Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Středoškolská odborná činnost 35. ročník 18 oborů školní kolo (březen) okresní kolo (duben) krajské kolo (do 15. května) celostátní přehlídka polovina června, Brno
Obory SOČ 1. Matematika a statistika 2. Fyzika 3. Chemie 4. Biologie 5. Geologie a geografie 6. Zdravotnictví
Obory SOČ 7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství 8. Ochrana a tvorba životního prostředí 9. Strojírenství, hutnictví, doprava a průmyslový design 10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace 11. Stavebnictví, architektura a design interiérů 12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie
Obory SOČ 13. Ekonomika a řízení 14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času 15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby 16. Historie 17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory 18. Informatika
Obory SOČ Podrobný přehled s anotacemi najdete na nebo v Brožuře SOČ (dostupná ve vaší škole)
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe?
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe? Jaký druh školy studuji?
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma?
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit?
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet)
3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů!
3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat
3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat Na základě studia literatury se píše teoretická část práce
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce
5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled
5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla
5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře
Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
Čistě teoretická práce
Úvod: formulace problému
Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření
Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků
Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: informace o případných výzkumech, data
Praktický výrobek
Úvod: teoretické představení problému
Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího
Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků
Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výkresová dokumentace, zdrojové kódy, fotky
Didaktická pomůcka
Úvod: formulace problému
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení)
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výsledná učební pomůcka
Dotazy?