Ostatní vnitřní komponenty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Advertisements

Gragika - fotografie. •Pojem grafika -jedná se o souborné označení pro ruční kresby a reprodukční techniku •Koláž -ilustrační nebo plakátový způsob kombinace.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Rastrové obrázky – teorie Test
Počítačová grafika.
Seznámení s počítačem.
Jednotky a velikosti Michal Votrubec.
Jednotky informace Bity, bajty a tak dál….
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Paměť Počítač používá různé typy pamětí. Odlišují se svou funkcí, velikostí, rychlostí zápisu a čtení, schopností udržet data v paměti. Úkolem paměti je.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Informatika pro 5. ročník
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Základní pojmy počítačové grafiky
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Základní pojmy ve VT.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B, Ostrava-Zábřeh
Rozlišujeme dva základní
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_146_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
ZÁZNAM A KÓDOVÁNÍ INFORMACÍ
Grafické editory Vyučující: Mgr. Marek Chlup Konzultace: dle domluvy
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do počítačové grafiky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Jak pracuje počítač 2 Název školy
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Základní pojmy a části počítače Data (informace) se v počítači ukládají v pojmenovaných celcích, které se nazývají soubory. Soubory jsou dvou druhů: Programy.
VY_32_INOVACE_17_Jednotky informací Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Uložení dat v počítači.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Základní pojmy ve výpočetní technice
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Základní pojmy z počítačové grafiky
Ukládání dat v paměti počítače
Paměť počítače.
Transkript prezentace:

Ostatní vnitřní komponenty Jak pracuje počítač Paměť Procesor Vstupní zařízení Vstupní zařízení Hard Disc Ostatní vnitřní komponenty Výstupní zařízení Výstupní zařízení

Nástroje a dokumenty (programy a datové soubory) Účel: něco vytvořit – text, obrázrek,... dokument neboli datový soubor Účelný nástroj: program aplikace

Uložení a kolik místa nám to zabere Uložení a kolik místa nám to zabere? bity, bajty (Byte), dpi a barevná hloubka Veškeré informace v PC jsou uloženy metodou dvojího rozlišení (je napětí, není napětí) 1 0 Tato nejjednodušší jednotka informace (je/není) se říká 1 bit (b) Kolik různých znaků lze zakódovat jednou jedničkou či jednou nulou?

Kolik znaků bychom mohli zakódovat, kdybychom měli na každý znak 2 bity? Kolik nul a jedniček na jeden znak je třeba, aby šla zakódovat celá abeseda (malá i velká písmena) + číslice a ještě zbyla rezerva? Tvůrci počítačů se shodli na 8 bitech (z osmi nul a jedniček lze vytvořit 256 kombinací – 28. Této kombinaci osmi nul a jedniček (8 bitů) se říká 1 Byte [bajt] . Značí se B.

Z důvodu velkého mmnožství se používají násobné jednotky. 1 kB (kilobajt) = 1 MB (megabajt) = 1 GB (gigabajt) = 1024 B = 210 B 1048576 B = 220 B 1073741824 B = 230 B

DPI DPI (Dot Per Inch) – počet bodů na jednotku délky. Nazývá se též – rozlišení. 1 palec = 2,54 cm Př. Rozlišení je 300 dpi  úsečka dlouhá 2,54 cm obsahuje 300 bodů ( 1 cm obsahuje cca 118 bodů).

Obrázky jsou dvourozměrné (obdélníky) Obrázky jsou dvourozměrné (obdélníky). Rozlišení je třeba udat v obou směrech. Př. 300 x 300 dpi, 600 x 1200 dpi Př. Obrázek z druhého příkladu o velikosti 2,54 x 2,54 cm se skládá z (1 x 600) x (1 x 1200) = 720000 bodů.

Barevná hloubka Hloubka barev je počet barev, který může nabývat každý bod obrázku. 1 bit (0 = bílá, 1 = černá) Běžně se používá 24 bitů, tj. 24 nul a jedniček pro každý bod. 000000000000000000000000 = bílá 111111111111111111111111 = černá

24 bitů kóduje 224 = 16,77 mil. Barev. PS: I když lidské oko dokáže od sebe odlišit čtyři miliardy různých odstínů barev, 16,77 mil. odstínů bohatě stačí pro kvalitní tisk. Každý bod tedy zabere v počítači 24 bitů = 3 B (bajty) Př. Fotografie o rozměrech 7,5 x 10 cm při rozlišení 300 dpi a 24 bitové barevné hloubce zabere v počítači: 3,09 MB