Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shoda přísudku s podmětem Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Shrnutí učiva přídavná jména, poznávání, rod, číslo, pád, upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 8 - 9 let Metodické doporučení: prezentace je tvořena pro opakování, kdy během prezentace děti odpovídají, přiřazují; pak se objevují kontrolní odpovědi. Snímek č. 5, 8 doporučuji dětem vytisknout ve formě pracovního listu, aby mohly přiřazovat a kontrolovat správnost zadaného cvičení. Slovesa jsem vybírala z knihy J. Karafiáta: Broučci, jelikož nás kniha provázela ve škole při hodinách českého jazyka (čtení, sloh) Ověření v praxi ověřeno dne: 20. 5. 2013 Ve třídě: 3. ročník Anotace: Slovní druhy - slovesa II, opakování Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák pojmenovává děj, žák časuje sloveso Klíčová slova: slovní druhy, slovesa, časování sloves, čas minulý, přítomný, budoucí Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák

Slovní druhy Slovesa II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Slovesa jsou slova ohebná slovesa časujeme: měníme slovesné tvary podle osoby a čísla

Osoby číslo jednotné číslo množné 1. osoba já 2. osoba ty 3. osoba on, ona, ono 1. osoba my 2. osoba vy 3. osoba oni, ony, ona

Doplňuj náležité zájmeno a podle něj urči osobu a číslo. osoba a číslo 2. os. č. j. zájmeno (ty) poletíš _______________ (_______)vytrhla (_______)spali (_______)křičela jsem (_______)podívejme se (_______) našlo by se (_______) nepokvetou (_______)poletíme (_______) povídal jsem (_______) vyfukuješ

Doplnil(a) si náležité zájmeno a osobu a číslo? Správné řešení (ty) poletíš osoba a číslo 2. os. č. j. 3. os. č. j. 3. os. č. mn. 1. os. č. j. 1. os. č. mn. 2. os. č. mn. 2. os. č. j. (ona) vytrhla (oni) spali (já) křičela jsem (my) podívejme se (ono) našlo by se (oni) nepokvetou (vy)poletíte (já) povídal jsem (ty) vyfukuješ

Slovesa vyjadřují trojí čas Čas přítomný: děj se odehrává nyní (letí, bzučí) Čas minulý: děj už proběhl (letěl, bzučel) Čas budoucí: děj se teprve bude odehrávat (poletí, zabzučí)

Urči a do závorek napiš osobu, číslo a čas vyznačených sloves Okno ucpali ( 3.os. č. mn. čas min.) a zabednili (_______________________). Maminka zatím už zatopila (_____________________), a že přitom uvaří (_____________________) kapku polívky. A uvařila (_____________________). Pěkně se pomodlili (_______________) a jedli (_______________________). Ale bylo (___________________) jim přece trochu zima, a tak si honem zase lehli (___________________) a povídali si (______________________). (1) „Tatínku, to všude vyroste (_______________________) chudobka, kde zemřel (______________________)brouček?“ „Všude, a kde umřela (______________________) beruška, tam vyroste (_______________________)chudobka s červeným kraječkem.“(2)

Správně určené a vyplněné Okno ucpali (3.os. č. mn. čas min.) a zabednili (3. os. č. mn. čas min.). Maminka zatím už zatopila (3. os. č. j. čas min.), a že přitom uvaří (3. os. č. j. čas budoucí) kapku polívky. A uvařila (3. os. č. j. čas min.). Pěkně se pomodlili (3. os. č. mn. čas min.) a jedli (3. os. č. mn. čas minulý). Ale bylo (3. os č. mn. čas min.) jim přece trochu zima, a tak si honem zase lehli (3. os. č. j. čas min.) a povídali si (3. os. č. mn. čas min.). (1) „Tatínku, to všude vyroste (3. os. č. j. čas budoucí) chudobka, kde zemřel (3. os. č. j. čas min.) brouček?“ „Všude, a kde umřela (3. os. č. j. čas min.) beruška, tam vyroste (3. os. č. j. čas budoucí) chudobka s červeným kraječkem.“(2)

Citace: 1. KARAFIÁT, Jan. Broučci. Praha: Regia, 2006, s. 24 Citace: 1. KARAFIÁT, Jan. Broučci. Praha: Regia, 2006, s. 24. ISBN 80-86367-62-2. 2. KARAFIÁT, Jan. Broučci. Praha: Regia, 2006, s. 27. ISBN 80-86367-62-2.