Smíšené a listnaté lesy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
Lesy mírného pásu Vypracoval: Honza Mazánek.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
PODNEBNÉ PÁSY.
Po stopách ohrožených zvířat
Lesy mírného pásu.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Tajga, smíšené a listnaté lesy
ANDREA JAKUBCOVÁ STEPI IPETS ÁVOCBUKAJ AERDNA.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Denisa Nechanická Radka Kopecká
Povrch ČR.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rostlinstvo, živočišstvo
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Evropa – vegetace 5. ročník
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
MÍRNÝ PÁS.
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Povrch-Příroda-Rostliny
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_15_05_mírný pás. Rostliny: Pšenice, žito, ječmen, oves, brambory, cukrová řepa, vinná réva, kukuřice. MÍRNÝ PÁS pšenice žito ječmen.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
ROSTLINSTVO ŽIVOČIŠSTVO
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
TAJGA Váňová Stanislava.
Podnebné pásy – mírný pás
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
17. LESY MÍRNÉHO PÁSU VY_32_INOVACE_11_Z4
Přírodní společenstva v České republice
Krajina České republiky
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Vegetace Ameriky Mgr. Tomáš Kordula.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Přírodní společenstva v České republice: LES
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Smíšené a listnaté lesy
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. f Vegetace mírného pásu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Smíšené a listnaté lesy Tollerianová Lenka

Základní informace Jsou to lesy mírného pásu. Vyskytují se v oblastech s oceánským podnebím,min. 120 dní teploty nad 10°C. Střední část listnaté. Severní část smíšené.

Vertikální rozlišení 1) nížiny– do 200m,listnaté lesy (dub, buk) 2)pahorkatiny – 200-500m, dubo-habrové lesy, dnes zničeny, borové monokultury, hojné zemědělské využití 3) vrchoviny (podhorský) – 500-900m, smíšené lesy a jedle(bukovo-jedlové)

Smíšené lesy Rozkládají se převážně okolo Baltu v Evropě, Asii a v Severní Americe okolo velkých jezer. Mírné přímořské podnebí (teplá léta, chladné zimy, pravidelné srážky). Podzolová půda. Hustá populace, kulturní a průmyslová krajina, města, těžba nerostů . Problémy životního prostředí - znečištění ovzduší a vodních zásob.

Dřeviny Smrk, bříza, lípa, osika, korkový dub, borovice a lípa,jasan, javor,nejzápadnější část i habr… Smrk Lípa Osika

Prase divoké Živočichové Srnec, jelen, zajíc, skunk, čipmunk, tygr, srnec, prase divoké, kočka divoká,veverka, kuna… Jelen Veverka

Listnaté lesy Rozkládají se převážně ve střední Evropě, na východním pobřeží Severní Ameriky a v povodí Mississippi Mírné přímořské podnebí (chladné zimy, teplá léta, srážky mezi 500-1000 mm, více jen na některých místech) Úrodné zalesněné hnědé půdy. Hustá populace, kulturní a průmyslová krajina,města. Původní listnaté lesy téměř neexistují, člověk je přeměnil na kulturní krajiny.

Dřeviny Bříza, vrba, jilm, javor, buk, topol,dub… Buk Bříza Jilm

Živočichové Srnec Srnec, kuna, jelen, bobr, tygr sibiřský, skunk,mýval,veverka, wapiti… Živočichové se živí nejen mladým listím, ale i plody, z nichž si často tvoří zásoby na zimu. Mýval

Konec Děkuji za pozornost...