Czech Internet Forum, Petr Bednář, Global Inspiration – Stream.cz
Ve třetím čtvrtletí letošního roku Google UK překonal inzertní výnosy jedničky britského televizního trhu – ITV1 – a stal největším příjemcem inzertních peněz ve Velké Británii: Google: 327 mio GBP ITV1: 317 mio GBP V celoročních výsledcích si ITV1 ještě udrží prvenství, ale podle temp růstu je to letos naposledy: Google: + 43,5 % ITV1: - 7 % Stane se to i u nás? Kdy?
Po č et č eských u ž ivatel ů internetu Počet uživatelů internetu v ČR dosáhl 4,28 miliony lidí. Penetrace je 45 % (populace 12 – 79 let). Denně internet navštěvuje víc jak 2 miliony lidí, tedy každý pátý Čech. Za poslední dva roky se počet uživatelů internetu zvýšil o víc jak milion osob. Zdroj: NetMonitor Nárůst o 766 tisíc za jeden rok Nárůst o 478 tisíc za jeden rok
Penetrace internetu ve sv ě t ě Penetrace internetu se i v nejvyspělejších zemích pohybuje kolem 70 %. 45% penetrace v ČR je mírně pod západoevropskou úrovní. Indie a Čína se i přes podprůměrnou míru penetrace stávají silnými internetovými mocnostmi. Zdroj: NetMonitor, eMarketer
Pr ů m ě rná denní doba strávená na internetu Průměrný uživatel internetu na něm stráví 1 hodinu a 21 minut denně. Za posledních 18 měsíců ATS vzrostlo o 42 %. Zdroj: NetMonitor
Doba strávená s jednotlivými mediatypy denn ě Televize sice stále vede, ale od roku 2002 došlo k poklesu o půl hodiny denně. V červnu 2007 dále poklesl televizní ATS na 2:47 hodiny, což je o 8 procent méně než před rokem. Skupiny, kde sledovanost TV klesá nejvíce: muži 25 – 34, silné kulturní vyžití. Nárůst sledovanosti: velmi slabá životní úroveň. Údaj o času stráveném čtením časopisů – 5 hodin týdně – je převzat z výzkumu na Slovensku. Zdroj: NetMonitor, ATO, Mediaresearch, údaj o času stráveném s časopisy je za Slovensko
Frekvence u ž ití internetu za m ě síc Již asi jedna třetina všech uživatelů chodí na internet téměř denně. Klesá podíl 6 až 15 dní strávených online. Stabilní podíl občasných uživatelů (a – 5 dní) představuje zřejmě nově příchozí uživatele. Zdroj: NetMonitor
Vybavenost broadbandem Broadbandové připojení má doma již více jak polovina uživatelů internetu. Broadbandoví uživatelé stráví na internetu až o 100 % delší čas než dial-up uživatelé. Mediameshing Zdroj: NetMonitor
Rychlé broadbandové připojení se stává dominantní podobou domácího připojení. Oproti dial-upu to neznamená jen nárůst rychlosti, ale od základu to ovlivňuje způsob práce s internetem Broadbandoví uživatelé jsou na internetu mnohem častěji a mnohem déle (podle různých výzkumů o 50 až 100 %). Dial-upBroadbandWireless broadband Planed sessionsSpontaneous accessUbiquitous access Daily communicationFrequent check-insWherever connection Important tasksUseful tasks and entertainment Always on
Media meshing is when consumers begin an experience in one medium, then shift to another – and maybe even third – to complete information, perspective or emotions. Broadband internet doesn‘t replace traditional media. Instead broadband consumers started multitasking – checking s while listening to music, hearing an interesting news story on the radio and going to the web for details…
Nokia game TV – chat v průběhu sportovního přenosu TV – seriál – starší díly, upoutávky na další díl, profily herců a postav, chat s herci Day Break Prison Break mobisodes – Toyota Survivor Matrix
Internet jako reklamní médium – struktura reklamních výdaj ů Internet dosáhl 6 % z celkových reklamních výdajů do médií. Podle odhadů přesáhne podíl internetu 10 % do roku Do dvou let by měl internet předběhnout rádia. Tyto odhady nepočítají s P P C reklamou. Pokud ji započteme, dostáváme odhad 2,35 miliardy Kč utracené za internetovou reklamu v roce 2007 Source : OMD, 2007 estimations Celkový reklamní koláč: 22,3 miliardy Kč v roce 2007
Source: OMD Růst reklamního trhu Podíl internetu
Finan č ní ukazatele vybraných mediálních hrá čů Televize díky duopolním trhu vykazují nadprůměrnou ziskovost. Seznam stejné ziskovost dosáhl na vysoce konkurenčním internetovém trhu. Svým obratem se Seznam přiblížil středně velkým hráčům na printovém trhu. Pozn.: finanční údaje jsou převážně za rok 2006, hodnoty spíš orientační než přesné.
OnlineUV za denUV za měsíc Seznam ,3 mio Novinky ,83 mio iDnes ,77 mio Centrum ,76 mio PrintProdaný nákladČtennost Blesk ,55 mio Deník ,2 mio MF Dnes ,11 mio TelevizeDenní zásahPrůměrná sledovannost v primetime Nova5,8 mio1,27 mio Prima4,4 mio0,55 mio