Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola elektrotechnická, V Úžlabině 320, Praha10
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Zdeňka Kielbusová, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Střední průmyslová škola, Karviná
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Základní názvosloví a mluvnické kategorie Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Tvorba didaktického testu z matematiky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Co má obsahovat prezentace
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
Prezentace školy.
Tomáš Lázna, Jak psát práci SOČ Tomáš Lázna,
2. Národní konference o doporučených postupech , Olomouc Katalog klinických doporučených postupů – současný stav a možnosti využití Miroslav.
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Zdeňka Kielbusová, Karel JanečkaSeminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Regionální knihovna Karviná Informační oddělení Kde nás najdete? Centrum 2299 Karviná – Mizerov.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Krajské sdružení Okresní sdružení.  29. března - shromáždění představitelů OSH (pořádá okres Vsetín)  26. dubna 21. hasičská pouť na Sv. Hostýn  5.
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
Úvod Proč studovat informatiku?
Masarykovo Gymnázium Vsetín
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Středoškolská odborná činnost - SOČ
Úvod Proč studovat informatiku?
ECVET pro TRAWI Hana Slámová ECVET expert. Výsledky analýzy p ř ihlášených materiál ů KA1 Ze 147 úspěšných přihlášek 63 deklarovalo ECVET 42,8 procent.
Struktura bakalářské práce
Možnosti seberealizace v odborných soutěžích Patrik Čermák.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE je určena pro žáky 9. tříd Hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi, vhodně doplnit učivo základní školy a ověřit získané.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Informační zdroje pro STM
Západočeská univerzita v Plzni
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jištění kvality technologických procesů
MINIMATURITY
ANNA MIHAD SHEHAHATA BAJTÍK 2017
Západočeská univerzita v Plzni
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
OBHAJOBA MATURITNÍ PRÁCE
Práca s elektronickou prihláškou SOČ
Stredoškolská odborná činnosť
Přírodovědecká fakulta UJEP
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Příprava dotačního programu „Program na podporu stáží žáků a studentů ve firmách“
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
MINIMATURITY
Transkript prezentace:

Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,

Středoškolská odborná činnost 35. ročník 18 oborů školní kolo (březen) okresní kolo (duben) krajské kolo (do 15. května) celostátní přehlídka polovina června, Brno

Obory SOČ 1. Matematika a statistika 2. Fyzika 3. Chemie 4. Biologie 5. Geologie a geografie 6. Zdravotnictví

Obory SOČ 7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství 8. Ochrana a tvorba životního prostředí 9. Strojírenství, hutnictví, doprava a průmyslový design 10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace 11. Stavebnictví, architektura a design interiérů 12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie

Obory SOČ 13. Ekonomika a řízení 14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času 15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby 16. Historie 17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory 18. Informatika

Obory SOČ Podrobný přehled s anotacemi najdete na nebo v Brožuře SOČ (dostupná ve vaší škole)

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe?

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe? Jaký druh školy studuji?

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma?

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit?

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet)

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů!

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: – 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno – 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat Na základě studia literatury se píše teoretická část práce

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

Čistě teoretická práce

Úvod: formulace problému

Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření

Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků

Čistě teoretická práce Úvod: formulace problému Stať: – rozvinutí myšlenek za využití literatury – možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: informace o případných výzkumech, data

Praktický výrobek

Úvod: teoretické představení problému

Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího

Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků

Praktický výrobek Úvod: teoretické představení problému Stať: – popis návrhu a konstrukce výrobku – představení různých řešení – zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výkresová dokumentace, zdrojové kódy, fotky

Didaktická pomůcka

Úvod: formulace problému

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení)

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému Stať: – popis vyučované látky – postupný návrh učební pomůcky (zdůvodněná volba nejlepšího z různých řešení) Závěr: shrnutí dosažených výsledků Přílohy: výsledná učební pomůcka

Dotazy?