U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana dětí na internetu
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě Ondřej Herman.
Sociální sítě.
Děti vyrůstají v podstatě online. Na síti se dokáží skvěle orientovat, často lépe než rodiče. Není divu, počítač mají doma, ve škole a někteří i v mobilu.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Jak naučit zákazníky, aby měli rádi vaši online samoobsluhu Marta Drahovzalová eBusiness manager T-Mobile Konference WebTop
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Hodnotová orientace svobodné generace
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
KONOPNÉ PRODUKTY V ČR užívání, produkce, trh a metodika poradenství pro uživatele Pešek R., Mravčík V. Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Pojmy a interpretace.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Nástrahy internetu.
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_130_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Nebezpečí na Internetu
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
WWW – hypertextový informační systém
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Facebook je rozsáhlý společenský webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, udržování.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
 Podle řady nezávislých zdrojů se sociální sítě staly nejčastější aktivitou na internetu, čímž sesadily pornografii. A to je pravděpodobně jen začátek.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Sociální sítě Štěpán Hýža.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Zálohování fotografií
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
CO O FACEBOOKU (FB) NEVÍTE
Sociální sítě Sociální síť, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem ovlivňují. Sociální síť není tvořena na základě zájmů, vazeb nebo z podobných.
Co děláme, když nejsme na internetu 27. dubna 2010 Internet Advertising Conference.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
 4IT551 - Sociální sítě: obsah, možnosti využití Ing. Ivan Jelínek Katedra informačních technologií Vysoká škola ekonomická.
Úvod do databází zkrácená verze.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Anotace: Prezentace je určena žákům 5. ročníku, slouží k seznámení žáků s internetem, jeho nejčastější používání, varování před některými nástrahami a.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Analýza nových forem marketingu
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Přehled reklamní kampaně letiště Chotěboř pro Otevřené Mistrovství ČR v letecké akrobacii 2017 a Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced.
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Induktivní statistika
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí Zájem o jiné zpravodajské kanály tím ale výrazněji neupadá, s výjimkou tištěných médií. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí „Facebook je dobrý způsob, jak se o zprávách dozvědět, i když je nevyhledáváte,“ vypověděl jeden z respondentů průzkumu The Role of News on Faceebok. The Role of News on Faceebok Takový výrok dobře dokládájí údaje, podle kterých má přibližně polovina dospělých uživatelů Facebooku zkušenost s přístupem ke zpravodajství právě přes tuto sociální síť. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí Facebook jako platformu pro konzumaci zpravodajství favorizuje právě možnost poměrně bohaté personalizace zobrazovaného obsahu v podobě sdílení obsahu, sledování novinek z vybraných zpravodajských vzorů a doporučování stránek přátelům. Na druhou stranu jen pro menšinu uživatelů (16 %) je sledování aktuálního zpravodajství hlavním důvodem k otevření Facebooku. Vzhledem k jeho funkci sociální sítě proto nepřekvapí, že nejčastěji (68 %) jako důvod návštěvy této stránky uživatelé uvádějí touhu zjistit, co je nového u jejich přátel a rodiny. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí Podobně velká skupina lidí chce především vidět nové fotky svých přátel, mezi další důvody patří zapojení se do konverzace s nimi (38 %) a sdílení svých vlastních fotek a videí (28 %). Počet uživatelů s explicitním zájmem o zpravodajství je tedy procentuálně srovnatelný s podílem lidí, kteří chodí na Facebook s cílem aktualizovat svůj status nebo hrát hry. Jeden z respondentů tedy význam zpravodajství na této síti shrnul slovy, že „zprávy na Facebooku je prostě něco, co se děje.“ Tak jako tak na ně uživatelé natrefí, aniž by je aktivně vyhledávali. Velká většina z nich, 78 %, tedy na zprávy narazí, když navštíví Facebook kvůli jiným, výše nastíněným důvodům Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí Jako nejdůležitější zdroj informací slouží tento web pouze zanedbatelnému procentu dotazovaných (4 %), to ale vůbec neznamená, že by byly zanedbatelné jeho možnosti jako zpravodajského kanálu. Zhruba polovina lidí, která z různých příčin aktivně nevyhledává ostatní zdroje informací (nejčastěji z nedostatku času), naopak zpravodajskou hodnotu Facebooku oceňuje. „Nebýt Facebooku, o některých událostech ve světě bych se nejspíš nikdy nedozvěděl, protože nemám čas sledovat novinky z dalších různých zdrojů,“ zní jedna z odpovědí. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí Přibližně třetinu konzumentů „facebookového“ zpravodajství navíc tvoří mladí lidé (od 18 do 29 let). Není bez zajímavosti, že získávání zpráv přes sociální síť nijak výrazně nesnižuje čerpání zpráv z ostatních druhů médií. S výjimkou tiskovin, z nichž čerpá oproti americkému průměru o 6 % méně konzumentů zpravodajství na Facebooku.. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí V souvislosti s vlastnostmi sociální sítě a možnostem personalizace se nabízí otázka, zda její uživatelé nakonec nepreferují ty zdroje zpráv, které odpovídají jejich úhlu pohledu na svět, čísla se však výrazně neliší od vzorku dospělé americké populace preferující zpravodajství z jiných informačních kanálů; lidí s těmito nároky na zpravodajství zůstává přibližně třetina, ostatní jsou raději, když zprávy žádný postoj nevyjadřují. Kromě určitého komfortu, kdy člověk vidí zprávy z různých zdrojů na jednom místě, má ale tento komunikační kanál ještě jednu specifickou výhodu: podle jednoho z dotazovaných se na facebookové stránce místní televizní stanice dozví o mimořádných událostech ještě před tím, než se dostanou do vysílání. Střední škola Kostka, s.r.o. | Mgr. Libor Čada |

D ĚKUJI ZA POZORNOST Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada | JAV. Uživatelé Facebooku čtou zprávy, i když nechtějí. In: MediaGuru [online]. 1. vyd [cit ]. Dostupné z: konzumuji-zpravy-i-kdyz-nechteji/#.UoQBwvlg_s4