Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Kulturální studia: program kursu
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
DM1: dějiny filmu Úvod do teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Metodologie historického výzkumu volného času
Přijímací řízení 2006/20007 Obor: Studium humanitní vzdělanosti.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Globální hrozba? Analýza mediálního obrazu klimatických změn v českých denících v letech Jan Vávra, Miloslav Lapka, Zuzana Dvořáková-Líšková,
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Teorie masové komunikace
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
Metody zaměřené na autory a jejich svět Historicko-kritická metoda Textová kritika Literární kritika Dějiny podání Kritika redakce sociologie Dějiny formy.
Auditoriální přístup: etnografie publik
funkce médií ve společnosti moc médií
Mediální komunikace.
LETNÍ ŠKOLA PRO KOMBINOVANOU FORMU OBORU SHV ZÁKLADNÍ INFORMACE O STUDIJNÍCH POVINNOSTECH SO 20. ZÁŘÍ
Vybrané techniky a metody sociální práce
zpracování dat pomocí atlas.tI
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
TV042, TV110/ Masová komunikace
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Matematické metody v ekonomii (MME)
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Média a role čtenáře: kulturální studia
ÚKOL č. 3: Proveďte elementární sémiotickou analýzu libovolného masmediálního komunikátu. Soustřeďte se především na mechanismus dvoustupňového označování.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Mediální edukace Projekty a metodiky, realizace a mechanismy výuky: Stručně k praktickému pojetí mediální edukace v ČR v polistopadovém období Patrik Vacek.
Interview žánrové rozpětí metoda práce oblasti využití.
Děti a rodiče před televizí
Průřezová témata.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
KRIZE ČESKÉHO POPULÁRNĚ-VĚDECKÉHO FILMU ?! JAKUB KORDA Univerzita Palackého v Olomouci Mezinárodní festival populárně-vědeckého filmu AFO.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Masmédia.
Ústav světových dějin Obor Historie – Obecné dějiny.
2. vlna ženského hnutí. Periodizace ženského hnutí 1. vlna: do získání hlasovacího práva 2. vlna: od 60. do cca 80. let 20. století (případně dosud) 3.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
Pojetí sociálněvědního výzkumu
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Andrew Higson – English Heritage, English Cinema. Costume Drama Since (Oxford University Press, 2003) škála metod: empirické výzkumy – vývoj průmyslu,
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Úvod do sociologie Eva Šlesingerová SOC701. Organizační záležitosti  Podmínky pro získání kreditů  Průběžná práce  Závěrečná zkouška  Kontakty.
Masarykova univerzita Filozofická fakulta Ústav hudební vědy US_34a / Proseminář PhDr. Dagmar Koudelková (s použitím podkladů od PhDr. Kristýny.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P REZENTACE OBORU SOCIOLOGIE P H D R. R OMAN V IDO, P H.D. Den otevřených dveří 22. – 23. ledna 2016 Fakulta.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Romové a média Mgr. Alica Sigmund Heráková Muzeum romské kultury O roma vakeren, Romano hangos.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Úvod do kvalitativního výzkumu
Kapitoly z dějin umění I.
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Kyvadlo kulturálních studií
VIZUÁLNÍ STUDIA pomezní disciplína zabývající se vizuální kulturou a
KURZY ČESKÉHO JAZYKA pro tzv. STÁŽISTY a POSTGRADUANTY
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?

Chcete vědět, jak média fungují, jak na nás působí a proč/zda mají takovou moc? Chcete se dozvědět, jak „čteme“ zpravodajství, filmy a televizní seriály? Chcete zjistit, proč jsou v médiích ženy a muži zobrazováni tak, jak jsou? Chcete se naučit dělat mediální výzkumy? Zajímá vás, proč je už samo médium sdělení a jak funguje kulturní průmysl?

Přihlaste se na obor MEDIÁLNÍ STUDIA na Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci

Centrálními problémy mediálních studií jsou MÉDIA – MEDIÁLNÍ REALITA – PUBLIKUM a zabývají se tedy tématy jako např.: aktivní divák blogosféra digitalizace diskurs eskapismus infotainment interpretace kyberkultura mediální realita mediální stereotypy mediální výzkumy mediasféra morální panika mýtus nová média objektivita peoplemeter preferované čtení publika realita vs. fikce televize seriály veřejné mínění zpravodajství

Povinné kursy jsou zaměřeny především na: porozumění médiím a mediální komunikaci (Mediální studia 1 a 2, Sémiotika médií, Filosofie médií), možnosti analýzy mediálních účinků a obsahů (Metody a techniky výzkumu, Kvantitativní/Kvalitativní výzkum, Teorie textu a Teorie obrazu), orientaci v dějinách médií a mediální komunikace (Historie světových médií, Historie českých médií). Volitelné kursy jsou strukturovány do bloků tvořených tematicky spřízněnými kursy, zaměřenými na specifickou problematiku:

audiovizuálních a nových médií (TV Studies, Teorie publika, Nová média a kyberkultura, Vizuální studia) interpretace mediální komunikace (Teorie interpretace, Obecná intermediální naratologie, Psychologie mediální komunikace, Jazyk a svět) analýzy mediálních sdělení (Kritická analýza diskursu, Diskursivní analýza mediálního textu, Textuální analýza, Analýza způsobů zprostředkování válečného konfliktu) genderovou optiku studia médií (Gender – média – popkultura, Queer – média – popkultura, Feministická kritika médií) kulturální kontext mediální produkce (Populární kultura a její žánry, Teorie kultury, Sémiotika kultury: kultura a/jako text, Kulturní a sociální antropologie)

Více informací o oboru a přijímacích zkouškách najdete na Těšíme se na vás!