Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Advertisements

POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Alfons Mucha Název školy
VY_32_INOVACE_2C3.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektronová konfigurace
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pop-art 2.polovina 20. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Body art - ruce Název školy
alkalických zemin - cvičení
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Roláž Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 14 Sekunda osmiletého gymnázia
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Transkript prezentace:

Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Gymnázium Sušice Mgr. Bohumila Skrbková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

Pop art Umělecký směr - popular art (populární masové umění). Polovina 50. let v-USA. Ovlivněn populární hudbou a komerčním uměním. „Poping“ se promítl do životního stylu doby - druh oblékání, střih vlasů, grafický design a životní pocit… Reakce mladé generace na převládající tendence abstraktního expresionismu (izolace moderních směrů od reality) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:In_the_style_of_Andy_Warhol.jpg

Pop art Pop art hledá kontakt s lidským životem v konkrétním světě. Pracuje s předměty denní potřeby. „Skutečné umění se nachází na přebalech science-fiction a kinoreklamách.“ Inspirace velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy (fotografie,film, reklama a komiksy). http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roy_Lichtenstein_Drowning_Girl.jpg

Andy Warhol Americký malíř, grafik, filmový tvůrce a vůdčí osobnost amerického hnutí pop artu. Svou kariéru zahájil jako ilustrátor reklamních předmětů. Používá techniku serigrafie (sítotisk). Instaluje v sekvencích. (Campbbellova polévka, Marilyn Monroe, Eletrické křeslo…) http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/File:Andy-warhol.png

Sekvence Opakující se motiv (seriovost) Stejný motiv bývá zobrazen „OPAKOVANÉ ZOBRAZENÍ“: SÉRIOVOST, ZMNOŽENÉ POHLEDY, OPAKUJÍCÍ SE MOTIVY. Sekvence Opakující se motiv (seriovost) Stejný motiv bývá zobrazen v barevných variantách. (komplementární barvy) Campbbellova polévka http://en.wikipedia.org/wiki/File:Campbells_Soup_Cans_MOMA.jpg5 http://sk.wikipedia.org/wiki/Popart#mediaviewer/S%C3%BAbor:SoupCanParody.jpg

Komiks Umělecké médium - „deváté umění“ Kresby, doplněné textem jsou chronologicky uspořádány v cílených  sekvencích. Dohromady vytvářejí celek - příběh. Panel - jeden obrázek, který zachycuje okamžik. Panely jsou uspořádány  juxtapozičně (vedle sebe). http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roy_Lichtenstein_Whaam.jpg Roy Lichtenstein  americký umělec (malíř, grafik, designér a sochař) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b8/Roy_Lichtenstein_Whamm_Original_and_Lichtenstein_Derivative.gif

Praktický úkol č.1 Inspirováni pop artem pracujte s vámi zvoleným motivem - vytvořte sekvenci. http://lvbandmore.blogspot.cz/2011/03/315-avant-garde-meet-beethoven-reprise.html http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Ascenseur_profile.jpg

Praktický úkol č.2 Roy Lichtenstein takto překreslil malbu Vincenta van Goga. vyberte si z klasických malířských děl kompozici a zkuste vyrazit ve šlépějích R. L. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_De_slaapkamer_-_Google_Art_Project.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/70/Bedroom_at_Arles.jpg

Praktický úkol č.3 Inspirováni pop artem vytvořte krátký komiks. Vaším východiskem se může stát praktický úkol č. 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/35/Amazing_Fantasy_15.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:FlashBombaTitleCard.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dicktracy1238.jpg

Pop art Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: sexta osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_18 Anotace a metodické poznámky: Prostřednictvím tohoto materiálu se studenti seznámí s pop artem a s nejvýznamnějším představitelem pop artu - Andy Warholem. Pop - art objevil možnosti sítotisku, pracuje se sekvencí, do umění přenesl prostředky reklamní tvorby a věci každodenní potřeby - (plošné zobrazení, ostré barvy, jasné tóny). Jak si studenti osvojili pop art prověří úkoly- 1.- studenti vytvoří sekvenci, 2. – studenti vytvoří krátký komiks a 3. – vektorová reprodukce klasického výtvarného díla. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.