Sloveso "to BE".

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
CAN/ CAN´T VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B .32. CAN,CAN´T
CAN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Sloveso „to have got“ 5.ročník (k učebnici Projekt 1)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
sloveso MÍT VY_22_INOVACE_55
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Jak se jmenuje tvoje maminka? Jak se jmenuje tvůj tatínek? Jak se jmenuje tvůj bratr? Jak se jmenuje tvoje sestra? Jak se jmenuje tvoje babička? Jak se.
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_61 NázevSloveso být – to be Téma hodinyKladné a záporné tvary slovesa to.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Sloveso.
Sloveso BÝT – přítomný čas
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
There is….. There are….
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B.33. Přítomný průběhový čas.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků prezentace je zaměřena na slovní zásobu čas. údajů věty užívající „dávno“, „před“ procvičení si.
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_271_AJ6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Sloveso "to HAVE".
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
All About Friends
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Časování slovesa BÝT (to be)
Záporné otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Sloveso "to BE"

ČASOVÁNÍ SLOVESA "TO BE" I am you are he is she is it is we are KLAD plný tvar stažený tvar I am you are he is she is it is we are they are I ´m you´re he´s she´s it´s we´re they´re

ČASOVÁNÍ SLOVESA "TO BE" I am you are he is she is it is we are ZÁPOR plný tvar stažený tvar I am you are he is she is it is we are they are not I ´m you´re he´s she´s it´s we´re they´re not

ČASOVÁNÍ SLOVESA "TO BE" I am not you are not he is not she is not ZÁPOR plný tvar stažený tvar I am not you are not he is not she is not it is not we are not they are not I´m not you´re not he´s not she´s not it´s not we´re not they´re not you aren´t he isn´t she isn´t it isn´t we aren´t they aren´t

you 1 are 2 not  1 ) you're not  2) you aren't Jak je patrné z tabulky, ZÁPOR tvoříme přidáním "NOT". Ke stažení dochází jen na jednom místě, tzn. buď mezi podmětem a slovesem (1) nebo mezi slovesem a NOT (2). you 1 are 2 not  1 ) you're not  2) you aren't he 1 is 2 not  1) he's not  2) he isn't Pozn.: v 1.os.j.č. existuje jen tvar "I'm not", nikoliv "I amn't".

ČASOVÁNÍ SLOVESA "TO BE" KLAD ZÁPOR plný tvar plný tvar I am you are stažený tvar plný tvar stažený tvar stažený tvar I am you are he is she is it is we are they are I´m you´re he´s she´s it´s we´re they´re I am not you are not he is not she is not it is not we are not they are not I´m not you´re not he´s not she´s not it´s not we´re not they´re not you aren´t he isn´t she isn´t it isn´t we aren´t they aren´t

SLOVESO "TO BE„ - OTÁZKY I am you are he is she is it is we are OTÁZKU tvoříme INVERZÍ, tj. změnou pořadí slovesa a podmětu: I am you are he is she is it is we are they are am I ? are you ? is he ? is she ? is it ? are we ? are you ? are they ?

SLOVESO "TO BE„ - KRÁTKÉ ODPOVĚDI V angličtině se neodpovídá na zjišťovací otázky pouhým YES nebo NO, ale užívá se tzv.KRÁTKÝCH ODPOVĚDÍ, které se skládají ze zájmenného podmětu a slovesa: Is your father at home? - Yes, he is. x No, he isn't. Are they happy? - Yes, they are. x No, they aren't. Are you at school now? - Yes, I am. x No, I'm not. Jak je patrné z příkladů, v krátké kladné odpovědi je vždy plný tvar, v krátké záporné odpovědi je naopak tvar stažený = krátký (vyslovují se tedy vždy tři slabiky).

SLOVESO "TO BE„ - ZÁPORNÉ OTÁZKY ZÁPORNÁ OTÁZKA kombinuje oba principy, tedy INVERZI a NOT: am I not ? are you not ? is he not ? is she not ? is it not ? are we not ? are they not ? aren´t I ? aren´t you ? isn´t he ? isn´t she ? isn´t it ? aren´t we ? aren´t they? NEBO

PŘELOŽTE: Pan Brown je lékař. Je toto tvůj klobouk? Kde je vaše auto? Nejsou ve škole. Jsou doma. Je neděle. Náš dům je blízko. Můj tatínek je nemocný. Toto je můj přítel. Můj strýc je kuchař. MR BROWN IS A DOCTOR. IS THIS YOUR HAT? WHERE IS YOUR CAR? THEY AREN´T AT SCHOOL. THEY ARE AT HOME. IT IS SUNDAY. OUR HOUSE IS NEARBY. MY FATHER IS ILL. THIS IS MY FRIEND. MY UNCLE IS A COOK.

PŘELOŽTE: Jaké barvy je vaše auto? Já se nebojím myší. Ona se bojí pavouků. Petr je dobrý v matematice. Petr je zamilovaný do Jany. Tomáš je chytrý kluk. Kdo je ten kluk na fotce? Je to můj přítel. Proč jsi tady? Jsem tady se svými přáteli. WHAT COLOUR IS YOUR CAR? I´ M NOT AFRAID OF MICE. SHE´ S AFRAID OF SPIDERS. PETER´ S GOOD AT MATHS. PETER´ S IN LOVE WITH JANE. TOM´ S A CLEVER BOY. WHO´ S THE BOY IN THE PHOTO? HE´ S MY FRIEND. WHY ARE YOU HERE? I´ M HERE WITH MY FRIENDS.

IS YOUR FATHER A TEACHER? PŘELOŽTE: Jsi unavený? Ne, nejsem. Máš hlad (=jsi hladový)? Ano, mám (=jsem). Je tvůj tatínek učitel? Ano, je. Je tvůj tatínek bohatý? Ne, není. Jsou tvoji rodiče šťastní? Ano, jsou. ARE YOU TIRED? NO, I´ M NOT. ARE YOU HUNGRY? YES, I AM. IS YOUR FATHER A TEACHER? YES, HE IS. IS YOUR FATHER RICH? NO, HE ISN´ T. ARE YOUR PARENTS HAPPY? YES, THEY ARE.