Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Chcete vědět, jak média fungují, jak na nás působí a proč/zda mají takovou moc? Chcete se dozvědět, jak „čteme“ zpravodajství, filmy a televizní seriály? Chcete zjistit, proč jsou v médiích ženy a muži zobrazováni tak, jak jsou? Chcete se naučit dělat mediální výzkumy? Zajímá vás, proč je už samo médium sdělení a jak funguje kulturní průmysl?
Přihlaste se na obor MEDIÁLNÍ STUDIA na Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci
Centrálními problémy mediálních studií jsou MÉDIA – MEDIÁLNÍ REALITA – PUBLIKUM a zabývají se tedy tématy jako např.: aktivní divák blogosféra digitalizace diskurs eskapismus infotainment interpretace kyberkultura mediální realita mediální stereotypy mediální výzkumy mediasféra morální panika mýtus nová média objektivita peoplemeter preferované čtení publika realita vs. fikce televize seriály veřejné mínění zpravodajství
Povinné kursy jsou zaměřeny především na: porozumění médiím a mediální komunikaci (Mediální studia 1 a 2, Sémiotika médií, Filosofie médií), možnosti analýzy mediálních účinků a obsahů (Metody a techniky výzkumu, Kvantitativní/Kvalitativní výzkum, Teorie textu a Teorie obrazu), orientaci v dějinách médií a mediální komunikace (Historie světových médií, Historie českých médií). Volitelné kursy jsou strukturovány do bloků tvořených tematicky spřízněnými kursy, zaměřenými na specifickou problematiku:
audiovizuálních a nových médií (TV Studies, Teorie publika, Nová média a kyberkultura, Vizuální studia) interpretace mediální komunikace (Teorie interpretace, Obecná intermediální naratologie, Psychologie mediální komunikace, Jazyk a svět) analýzy mediálních sdělení (Kritická analýza diskursu, Diskursivní analýza mediálního textu, Textuální analýza, Analýza způsobů zprostředkování válečného konfliktu) genderovou optiku studia médií (Gender – média – popkultura, Queer – média – popkultura, Feministická kritika médií) kulturální kontext mediální produkce (Populární kultura a její žánry, Teorie kultury, Sémiotika kultury: kultura a/jako text, Kulturní a sociální antropologie)
Více informací o oboru a přijímacích zkouškách najdete na Těšíme se na vás!