DATOVÝ TYP POLE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Advertisements

GENEROVÁNÍ PSEUDONÁHODNÝCH ČÍSEL
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Programování funkcí v Excelu (pole)
Programování 2 Cvičení 5.
Vnitřní řazení v poli (in sito)
Visual Basic POLE. 2 POLE Pole - je řada prvků označených indexem Například: řada čísel, které spolu nějak souvisejí řada známek jednoho studenta řada.
Fronta - a)Implementace s využitím statických struktur (pole) b)Implementace s využitím dynamických struktur (spojového seznamu) odebírá se ze začátku.
Pole, ukazatele a odkazy
Algoritmy I Cvičení č. 5.
Programování v Pascalu Přednáška 6
Algoritmizace a programování Datové typy v Delphi - 05
Databázové systémy 1 Cvičení č. 3 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Programování v Pascalu Přednáška 7
JavaScript - 5. část Pole Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky FAST VUT v Brně 0U2 - Základy informatiky a výpočetní techniky 2.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
Generování mezikódu Jakub Yaghob
C# - struktury, výčtové typy, pole
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Algoritmy a programovací techniky
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Jiří Znoj - zno Tvorba konkordace Algoritmy II 3. projekt, 5. zadání Jiří Znoj - zno
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
Proměnná typu "pole" Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. To.
VISUAL BASIC PRALG.
Datové typy a struktury
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B7 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Úvodní informace Mgr. Miroslav Kučera; Úvod do databázových systémů MIROSLAV KUČERA.
Pole Arrays.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
KIV/PPA1 cvičení 6 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Datový typ pole –Jednorozměrná a vícerozměrná –Práce s vektory a maticemi.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Průměr Maximum Minimum
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY Ing. Roman Danel, Ph.D.
6. Typ záznam Strukturovaný datový typ - znamená spojení několika elementů stejného nebo různých typů do jedné proměnné. Např. pole je strukturovaný datový.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
4. Typ pole 4.1 Jednorozměrná pole
VISUAL BASIC PRALG.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
PROGRAMOVÁNÍ V PHP PERSONAL HOME PAGES FORMULÁŘE + PODMÍNKY + SWITCH.
Makra v Excelu syntaxe. Zápis nahraného makra SubEnd Sub O klíčová slova Sub a End Sub – začátek a konec makra O komentáře O text za znakem ', až do konce.
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
Algoritmizace a programování
Vzorové řešení zápočtového testu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Strukturované typy proměnných v programovacím jazyce Pascal - 2.hodina
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

DATOVÝ TYP POLE

Datový typ - POLE Předpokládané znalosti Základní datové typy – přehled Jednoduchý cyklus Generování náhodných čísel

POLE (Řada) Je to řada prvků označených indexem Je to řada čísel, které spolu nějak souvisí Řadu čísel (ale i písmen, slov apod.) označujeme termínem „JEDNOROZMĚRNÉ POLE“

Příklady: Řady - jednorozměrná pole Řada čísel tažených ve Sportce Řada známek z jednoho předmětu Řada jmen studentů v seznamu třídy

Normální řada čísel a indexovaná řada čísel a b c d čtyři samostatné proměnné a1 a2 a3 a4 také čtyři samostatné proměnné jedna proměnná se čtyřmi indexovanými prvky, neboli ai - kde i = 1, 2, 3 a 4

JEDNOROZMĚRNÉ POLE (deklarace) a(1), a(2), a(3), a(4) toto je jednorozměrné pole jedna řada prvků = jedna proměnná má čtyři prvky, označené indexy 1 až 4 Deklarace v Pascalu var a : array [1..4] of integer; Jedná se o pole se čtyřmi celými čísly Deklarujte pole pro seznam vaší třídy

Naplnění obsahu pole Zadání Rozvaha Řešení Naplňte pole z předchozí ukázky náhodnými čísly Rozvaha Použijeme jednoduchý cyklus Řešení var a : array [1..4] of real; ……… for i := 1 to 4 do a[i] := random;

Zadání úlohy Vytvořte program, do kterého zadáte deset čísel zadaná čísla zobrazíte v opačném pořadí Pro uložení čísel použijte jednorozměrné pole Pro zadávání i výpis použijte cyklus

VÍCEROZMĚRNÉ POLE

Příklady: Tabulka - vícerozměrné pole Čísla tažená ve Sportce Jeden řádek tabulky = jeden tah Řádky pod sebou = jednotlivé tahy Tabulka známek Jeden řádek = jeden předmět Každý řádek = jiný předmět Seznam studentů ve třídě Seznam jmen Údaje ke jménům – věk, bydliště, rodiče, …

VÍCEROZMĚRNÉ POLE (deklarace) Dvourozměrné pole má dva indexy a(1,1), a(1,2), a(1,3), a(1,4) a(2,1), a(2,2), a(2,3), a(2,4) a(3,1), a(3,2), a(3,3), a(3,4) Deklarace v Pascalu var a : array [1..3,1..4] of integer; Jedná se o pole s 3x čtyřmi celými čísly Deklarujte pole pro seznam studentů vaší školy po třídách