POZORUJ: = = =

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Advertisements

Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Nejmenší společný násobek
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
7.
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Úvod.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozšiřování a krácení zlomků
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Zlomky Smíšená čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZLOMKY - ÚVOD.
9.
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Zlomky - krácení zlomků
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Racionální čísla.
10.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU, KRÁCENÍ A ROZŠIŘOVÁNÍ ZLOMKŮ SEČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ ZLOMKŮ

POZORUJ: 1 2 4 8 2 4 8 16 = = =

1 2 4 8 2 4 8 16 1 2 4 8 2 4 8 16 = = = = *8 *4 1 8 2 8 2 16 4 16 *8 *4 Rozšiřovat zlomek znamená násobit čitatele i jmenovatele zlomku stejným číslem, různým od nuly. = = 3 3*5 15 2 2*8 16 4 4*5 20 3 3*8 24 = = = =

:8 :4 8 1 4 1 16 2 8 2 :8 :4 Krátit zlomek znamená dělit čitatele i jmenova- tele zlomku stejným číslem, různým od nuly. = = 8 8:4 2 25 25:5 5 16 16:4 4 60 60:5 12 = = = = Zlomek, jehož čitatel i jmenovatel jsou čísla nesoudělná – nelze je dále krátit – se nazývá zlomek v základním tvaru.

Sčítání zlomků 1) se stejným jmenovatelem 2 3 5 8 8 8 4 2 6 9 9 9 = + 2 3 5 8 8 8 4 2 6 9 9 9 Zlomky se stejnými jmenovateli sčítáme tak,že jmenovatele opíšeme a čitatele sečteme. = + + =

Sčítání zlomků 2) s rozdílným jmenovatelem 8 9 1 3 5 9 3 9 5 9 = + = +

s rozdílným jmenovatelem 1 4 + 2 3 = 3 12 8 12 11 12 + =

16 24 3 8 5 12 6 24 10 24 + + = Společný jmenovatel je nejmenší společný násobek (nerovná se součinu čísel)

Odečítání zlomků 5 8 3 8 2 8 - =