Inf Média, reklama a technologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
funkce médií ve společnosti moc médií
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Topologie počítačových sítí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZDROJE INFORMACÍ Rozdělení informačních zdrojů
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Marketingová komunikace
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_51_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
MARKETINGOVÝ MIX.
Úvod do počítačových sítí
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Struktura datových sítí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základy mediální výchovy
Inf Bezpečný počítač.
Inf Elektronická komunikace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Inf Princip streamování videa a hudby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Prezentace informací
Inf Tabulkový procesor
Inf Barevné ladění dokumentů
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
Inf Formáty grafických souborů
Marketingová komunikace
Transkript prezentace:

Inf Média, reklama a technologie

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_02_32_INOVACE_07

Média, reklama a technologie Předmět: INF Ročník: 3. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Anotace: Žák se seznámí se světem medií a reklamy. Reklama je všude kolem nás a je nutné umět se na ni správně dívat a bránit jejímu negativnímu vlivu. Klíčová slova: soukromá média, veřejnoprávní média, nezávislost médií, svoboda tisku, reklama, cíl reklamy, vliv reklamy, regulace reklamy, retušování fotografií Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Soukromá a veřejnoprávní média Soukromá média nejsou založena kvůli objektivnímu informování občanů ale za účelem zisku poskytují lidem tedy určitou informační službu, za kterou si nechají platit a také nabízejí reklamní prostor jiným komerčním subjektům poměr plateb je různý, některé časopisy a noviny mají hlavní příjem ze svého prodeje, TV stanice a weby mají hlavní příjem z reklamy

Soukromá a veřejnoprávní média Soukromá média soukromá média žijící z reklamy musí zasáhnout co nejvíce lidí a to při co možná nejnižších nákladech tato snaha vede k: povrchnosti – jsou podávány informace o mnoha věcech tak zjednodušeně, až to vede k jejich nepravdivosti bulvarizaci – každá senzace je dobrá k prodeji titulu, bez ohledu na její účastníky, její důležitost a užitečnost bulvární média původně určena k pobavení čtenářů je důležité se takto na bulvární média dívat a nepovažovat je za (hlavní) zdroj informací o společnosti, takový přístup je totiž velmi nebezpečný a vede k extrémismu a konfrontaci

Soukromá a veřejnoprávní média jsou zřizována zákonem a mají za úkol rozvíjet kvalitní informovanost a kulturu v zemi jejich hlavním příjmem jsou koncesionářské poplatky, které musí platit každý majitel televize a rádia u nás jsou tři: Česká televize Český rozhlas Česká tisková kancelář

Nezávislost médií a svoboda tisku soukromá média jsou někým vlastněna a tak rozhoduje kdo bude ředitel a šéfredaktor a může tak přímo ovlivňovat jejich obsah vedení veřejnoprávních médií je určováno politickou reprezentací (není tedy také zcela nezávislé) svoboda tisku stát nezasahuje do obsahu soukromých médií (krom zákonných případů)

Zdroje mediálních informací vlastní reportáže, rozhovory, fotografie atd. autor článku osobně určitou událost viděl, věc zkoušel nebo natočil rozhovor s přímým účastníkem události informace převzaté z agentur (ČTK, Reuters, …) nebo jiných sdělovacích prostředků většinou slouží k získávání faktických informací a k celkovému přehledu o dění informace z tiskových oddělení tzv. PR (public relations) komerčních firem mají za úkol šířit pozitivní informace o činnosti nebo výrobcích firmy první dva způsoby zaručují určitou objektivnost vyžadují ovšem vysoké finanční náklady

Způsob manipulace s příjemcem možných způsobů manipulace je celá řada: výběr publikovaných zpráv – to o čem se mluví v TV většina lidí považuje za důležité výběr části rozhovoru (textu, obrazu) může výrazně změnit jeho celkové vyznění zprávy by měly být odděleny od komentáře – okamžité hodnocení události ve zpravodajství je manipulace s divákem stavba reportáže jako příběhu s gradací a s rozuzlením někdy zastíní skutečný obsah sdělení konfrontace je někdy hledána za každou cenu důležití jsou lidé, ne myšlenky

Způsob manipulace s příjemcem nebezpečí médií spočívá v tom, že určují veřejné mínění a často i životní postoje média předkládají určité hodnoty jako samozřejmé, působí opakovaně a tyto hodnoty v nás fixují využívají zažité stereotypy, které pak lidé přijímají, mnohé sociální skupiny se v médiích objevují pouze tehdy, když mají problémy nebo je způsobují, běžný (pozitivní) život zobrazen nebývá obsah médií je ve stále větší míře určován reklamou a PR agenturami – firmy zadáváním reklamy ovlivňují i obsah časopisu, často se objevuje kombinace PR článku s přímou reklamou

Vliv reklamy na společnost cílem reklamy je zvýšit prodej určitého výrobku nebo služby účelem reklamy není objektivně informovat – informace jsou poskytovány cíleně a pouze v nezbytné míře za účelem prodeje reklama tedy může přehánět, zatajovat negativní skutečnosti, působit spíše na city apod. je tedy nutná regulace reklamy vliv reklamy na současnou společnost je obrovský člověk se setká každý den s desítkami až stovkami reklamních sdělení, ta působí na naše podvědomí a pocity reklama tedy působí na každého i na toho, kdo si to nepřipouští či neuvědomuje

Vliv reklamy na společnost

Vliv reklamy na společnost jak působí reklama před mnoha lety bylo jejím hlavním úkolem informovat o produktu či službě tato funkce reklamě zůstala ale není již dominantní současným úkolem reklamy je vzbudit v nás pocit, že určitý produkt potřebujeme pro svůj spokojený život http://www.youtube.com/watch?v=a4y3XDg9zvw

Vliv reklamy na společnost jaké prostředky používá reklama: vytváření pocitu, že produkt je zde pro naše dobro a ne pro zisk zadavatele reklamy spojení produktu se zidealizovanými lidmi v nás vytváří pocit, že používáním tohoto produktu se jim budeme podobat přehánění a uvádění pouze kladných vlastností produktu a zatajování jeho nedostatků nás uvádí v omyl tlak na rychlé rozhodnutí nedává prostor na racionální rozhodnutí

Vliv reklamy na společnost formy reklamních sdělení se stále vyvíjí inzeráty jsou téměř v každém tištěném periodiku tzv. plošná inzerce je stále nejobvyklejší, inzerenti však stále více web umožňuje lepší cílení reklamy než časopisy reklama v TV a rádiu – běžně jsou dnes reklamy vloženy do filmů, i přes to, že to můžu vést ke ztrátě schopnosti soustředit se PR články – tyto články obsahují informace o firmě nebo jejích produktech, zaměřené výhradně na jejich kladné vlastnosti direct marketing spočívá v zasílání reklamních materiálů na naši adresu, k tisknutým reklamám se přidávají reklamní e-maily a SMS zprávy skrytá reklama je obvyklá zejména ve filmu, hrdina používá jen výrobky určité značky

Vliv reklamy na společnost regulace reklamy probíhá na dvou úrovních: zákony – v ČR je to zákon o regulaci reklamy vymezuje pojem reklama a stanovuje určitá omezení morální kodexy reklamy, které v ČR vypracovala Rada pro reklamu zacházejí mnohem více do podrobností než zákony a vymezují přesněji, co je to morální a nemorální působení

Počítačové úpravy zobrazených předmětů a osob jak vzniká fotografie do reklamy? fotograf si vybere modelku podle zamýšleného účelu vizážista ji spolu s kadeřníkem a kosmetičkou upraví fotograf pečlivě navrhne scénu a osvětlení nefotí se množství snímků vyberou se ty nejlepší fotografie vyretušují se snímky a počítačově upraví počítačové úpravy používají nástroje: odstraní se vady pleti a vyhladí se vybělí se zuby a oční bělmo, dobarví se oči zvětší se obočí, dotvarují se rty, nos a vlasy upraví se proporce těla přidá se lesk a stíny k dotvořená efektu

Počítačové úpravy zobrazených předmětů a osob výsledkem jsou „dokonalé“ snímky „dokonalých“ lidí dokonalé ale znamená umělé, neexistující a nereálné vliv na příjemce je bohužel výrazně negativní ať chceme nebo ne podvědomě se srovnáváme s obrazy, které vidíme důležité je si uvědomit, že nikdo nevypadá jako lidé v reklamách, ani ti lidé sami tak nevypadají uváděné modelky a jejich upravené fotografie vytvářejí „ideál“ současné krásy, ignorují rozmanitost lidí a subjektivitu lidské krásy důsledkem je snížení spokojenosti s životem a zejména u žen a dívek nereálná snaha o dosažení předkládaného ideálu zde je vidět ukázka vzniku fotografie do inzerátu http://demo.fb.se/e/girlpower/retouch/

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Teoretická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c2007. 102 s. ISBN 80-251-0761-2. Další informace na: http://absolventi.gymcheb.cz/2007/kazakov/reklama.html Http://logos.wikia.com. File: Ceska_televize.jpg. [2012-11-28]. Dostupné z: http://logos.wikia.com/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_televize Http://en.wikipedia.org. 22. 10. 2010, 04:05. File: New_york_times_square-terabass.jpg [2012-11-28]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:New_york_times_square-terabass.jpg Další použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu www.office.microsoft.com. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.