Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia Gymnázium Sušice Mgr. Bohumila Skrbková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II
Pop art Umělecký směr - popular art (populární masové umění). Polovina 50. let v-USA. Ovlivněn populární hudbou a komerčním uměním. „Poping“ se promítl do životního stylu doby - druh oblékání, střih vlasů, grafický design a životní pocit… Reakce mladé generace na převládající tendence abstraktního expresionismu (izolace moderních směrů od reality) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:In_the_style_of_Andy_Warhol.jpg
Pop art Pop art hledá kontakt s lidským životem v konkrétním světě. Pracuje s předměty denní potřeby. „Skutečné umění se nachází na přebalech science-fiction a kinoreklamách.“ Inspirace velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy (fotografie,film, reklama a komiksy). http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roy_Lichtenstein_Drowning_Girl.jpg
Andy Warhol Americký malíř, grafik, filmový tvůrce a vůdčí osobnost amerického hnutí pop artu. Svou kariéru zahájil jako ilustrátor reklamních předmětů. Používá techniku serigrafie (sítotisk). Instaluje v sekvencích. (Campbbellova polévka, Marilyn Monroe, Eletrické křeslo…) http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/File:Andy-warhol.png
Sekvence Opakující se motiv (seriovost) Stejný motiv bývá zobrazen „OPAKOVANÉ ZOBRAZENÍ“: SÉRIOVOST, ZMNOŽENÉ POHLEDY, OPAKUJÍCÍ SE MOTIVY. Sekvence Opakující se motiv (seriovost) Stejný motiv bývá zobrazen v barevných variantách. (komplementární barvy) Campbbellova polévka http://en.wikipedia.org/wiki/File:Campbells_Soup_Cans_MOMA.jpg5 http://sk.wikipedia.org/wiki/Popart#mediaviewer/S%C3%BAbor:SoupCanParody.jpg
Komiks Umělecké médium - „deváté umění“ Kresby, doplněné textem jsou chronologicky uspořádány v cílených sekvencích. Dohromady vytvářejí celek - příběh. Panel - jeden obrázek, který zachycuje okamžik. Panely jsou uspořádány juxtapozičně (vedle sebe). http://en.wikipedia.org/wiki/File:Roy_Lichtenstein_Whaam.jpg Roy Lichtenstein americký umělec (malíř, grafik, designér a sochař) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b8/Roy_Lichtenstein_Whamm_Original_and_Lichtenstein_Derivative.gif
Praktický úkol č.1 Inspirováni pop artem pracujte s vámi zvoleným motivem - vytvořte sekvenci. http://lvbandmore.blogspot.cz/2011/03/315-avant-garde-meet-beethoven-reprise.html http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Ascenseur_profile.jpg
Praktický úkol č.2 Roy Lichtenstein takto překreslil malbu Vincenta van Goga. vyberte si z klasických malířských děl kompozici a zkuste vyrazit ve šlépějích R. L. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_De_slaapkamer_-_Google_Art_Project.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/70/Bedroom_at_Arles.jpg
Praktický úkol č.3 Inspirováni pop artem vytvořte krátký komiks. Vaším východiskem se může stát praktický úkol č. 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/35/Amazing_Fantasy_15.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:FlashBombaTitleCard.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dicktracy1238.jpg
Pop art Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: prosinec 2013 Třída: sexta osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_18 Anotace a metodické poznámky: Prostřednictvím tohoto materiálu se studenti seznámí s pop artem a s nejvýznamnějším představitelem pop artu - Andy Warholem. Pop - art objevil možnosti sítotisku, pracuje se sekvencí, do umění přenesl prostředky reklamní tvorby a věci každodenní potřeby - (plošné zobrazení, ostré barvy, jasné tóny). Jak si studenti osvojili pop art prověří úkoly- 1.- studenti vytvoří sekvenci, 2. – studenti vytvoří krátký komiks a 3. – vektorová reprodukce klasického výtvarného díla. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.