Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

„ Nástroje k vyhodnocení četnosti průjezdu dopravní techniky“ (měření hustoty dopravních proudů)
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Statistika dopravních nehod
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
O33 – Oblast průzkumů v dopravě, statistiky a analýzy dopravních nehod
Praktická ukázka použití v podmínkách ZK Krajský rok informatiky Zlín, Pavel Novotný & Pavel Kopecký, Zlínský kraj.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Silniční doprava.
Mimoúrovňové křižovatky
Silnice nebo železnice
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství,
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav řídící techniky a telematiky Geografické informační systémy Pavel Hrubeš.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Autor diplomové práce: Bc. Jiří Motejzík Vedoucí diplomové práce:doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. České Budějovice, červen 2016 Vysoká škola technická a ekonomická.
Bakalářská práce Autor: Petr Hoštička. * Cílem práce bylo zmapovat bezpečnost a použití zádržných systémů v silniční dopravě * Práce se zabývá rozdělením.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Geografické informační systémy
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Besip Zlínského kraje Zlín,
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Vážení vozidel za jízdy WIM
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích Projekt

Náplň projektu analýza ovlivnění bezpečnosti - určitým účastníkem (chodci, mladiství, děti, ..) - určitým typem křižovatky (řízené, neřízené, okružní mimoúrovnové) - železniční přejezdy analýza bezpečnosti - na vybrané síti pozemních komunikací (místní komunikace, silnice I, II a III třídy a dálnice) - na vybraném území, zóně města (obytná zóna, Praha 6, ..)

Náplň projektu přímé sledování dopravní bezpečnosti metodou konfliktních situací „skoronehod“ využití profilových-automatických měření (radar, Traficon) ke sledování bezpečnosti v daném profilu a úseku komunikace vliv vybraného prvku na bezpečnost (rozhledy v úseku a křižovatce, zpomalovací prvky návrh a projektování opatření na zvýšení bezpečnosti řešení aktuálních problémů z praxe (např. areál nemocnice FNKV, rekonstrukce křižovatky, ..) spolupráce na výzkumných úkolech ČVUT z oblasti bezpečnosti, kapacity a plynulosti dopravního provozu

Ukázky z projektů Evidence dopravních nehod Profilová sledování Okružní křižovatky Topografické sestavy Projekty BESIDIDO

Evidence dopravních nehod Jednotný systém počítačové evidence v silničním provozu byl zaveden počátkem 80. let Základem je formulář Evidence dopravních nehod

Evidence dopravních nehod Výhody „papírové“ verze formuláře : v některých fázích rychlejší na vyplnění než elektronická podoba. Papír není závislý na některých specifických vlivech (elektrický proud, vlhkost, teplo či provozní nespolehlivost hardware a software). Nevýhody „papírové“ verze formuláře : Nosné médium podléhá mechanickým a vnějším vlivům. Nenutí policistu vyplňovat všechny položky na základě logických vazeb. Ostatní evidentní výhody VT(výpočetní techniky).

Evidence dopravních nehod V roce 1995 se prakticky začala zkoušet elektronická evidence DN pomocí databázového nástroje Lotus Notes Dokumentace v LN nabízí komplexní pohled v rámci ucelené statistiky, protokolu o nehodě i dalších případných příloh Inteligentní vyhledávání navíc oproti generačně starší „papírové“ verzi umožňuje filtrování dotazů pro jednoznačnou identifikaci DN.

Analýza okružních křižovatek Záměrem bylo nejen prověřit stav a použitelnost databází, ale posoudit stavy před a po rekonstrukci, tj. posoudit efekt okružních křižovatek z hlediska bezpečnosti provozu Kriteria následných analýz Rozbor dopravní nehodovosti „před“ a „po“ rekonstrukci dle kritérií: kritérium – relativní nehodovost kritérium – absolutní nehodovost kritérium – intenzita dopravy kritérium – příčina dopravní nehody dle policejního protokolu kritérium – typ dopravní nehody dle typologického katalogu dopravních nehod

Analýza okružních křižovatek Kriteria následných analýz Rozbor dopravní nehodovosti na okružních křižovatkách dle kritérií: kritérium – geometrie kritérium – intenzita dopravy kritérium – vyrovnanost intenzity dopravy kritérium – typ okružní křižovatky

Analýza okružních křižovatek Při rozboru dopravní nehodovosti z pohledu „před“ a „po“ rekonstrukcí okružních křižovatek se ukázalo relativní nehodovost i absolutní nehodovost se „po“ rekonstrukci okružní křižovatky snížily relativní nehodovost ovlivňuje nejvíce šířka jízdního pásu na okruhu v závislosti na intenzitě dopravy vyplývá rostoucí tendence počtu dopravních nehod i osobních dopravních nehod Z výzkumu a rozborů nehodovosti dle typu okružních křižovatek vyplývá, že by se měly preferovat okružní křižovatky co nejjednodušší, tedy s co nejmenším počtem kolizních bodů, které zvládnou příslušnou intenzitu

Topografické sestavy Pro účely hromadné evidence DN na vybraných POKO v ČR je podrobné vedení a vyhledávání v databázových aplikacích (jako je např. LN) nevýhodné. K tomuto účelu slouží tzv. Topografické sestavy, které udávají přehled o všech DN za dané časové období na síti komunikací ČR, pro které se tyto údaje sledují Topografická sestava je ucelený souhrn statistiky s vynecháním některých citlivých (např. údaje o řidiči) nebo v dané formě bezpředmětných položek (lokalita, č. komunikace), vedená v řádkové formě (jedna DN = jeden řádek) pro vybranou síť POKO a uzlových bodů v ČR, členěnou podle okresů a krajů, za uzavřenou časovou periodu

Topografické sestavy V topografických sestavách nejsou zahrnuty : V topografický sestavách jsou zahrnuty : Dálnice a rychlostní POKO Silnice I. a II. třídy (a jejich průtahy obcemi) Místní sledované komunikace (v obcích) – uzlové body a meziuzlové úseky V topografických sestavách nejsou zahrnuty : Silnice III. Třídy Nesledované úseky místních komunikací (v obcích) Účelové POKO