OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Np2285 PROPAGACE A MÉDIA Jaro 2014
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Historie marketingu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE KAPITOLA 10 Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Obsah kapitoly uplatnění komunikačního mixu při ovlivňování spotřebitele, cílová skupina, propagační akce, média a propagační prostředky v reklamě, masová média, specifická média, služby poskytované zákazníkům. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Komunikační mix Uplatnění komunikačního mixu při ovlivňování spotřebitele: produkt (produktový mix), cena (kontraktační mix) - psychologické aspekty vnímání ceny, distribuce (distribuční mix), marketingová komunikace (komunikační mix) - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations, přímý marketing. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Cílová skupina skupina spotřebitelů, zákazníků, kteří představují potenciální trh, a proto je na ně zaměřeno propagační poselství. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Produktový mix kvalita, značka, ochranná známka, obal, sortiment, design, image, záruky, služby. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Značka a známka značka - synonymum pro obchodní název zboží, je to typové označení, není právně chráněna, známka - označení podnikatele k odlišení jeho výrobků a služeb od výrobků a služeb jiných firem, ochranná známka - je známka, která je zapsána v rejstříku ochranných známek. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Image souhrn představ, očekávání, postojů, emocí vztahujících se k výrobku, značce nebo firmě, v marketingu je image spojena s identifikačními a odlišujícími znaky výrobku, značky, firmy, je spojena s určitým marketingovým myšlením a konceptem. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Psychologické aspekty vnímání ceny komparativní ceny - uvedení původní a nové ceny (dříve 180,- Kč, nyní 125,- Kč), ceny pod zaokrouhlenou hodnotou - tzv. baťovské ceny (999,- Kč), ceny mnohonásobných jednotek - větší množství zboží za sníženou cenu, členěné ceny - cena hlavního produktu + cena doplňková (výrobek + balení + poštovné), prestižní ceny - produkt s vyšší cenou působí jako kvalitnější (záměrně vysoké ceny), jednotkové ceny - určitý sortiment za stejnou cenu (vše za 59,- Kč). Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Psychologické aspekty vnímání slev slevy za hotovostní platbu, slevy za rychlou platbu, kvantitativní slevy - při odběru většího množství zboží, sezónní slevy, slevové kupóny. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Reklama placená forma komunikace s komerčním záměrem, přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií, je to rovněž činnost firmy zaměřená na podporu prodejů vlastních produktů. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Humor v reklamě účinná forma ovlivňování spotřebitele, humorné prvky jsou v propagaci pokládány v zásadě za pozitivní (vzbuzují pozornost, vytvářejí příznivou atmosféru), kladně se hodnotí snaha o odbourání agresivní reklamy, pozor na rozdílný vkus regionální, vkus různých segmentů a individuí. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Propagační akce komplex propagačních prostředků v určitém prostoru a v časové následnosti pomocí různých médií - koordinovaně, se vzájemnou podporou, účinnost propagační akce závisí na důkladné přípravě klíčových bodů: vymezení cíle, cílové skupiny a formulace poselství. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Poselství, sdělení, prezentace je obsah sdělované informace, myšlenka, apel, který má být druhým subjektem přijat, vycházejí z: - poznání potřeb subjektu, - poznání motivačních struktur subjektu, - znalostí chování subjektu, - image firmy, značky, výrobku, - předností firmy, značky, výrobku, - marketingové a propagační strategie firmy. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Marketingová komunikace zahrnuje veškeré relevantní komunikace s trhem, rozlišujeme: a) marketingové komunikační aktivity "nad linkou", b) marketingové komunikační aktivity "pod linkou". Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Nadlinkové komunikační aktivity jedná se o klasickou reklamu, tj.: - reklama v televizi, - v rozhlase, - v tisku, - v kině, - na internetu. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Podlinkové komunikační aktivity uplatnění dalších prvků komunikačního mixu - např.: - mail, - sponzoring, - teleshopping, - výstavy a veletrhy, - využití dealerů (osobní prodej), - public relations, - atd. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Média média používaná v reklamě jsou nositeli propagačního poselství, média umožňují předvedení a přenos propagačního prostředku v určitém místě a v určitém čase, vhodné kombinování médií v rámci mediálního mixu patří k základním zásadám účinné reklamní kampaně. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 10 Média Masová média: televize, rozhlas, noviny, časopisy, kino, internet. Specifická média: billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, reklamní předměty. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Služby poskytované zákazníkům (I.) služby související s placením zboží, zvláštní ceny pro pravidelné zákazníky, dárkové poukázky, poskytování informací, garance, předvedení zboží, možnost vyzkoušet si zboží, úprava zboží, balení zboží, doprava zboží, Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková

Služby poskytované zákazníkům (II.) dodávková služba, instalace zboží, záruční servis, parkování, nákupní vozíky, občerstvení, dětský koutek, odpočinkové kouty, toalety, bezpečnostní schránky. Obchodní činnosti - Kapitola 10 Pavlíčková