Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Nástroj pro prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Zoner Callisto.
Základy práce v aplikaci Adobe Illustrator 1. část
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Grafický editor GIMP (9)
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR.
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Filmový střih 1 VY_32_INOVACE_Mul4r0109Mgr. Jiří Mlnařík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Téma:Marketingová reklama pomocí Corelu Draw Vypracovala: Ing. Jana Wasserbauerová.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
PREZENTACE JAK NA TO?.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Grafický editor GIMP (9)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Nástroj pro prezentace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Základy maskování v Adobe Photoshop
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Grafický editor GIMP (9)
Převod objektů mezi formáty
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Nový dokument v Adobe Photoshop
Transkript prezentace:

Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík

 Při vytváření teaseru nebo plakátu můžeme využit prakticky jakýkoliv grafický editor  Potřebujeme-li však pracovat se světlem, barevnými přechody, prolínáním a pořadím objektů, je vhodné sáhnout po pokročilejších programech  K dispozici je řada volně šiřitelných programů, většina z nich ale bohužel nepodporuje pro tisk nezbytný barevný prostor CMYK  V našem případě využijeme grafického editoru Macromedia (nyní Adobe) Firework Fireworks - barva

 Nový dokument vytvoříme příkazem File/New, zvolíme potřebnou velikost a rozlišení (A4/300dpi)  Úpravy grafiky jsou velmi náročné na paměť a zejména slabší počítače mají tendenci se občas hroutit – proto je vhodné ukládat nejen často, ale také s verzováním, tj. postupně ukládáme soubor např. s postfixem -1, Nový dokument

Pracovní scéna Výběrové a tvarovací nástroje Bitmapové nástroje Vektorové nástroje Objekty a vrstvy Efekty Základní vlastnosti objektu

Zajímavé efekty lze dosáhnout pomocí stínu a záře. Dáme-li objektu stejnou barvu jako má pozadí a použijeme stín nebo záři (záře funguje obdobně jako stín, je ale všesměrová), dosáhneme efektu vyzdviženého objektu. Stín a záře

K vytvoření kontury nemusíme nutně potřebný objekt kreslit. Stačí využít existující snímek 1), ten ořezat 2), zbavit barvy 3), případně zešedit 4) a pak kolorovat na požadovanou barvu 5) nebo stínovat 6) Kontura 1

K vytvoření kontury nemusíme nutně potřebný objekt kreslit. Stačí využít existující snímek 1), ten ořezat 2), zbavit barvy 3), případně zešedit 4) a pak kolorovat na požadovanou barvu 5) nebo stínovat 6) Kontura 2

Často používanou technikou je také použití zcela nebo jen částečně monochromatického snímku. Barevná část pak tvoří výrazný prvek i bez speciálních technik a efektů. Monochromatický snímek - 1

Samotná výroba je zcela jednoduchá. Hlavnímu snímku efektem „Hue/Saturation“ potlačíme nebo zcela odebereme sytost (saturation). Potřebný plně barevný výřez pak zkopírujeme, vložíme na totéž místo a přebytečné plochy smažeme nebo vymaskujeme. Případně můžeme kteroukoli z částí volbou „Colorize“ v tomtéž efektu dobarvit do jiného tónu, jak je ilustrováno na následujícím snímku. Monochromatický snímek - 2

Monochromatický snímek – 3

 Vytvoř návrh teaseru pro dramatický film s využitím naučených technik (stín, kontura, monochromatický snímek) Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Macromedia Fireworks MX 2004 Zdroje