Digitální obraz a animace Univerzita 3. věku TŘINEC 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Počítačová grafika.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Základy počítačů a kancelářský software
Úprava fotografie na počítači
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Počítačová grafika - úvod
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Základy počítačové grafiky
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Grafika a digitální fotografie
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Grafické editory Vyučující: Mgr. Marek Chlup Konzultace: dle domluvy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Počítačová grafika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika a prezentace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvod do počítačové grafiky
Úvod do počítačové grafiky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Zpracování grafické a zvukové informace Jan Přichystal.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
GRAFIKA.
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Malování - uložení a otevření obrázku
Barvy v počítačové grafice
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Digitální obraz a animace Univerzita 3. věku TŘINEC 2004

Obsah - grafika Způsoby zpracování grafické informace: vektorové a rastrové Barvy na počítači: RGB, CMYK Grafické formáty Malování a kreslení Otisk monitoru a výřez Kopírování z internetu, z elektronických médií Skenování Digitální fotografie

Způsoby zpracování grafické informace vektorové – „kreslení“ perem na papíře; od začátku úsečky do jejího koncového bodu rastrové - zobrazovací plocha je dána maticí bodů jako na milimetrovém papíru

Barvy na počítači Míchání barev aditivní – model RGB Red (červená), Green (zelená), Blue (modrá) oko má nejlepší citlivost pro jejich vlnové délky subtraktivní – model CMY(K) Cyan (tyrkysová), Magenta (fialová), Yellow (žlutá) zelená + modráčervená + modráčervená + zelená (Cyan–Magenta–Yellow–BlacK) míchání barev jako u malířů

RGB model

aviaudiovizuální bmpBit Mapped Picture gifGraphics Interchange Format jpgJoint Photographics Expert Group tifTIFF – Tag Image File Format Grafické formáty

Malování a kreslení Malování – rastrové, vyplňování bod po bodu Kreslení – vektorové, tažení „tužky“ po ploše

Otisk monitoru a výřez Otisk monitoru – stiskem klávesy PrtSc se okamžitý obraz monitoru uchová ve schránce Výřez – vhodnými nástroji „vystřihneme“ pouze to, co potřebujeme, doplníme poznámkami, apod. štětec

Kopírování z internetu, z CD-ROM Postupy jsou podobné jako u kopírování znaků v textovém editoru nebo grafiky z obrazovky: vybereme grafiku – obrázek, fotku, schéma,… označíme (pravým tlačítkem myši) okopírujeme příkazem Kopírovat vložíme do svého souboru (textový dokument, grafický program, počítačová prezentace, webové schránky,…)

Skenování Skener (scanner) – digitalizuje předlohu nejdříve ji osvítí pak ji snímá pomocí světlocitlivé jednotky Předlohy fotografie obrázky (v knihách, nakreslené na papíře,…) schémata notové záznamy texty a další

Digitální fotografie Fotografie je digitalizována přímo ve fotoaparátu můžeme hned prohlížet na LCD panelu přístroje uložíme do počítače k dalšímu zpracování

Obsah - animace Principy animace Morphing a warphing Příprava animace Pohyb a oživení Příběh a scénář Animace na počítači

Animace Principy animace – nedokonalost lidského oka pohyb či změna stavu v časovém úseku statické obrazy ve sledu 12 až 30 obrázků za sekundu poznámka: na televizní obrazovce je 25 oken (fází, obrázků) za sekundu Nepotřebujeme počítač ani televizi – například balíček kartiček s obrázky; každý obrázek se trochu liší od obrázku dalšího při rychlém otáčení karet to vypadá, že se obrázek pohybuje

Morphing a warphing morphing – jeden obrázek se plynule mění na druhý warphing – v čase se mění stejný obrázek

Příprava animace Příběh a scénář na začátku je nápad následuje scénář – NESMÍME opomenout ani u nejjednodušších animací Příběh předškoláka Sluníčko ráno vstává, ale ještě je časně, nechce se mu ani otevřít oči. Otevře jedno oko, zamrká na nás, otevře obě oči, ale honem je ještě zavře. Nakonec otevře obě oči – sluníčko přece nemůže ve dne spát, musí svítit a k tomu se ještě i usmívat.

Příprava animace Pohyb a oživení pohyb – časový sled statických obrázků oživení pohybujících se obrázků – animovat znamená oživovat; dosáhneme časováním jednotlivých fází na počítači můžeme pokusně hledat optimální řešení časování číslo fáze a doba

Animace na počítači Program Paint Shop Pro – Animation Shop průvodce – kouzelník (Animation Wizard ) zeptá se: na velikost obrázku na barvu pozadí na umístění obrázku na počet opakování na délku fáze a další

Animace na počítači Příklady

Termín: konec studia Úloha napsat v textovém editoru hodnocení celého studia Univerzity třetího věku na 1 stránku formátu A4 vytisknout a odevzdat