet, rušit, zjišťovat, nebo měnit údaje v základních registrech a agendových informačních systémech.

Provizorní řešení pro ohlášení agendy – popis agendy

Obsah metodiky ohlášení agend OVM 1 Úvod 2 Definice a výklad pojmů a zkratek 3 Proces registrace agend 4 Povinnost ohlášení agendy 4.1 Kdo ohlašuje agendy ve své působnosti 4.2 Do kdy agendy ohlásit 5 Ohlášení agendy 5.1 Struktura ohlášení agendy 5.2 Odeslání vyplněného formuláře Ministerstvu vnitra 6 Další návody 7 Přílohy 7.1 Referenční údaje vedené v základních registrech

Tento harmonogram může být upraven v nařízení vlády. Kdy co bude probíhat: květen 2011 – ohlášení agend ÚSÚ říjen 2011 – registrace agend MV listopad 2011 - přihlášení se k působností v agendě OVM Přiřazení úředníků ke konkrétní roli – OVM Tento harmonogram může být upraven v nařízení vlády.

Děkujeme za pozornost