VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
An – F 58  Autor : Mgr.František Jurenka Jazyk : čeština  Anotace: opakování učiva 9.třídy – elektromagnetismus žák si formou.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Pojmenuj domácí zvířata
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Nahosemenné rostliny I
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z vědomostního testu, který je námětem pro vyučujícího k opakování nahosemenných rostlin jejich anatomie a morfologie. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci si v testu ověří své již dříve nabyté znalosti v uvedeném oboru. Vědomostní test lze použít jako soutěž družstev, odpovědi na otázky lze časově omezit. Odpovědi k testovým otázkám jsou v závěru prezentace vypracovány. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla Očekávaný výstup: porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: orgány a pletiva semenných rostlin Druh učebního materiálu: prezentace – vědomostní test Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

otázka č.1 Jak získaly nahosemenné rostliny svůj název?

otázka č.2 Jmenuj rostliny, které patří mezi zástupce nahosemenných rostlin.

otázka č.3 Proč se semena jehličnanů dobře šíří větrem?

otázka č.4 Jaký je důležitý znak jehličnanů?

otázka č.5 Co to jsou BRACHYBLASTY?

otázka č.6 Může u některého jehličnanu šištice místo zdřevnatění zdužnatět?

otázka č.7 Co napomáhá dřevnaté šišce otevírat se a zase zavírat? Tento jev jehličnanům něco umožňuje, co to je?

otázka č.8 Který jehličnan má ploché, sytě zelené jehlice na rubu se dvěma bílými proužky.

otázka č.9 Jaký jehličnatý strom, jako jediný opadává na zimu?

otázka č.10 Patří mezi nahosemenné rostliny i jehličnaté keře? Pokud ano, uveď které.

Správné odpovědi. vajíčka sedí bez obalů (nahá) na šupinách šištic jsou to jehličnany, cykasy, jinany mají křidélka, ta zpomalují pád a vítr je snadno odnese do větší vzdálenosti od mateřské rostliny tvar listu – velmi úzké jehlicovité čepele a kratičký řapík zkrácené stonkové články, na kterých sedí jehlice (nejnápadnější je modřín) ano může zdužnatět, příkladem je jalovec vzdušná vlhkost – za sucha se otevírá, navlhne-li opět se zavře - umožňuje uvolňovat semena za teplého počasí jedle bělokorá modřín opadavý ano, příkladem je jalovec a tis