zpracovaný v rámci projektu EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v látkách
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrický proud Podmínky používání prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Elektrický proud.
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Měříme elektrický proud
ELEKTRICKÝ PROUD.
Elektrický proud Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Měříme elektrické napětí
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu EU
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
FY_076_Elektrický proud v kovech_ Elektrický proud
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
zpracovaný v rámci projektu EU
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
FY_079_ Elektrický proud v kovech_Elektrický odpor
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Elektrický proud Elektrický proud v kovech
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Elektromagnetické jevy
zpracovaný v rámci projektu EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_194_ Elektrický proud a napětí AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
ELEKTRICKÉ JEVY ELEKTRICKÝ OBVOD.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 01.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrický proud.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Co je to elektrický proud
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu EU Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu: CZ.1.07 / 1.4.00 / 21.3575 Šablona: III/2: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 17F - Elektřina Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17F_02 Cílová skupina: Žáci 2. stupně – 9. ročník Ověření ve výuce: ANO Třída: 9. Datum: 17.10. 2012

Elektrický proud Mgr. Ilona Kosová Téma: Elektrický proud Autor: Mgr. Ilona Kosová Anotace: Materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli nebo pro práci s ICT technikou. Prezentuje výklad nového učiva elektrický proud; doplněno měřeními elektrického proudu v jednoduchém obvodu a výpočty praktických příkladů. Klíčová slova: Elektrický proud, elektrický obvod, ampérmetr, náboj, čas, A. M. Ampér Metodické poznámky: Sestavení obvodů a měření v nich můžeme dělat se žáky jako skupinovou nebo laboratorní práci. Příklady na procvičení mohou sloužit jako domácí úkol nebo skupinová práce. Na internetu se dozví informace o Ampérovi. K řešení příkladů mohou žáci použít kalkulačky.

ELEKTŘINA Elektrický proud

Elektrický proud definujeme jako uspořádaný pohyb nabitých částic. Dobrými vodiči jsou kovy, některé vodné roztoky, ionizované plyny a polovodiče.

Podmínky vedení proudu Tělesa musí obsahovat volné částice s elektrickým nábojem. Těleso musí být připojeno ke zdroji elektrického napětí, aby v tělese bylo udržováno elektrické pole.

Účinky elektrického proudu Žárovka svítí Drát se zahřívá Zvonek zvoní Z cívky se stane magnet Elektrická jiskra, výboj …….

Směr elektrického proudu Směr elektrického proudu byl stanoven dohodou od kladného pólu zdroje k zápornému pólu zdroje. Skutečný směr proudu je ale opačný, od minus k plus.

Elektrický proud : I Jednotka : A ( ampér ) Výpočet : I = Q : t _Označení Elektrický proud : I Jednotka : A ( ampér ) Elektrický proud vypočítáme tak, že zjistíme celkový elektrický náboj, který projde průřezem vodiče za 1 sekundu. Výpočet : I = Q : t

Jednotka, ampér, byla pojmenována podle francouzského vědce A. M Jednotka, ampér, byla pojmenována podle francouzského vědce A. M. Ampéra.

A Měření proudu Proud měříme ampérmetrem Schematická značka Ampérmetry dělíme na: Digitální Ručkové A

Musíme vybrat jeho správný měřící rozsah. digitální ručkový školní, demonstrační Při jeho zapojení musíme dbát na správnou polaritu (kladnou svorku ampérmetru propojujeme s kladným pólem zdroje !!). Musíme vybrat jeho správný měřící rozsah.

2. 1. 3. Zapojení ampérmetru Skupinová práce: připravíme si elektrotechnické součástky – vodiče, žárovka, zdroj, spínač, ampérmetr 2. 1. 3. Do všech míst elektrického obvodu budeme postupně zapojovat ampérmetr.

1. Ukázkové zapojení ampérmetru Ampérmetr zapojíme mezi zdroj a žárovku. Zapíšeme správnou velikost proudu.

Postup: 1. Protože je ampérmetr zapojen na rozsah 0,6 A, musíme se dívat na spodní stupnici. 2. Zjistíme, čemu odpovídá 1 dílek 3. 1 dílek odpovídá 0,02 A 4. Ampérmetr ukazuje 0,4 A. Rozsah ampérmetru je zapojen na 0,6 A.

VÝSLEDKY ZAPISUJEME DO TABULKY 2. 1. 3. Umístění ampérmetru Velikost proudu 1. 2. 3.

Elektrický proud je ve všech místech elektrického obvodu stejný.

VÝPOČET ELEKTRICKÉHO PROUDU Průřezem vodiče projde náboj 240 mC za 2 minuty. Jak velký elektrický proud v miliampérech protéká obvodem? Q = 240 mC = 0,24 C t = 2 min = 120 s I = ? ( A ) I = Q : t I = 0,24 : 120 I = 0,002 A = 2 mA Obvodem protéká elektrický proud 2 mA.

Procvičování Jak velký proud protéká obvodem, když za 15 sekund prošel průřezem vodiče celkový náboj 4,5 C ? Jak velký náboj prošel průřezem vodiče, jestliže obvodem protéká proud 3 mA po dobu 1 minuty? Za jak dlouho projde vodičem náboj 50 mC, když obvodem protéká proud 4 mA? Řešení: 1. 0,3 A, 2. 1,8 C, 3. 12,5 s

Zdroje: Texty a fotografie vlastní -obrázky: André Marie Ampère. [online] [cit. 2012 10 10]. Dostupné jako volné dílo z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ampere1.jpg> software: MICROSOFT CORPORATION. Microsoft®OfficePowerPoint® 2003 (11.5529.5606). Součást produktu Microsoft Office Professional Edition 2003. Copyright © 1987-2003 Microsoft Corporation [software]. Oprávněný uživatel: Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace.