Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Anotace: S, s, vyhledávání slov se „s“, cvičení paměti, odpovědi na otázky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Český jazyk Očekávaný.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shrnutí učiva přídavná jména, poznávání, rod, číslo, pád, upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Anotace: Shrnutí učiva o slovesech 2. část, slovesný způsob Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk Očekávaný výstup: Žák časuje slovesa, žák vytváří tvary slovesných způsobů Klíčová slova: slovesa, slovesný způsob Druh učebního materiálu: prezentace se shrnutím učiva a cvičeními Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 10 až 12 let Metodické doporučení: Lze využít pro výklad i pro shrnutí učiva na konci školního roku, snímky se cvičeními se mohou žákům vytisknout Ověření v praxi ověřeno dne: 15.5. 2013 Ve třídě: 5.

Český jazyk a literatura Závěrečné opakování z 5. ročníku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

SLOVESA 2. část

U sloves určujeme způsob oznamovací, rozkazovací a podmiňovací. SLOVESNÝ ZPŮSOB U sloves určujeme způsob oznamovací, rozkazovací a podmiňovací.

OZNAMOVACÍ Tímto způsobem prostě oznamujeme děj, který se stal již dříve, právě probíhá nebo se teprve stane.

ROZKAZOVACÍ Tímto způsobem někoho o něco žádám, rozkazuji nebo přikazuji. Problém někdy působí rozkazovací způsob 1.os.pl. (např. volejme, seďme, jděme apod.).

PODMIŇOVACÍ Při ději, který by se mohl uskutečnit, používáme podmiňovací způsob. Určujeme podmiňovací způsob přítomný a minulý.

Podmiňovací způsob přítomný Příčestí minulé (např. jel, šla, seděli apod.) PLUS bych, bys, by, bychom, byste, by (tedy: jel bych, šla by, seděli bychom)

Podmiňovací způsob minulý Příčestí minulé (např. hrál, vyjela, dívali se apod.) PLUS byl bych, byl bys, byl by, byli bychom, byli byste, byli by (tedy: byl bych hrál, byla by vyjela, byli bychom se dívali)

Vyhledej slovesa Urči jejich způsob Karle, dej pozor a neumaž se! Lenka jela na kole okolo naší zahrádky a vesele na mě mávala. Dnes jsem byl u lékaře. Jano, neměla bys nějakou knihu? Přines mi, prosím tě, nějaký hrneček. Uvařím ti čaj. Kdybych to býval věděl, tak bych sem byl nechodil. Lenko, včera jsem dostala nápad! Má někdo nějakou otázku?

Správné řešení a) Karle, dej pozor a neumaž se! Lenka jela na kole okolo naší zahrádky a vesele na mě mávala. Dnes jsem byl u lékaře. Jano, neměla bys nějakou knihu? Přines mi, prosím tě, nějaký hrneček. Uvařím ti čaj. Kdybych to býval věděl, tak bych sem byl nechodil. Lenko, včera jsem dostala nápad! Má někdo nějakou otázku?

b) dej - rozkazovací neumaž se - rozkazovací jela - oznamovací mávala - oznamovací byl jsem - oznamovací neměla bys - podmiňovací přít. přines - rozkazovací prosím - oznamovací uvařím - oznamovací kdybych býval věděl - podmiňovací min. byl bych nechodil - podmiňovací min. dostala jsem - oznamovací má - oznamovací

mít – 3. os., č. j. navštívit – 1. os., č. mn. utíkat – 1. os., č. j. Utvoř z infinitivů tvary podmiňovacího způsobu přítomného … mít – 3. os., č. j. navštívit – 1. os., č. mn. utíkat – 1. os., č. j. a minulého… hledat – 2. os., č. mn. přijít – 2. os., č. j. bloudit – 3. os., č. mn.

Správné řešení Podmiňovací způsob přítomný… mít – 3. os., č. j. - měl/a, o by navštívit – 1. os., č. mn. - navštívili bychom utíkat – 1. os., č. j. - utíkal/a bych a minulý… hledat – 2. os., č. mn. - byli byste hledali přijít – 2. os., č. j. - byl bys přišel bloudit – 3. os., č. mn. - byli/y, o by bloudili/ y, o

Ahááá!

KONEC PREZENTACE