Sir Isaac Newton (4. 1. 1643 - 20. 3. 1727) Zdeněk Švécar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Novinky ze zahraničí IVIG 2008
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Appearance Length: 80 to 130 cm The tail measures 11 to 25 cm Males usually weigh 18 to 30 kg Females weigh 8 to 21 kg Male can weigh up to 38 kg, reportedly.
Elektronická učebnice - I
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.20 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 20 Název materiálu:Christmas Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
5.1 Months, dates, time Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Mgr.
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
English grammar next.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
2.1 School Practise „have got“
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Adele – poslech, práce s textem.
Sloveso "to BE".
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
Terezie Rosová MARCH MAY JUNE JUNE-SEPTEMBER SEPTEMBER OCTOBER.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
CPSSU Czech Political Science Students’ Union Unie studentů politických věd v ČR.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_06_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Sun clock. Interesting  Oldest time devices  Types- solid  - portable  Time is determined by shadow  The oldest clock in Trutnov range.
Around London in 15 minutes Autor: Mgr. Zdenka Mléčková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Aktivity kolem OI a mimo ni Osnova Baylor ACM Contest UPE RedHat Minor OI – Enterprise system development – Bezpečnost.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Christmas in the english speaking countries Aj - REÁLIE 3.-5.ročník
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
All About Friends
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.ročník.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Biography of an inventor
BRITISH HOLIDAYS AND TRADITIONS
TREASURE MAP Grade 3/4 – Term
Transkript prezentace:

Sir Isaac Newton ( ) Zdeněk Švécar

„Newton knew frailties of his system better than the future generations of scientists. This circumstance invokes respectful admiration in me...“ Albert Einstein

…was so tiny and frail that he was not expected to live…

* WOOLSTHORPE MANOR

WOOLSTHORPE MANOR Bedroom Kitchen Study

Threatening my father and mother Smith to burne them and the house over them PAINTINGS OF NEWTON

SCHOOL YEARS King’s school in Grantham:...idle and inattentive Preparation to entry university:... setting my heart on money, learning, and pleasure.. Jednou se stalo ve škole… ? Miss Storey ?

CAMBRIDGE 5. June 1661 Trinity College entered as „sizar“ age: 18 Newton’s study 

STUDY René DescartesPierre Gassendi Thomas Hobbes Robert BoyleGalileo Galilei Johannes Kepler “Plato is my friend, Aristotle is my friend, but my best friend is truth.” age: Nerozuměl matematice!...he took courses in Latin, Greek, Hebrew, logic...

STUDY... changed his mind when he read that parallelograms upon the same base and between the same parallels are equal... Euklides Isaac Barrow William OughtredRené Descartes age:

STUDY François ViéteFranz van Schooten Jan de Witt Johan Hudde John Wallis Geometria a Renato Des Cartes age:

PLAGUE April 1665 Bachelor of Arts summer automn 1667 Annus Mirabilis age: Descendant of Newton’s appletree 

PLAGUE April 1665 Bachelor of Arts summer automn 1667 Fluxional calculus = Integral and differential calculus G. W. Leibnitz age: , publicated a cc d ae 13e ff 7i 31 9a 4o 4q rr 4s 9t 12v x

Matematika: Euklides 300 př. Kr. pro n=2 Pascal 1665 pro n  Newton 1676 pro n=  Alchymie: …explained chemical reactions in terms of the chemical affinities of the participating substances... (vysvětloval chemické reakce pomocí chemické afinity prvků)...During the exhumation, it was discovered that Newton had massive amounts of mercury in his body, probably resulting from his alchemical pursuits (prací)... Optics (1704): …“elements“ consisted of different arrangements of atoms, and atoms consisted of small, hard, billiard ball-like particles…

1667 Cambridge re-entered July 1668 Master of Arts Isaac Barrow Aristotle age: 24...When still in his mid-twenties, he was named Lucasian Professor of Mathematics at Cambridge—the post now held by Stephen Hawking...

age: 29 January 1672 felow of Royal Society February 1672 published „New theory of light and colours“ Christian Huygens Optics, or a treatise of the reflexions, inflektions and colours of light 1704 I. investigations of the colours of thin sheets II. 'Newton's rings' III. diffraction of light

1685: De Motu.... all matter attracts all other matter with a force proportional to the product of their masses and inversely proportional to the square of the distance between them : Philosophiae naturalis principia mathematica 1. Law of inertia 2. Law of acceleration proportional to force 3. Law of action and reaction Law of universal gravitation Merits: Matter Space Mass Time Force Momentum age: The Principia represents the thought and study of more than 20 years, and it ranks in importance with Ptolemy's Almagest and Copernicus's De Revolutionibus... Co napsal Flamsteedovi? oblate spheroidal X prolate spheroidal Newton Cartesius Newton's equations also described the motion of Moon by successive approximations, and correctly predicted the return of Halley's Comet.

1685: De Motu.... all matter attracts all other matter with a force proportional to the product of their masses and inversely proportional to the square of the distance between them : Philosophiae naturalis principia mathematica 1687: Memorandum against catholic College 1689: Bust in Leicester square Houses of Parliament 1696: age:

1703: President of the Royal Society 35 St Martins Street 1705: Knighted by Queen Anne age:

: Kensington+ 20. March 1727 in a sleep: “If I have seen further than other men, it is because I stood on the shoulders of giants.” Isaac Newton age: Who, by vigor of mind almost divine, the motions and figures of the planets, the paths of comets, and the tides of the seas first demonstrated. (Ten, kdo silou mysli z voží vůle poprvé dokázal pohyby a tvary planet, dráhy komet a slapové jevy moří.)

Sources: Hawking Stephen W.: Stručná historie času, Mladá Fronta, Praha 1991 Přemožitelé času, Mezinárodní organizace novinářů, Polygrafia 1988 Haškovec Vít, Müller Ondřej: Galerie géniů, Albatros 1997 Encyklopedická edice Listy, Praha 1997 Ottův slovník naučný Fuka J., Frei V., Lepil O.: Cvičení z fyziky pro čtvrtý ročník gymnázií, SPN, Praha 1989 Úlehla I.: Fyzika a filosofie, SPN, Praha 1989 Borec Tomáš : Dobrý deň, pán Ampére, Alfa, Polygrafické závody Bratislava 1979 Bero Peter : Matematici, ja a ty, Mladé letá, Bratislava

Top sources: Hawking Stephen W.: Stručná historie času, Mladá Fronta, Praha