Shoda přísudku s podmětem II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_234_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_583_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_304_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_326_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
VYVOZENÍ HLÁSKY „U“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_107_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Písemné Násobení - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
VĚTY PODLE OBRÁZKU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_113_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_471_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_611_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Transkript prezentace:

Shoda přísudku s podmětem II. Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_597_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Shoda přísudku s podmětem II. Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_597_5TR_CJ Číslo šablony III/2 Autor Leona Szabó, Mgr. Ročník 5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Český jazyk Téma Očekávaný výstup Žák určí ve větě podmět, přísudek, určí druh podmětu a přísudku a správně utvoří koncovku příčestí minulého Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se shodou přísudku s podmětem Datum vytvoření Říjen 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Podmět, přísudek, příčestí minulé, rod, číslo, pád, podmět několikanásobný Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní

Shoda přísudku s podmětem II. Věty převeď do množného čísla v minulém čase. Piš je do sešitu. Vzor: Dítě si hraje na pískovišti. Děti si hrály na pískovišti. Do skříně se dostal mol. Lisoval jsem květiny do herbáře. Holub vrkal. Šakal loví ve smečce. Hlemýžď lezl v trávě. Veverka dováděla na stromě. Tajemství bylo prozrazeno. Pařez ztrouchnivěl. Jablko nepadá daleko od stromu. Ostrov byl objeven. Dítě se nakazilo chřipkou. Ředitel svolal schůzi. Ze stodoly vyběhla myš.

Shoda přísudku s podmětem II. Řekněte, jakého rodu je podmět, a v přísudku doplňte správnou koncovku. hlas_ ztichl_ ps_ vrčel_ auta troubil_ koně se vzpínal_ strašidla strašil_ dny ubíhal_ kůzlata skotačil_ zástup_ se shromáždil_ nos_ zčervenal_ lampy se rozsvítil_ rodiče tleskal_ ptáci se stěhoval_ muži cvičil_ brány se otevřel_ sněhuláci tál_ herečky hrál_ obědy chutnal_ kapky ros_ se třpytil_ páni se rozhodoval_ mýdla pěnil_ meze se zelenal_ slepice kdákal_ domy se bortil_ děti se smál_ obchody se zavřel_ spisovatelé psal_ oddíly vojáků pochodoval_

Shoda přísudku s podmětem II. Podle koncovky v přísudku vyber ze závorky vhodný podmět. Zakroužkuj ho barevně a větu dokonči. (Ovoce, jablka, švestky) dozrávaly . (Lidé, dívky, lékaři) spěchaly . (Žáci, studenti, děti) počítaly . (Kry, sněhuláci, ledovce) roztávali . (Tarantule, piráti, lvice) napadali . (Plavidla, lodě, parníky) se plavila . (Sklíčka, korálky, perličky) se blýskala .

Shoda přísudku s podmětem II. Podle vzoru sestav věty s několikanásobným podmětem a s přísudkem ve tvaru minulého času. Vzor: motyka a rýč, schovat do kůlny. Motyky a rýče byly schovány do kůlny. Slepice, kohout a kuře, zobat zrní. Matka a dcera, nakupovat šaty. Sova a sojka, sedět na větvích. Kůň,kobyla a hříbě, pást se v ohradě. Vlak, autobus a trolejbus, vyjet z nádraží. Klaun a kouzelník, bavit publikum. Veslo a bidlo, zlomit se.

Úkoly – shrnutí 1. Jaké máme koncovky v příčestí minulém? 2. Podle čeho se řídíme v psaní koncovek v příčestí minulém u několikanásobných podmětů? 3. Jaké máme druhy podmětů? 4. Jaké máme druhy přísudků? 5. Kdy se píše v koncovce příčestí minulého měkké i?

řešení Věty převeď do množného čísla v minulém čase. Piš je do sešitu. Vzor: Dítě si hraje na pískovišti. Děti si hrály na pískovišti. Do skříně se dostali moli. Lisovali jsme květiny do herbáře. Holubi vrkali. Šakali loví ve smečce. Hlemýždi lezli v trávě. Veverky dováděly na stromě. Tajemství byla prozrazena. Pařezy ztrouchnivěly. Jablka nepadla daleko od stromu. Ostrovy byly objeveny. Děti se nakazily chřipkou. Ředitelé svolali schůzi. Ze stodoly vyběhly myši.

řešení Řekněte, jakého rodu je podmět, a v přísudku doplňte správnou koncovku. hlasy ztichly psi vrčeli auta troubila koně se vzpínali strašidla strašila dny ubíhaly kůzlata skotačila zástupy se shromáždily nosy zčervenaly lampy se rozsvítily rodiče tleskali ptáci se stěhovali muži cvičili brány se otevřely sněhuláci táli herečky hrály obědy chutnaly kapky rosy se třpytily páni se rozhodovali mýdla pěnila meze se zelenaly slepice kdákaly domy se bortily děti se smály obchody se zavřely spisovatelé psali oddíly vojáků pochodovaly

řešení Podle koncovky v přísudku vyber ze závorky vhodný podmět. Zakroužkuj ho barevně a větu dokonči. (Ovoce, jablka, švestky) dozrávaly na podzim . (Lidé, dívky, lékaři) spěchaly do školy . (Žáci, studenti, děti) počítaly příklady . (Kry, sněhuláci, ledovce) roztávali na slunci . (Tarantule, piráti, lvice) napadali lodě . (Plavidla, lodě, parníky) se plavila po moři . (Sklíčka, korálky, perličky) se blýskala na sluníčku .

řešení Podle vzoru sestav věty s několikanásobným podmětem a s přísudkem ve tvaru minulého času. Vzor: motyka a rýč, schovat do kůlny. Motyky a rýče byly schovány do kůlny. Slepice, kohouti a kuřata zobali zrní. Matky a dcery nakupovaly šaty. Sovy a sojky seděly na větvích. Koně,kobyly a hříbata se pásli v ohradě. Vlaky, autobusy a trolejbusy vyjely z nádraží. Klauni a kouzelníci bavili publikum. Vesla a bidla se zlomila.