Marketing sociálních sítí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Propagace a reklama na facebooku
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název společnosti Produkty a služby
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Jak na PR (absolutní základ)
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

Marketing sociálních sítí Jana Látalová, dipl. ek., MBA

Seznámení Jméno, pozice, něco o Vás? Co Vy a sociální sítě? Co Vy a marketing? Co Vás přivedlo a co očekáváte?

Co vím o marketingu? Pojem, cíle Marketingová politika /7P a 7 S/ Strategie Segmentace Komunikační mix

Co je to sociální marketing Sociální marketing je strategie, která používá marketingových principů a technik pro podporu změn chování cílových skupin, s cílem zlepšení společnosti a budování trhů výrobků nebo služeb. (Kotler and Lee 2004)

Co je cílem dnešních společností: 1: 2:

„7 P“ marketingového mixu Marketingový mix – 7 P „7 P“ marketingového mixu Produkt Cena Propagace Distribuce Lidé Plánování Procesy

Hlavní kroky řízení marketingu V - SCP - MM - R - K V = Tržní výzkum SCP = Segmentace, Cílení, Prezentace MM = Marketingový mix R = Realizace K = Kontrola

7 „S“

Efektivní reklama - pojmy Marketingový mix VÝROBEK / SLUŽBA CENA DISTRIBUCE PROMOTION / PROPAGACE / KOMUNIKACE / PODPORA PRODEJE ------ LIDÉ PROCESY PLÁNOVÁNÍ

Efektivní reklama - pojmy Komunikační mix reklama podpora prodeje práce s veřejností osobní prodej

Rozhodněte se správně Než zvolíte konkrétní složení svého komunikačního mixu, měli byste znát odpovědi na tyto otázky: Jaké jsou mé cílové skupiny, které chci oslovit? Jaké jsou vlastnosti těchto cílových skupin? Co chci těmto cílovým skupinám sdělit? Jaký má být obsah a jak toto sdělení formulovat? Jaké konkrétní prostředky komunikačního mixu použít?

Osoba pracovníka první linie N O S I T E L É I M A G E Logo Produkt, služba (jako součást marketingového mixu) Firemní heslo, slogan Propagační materiály a písemnosti Reklama v masmédiích Osoba pracovníka první linie („telefonista“, obchodní zástupce, mechanik)

CÍLE REKLAMY INFORMOVAT PŘESVĚDČI PŘIPOMENOUT

TIPY, jak vyprodukovat úspěšný inzerát Za prvé, prostudujte výrobek (službu, produkt), který chcete a budete propagovat. Čím více o něm budete vědět, tím spíše vás napadne skvělá myšlenka, jak ho propagovat. Zorientujte se na trhu. Vaším dalším úkolem je zjistit, jaký druh inzerce používá vaše konkurence a s jakým výsledkem.   Udělejte výzkum mezi spotřebiteli. Zjistěte si, co si myslí o vašem druhu výrobku, jaký jazyk používají, když se o něm baví, jaké vlastnosti jsou pro ně důležité a jaký příslib by je nejspíš donutil koupit vaši značku. Teď zvažte, jakou chcete svému výrobku „stanovit pozici“, tzn. co výrobek dělá a komu je určen. Nyní se musíte rozhodnout, jaký „image“ chcete své značce vytvořit. Image znamená osobitost. Výrobky stejně jako lidé mají své osobité rysy, které je mohou na trhu prosadit nebo zničit. Osobitost výrobku je kombinací mnoha prvků – jeho jména, obalu, ceny, stylu jeho reklamy, a především charakteru výrobku samotného. Udělejte ze svého výrobku hrdinu. Pokud to jenom jde, udělejte hrdinou reklamy výrobek sám.

Jak sestavit tiskový inzerát Obecné pravidlo: ilustrace nahoře titulek pod ní text pod titulek PROMYŠLENÝ TITULEK Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text Text text text

TITULKY Titulky čte v průměru pětkrát víc lidí než celý text. Titulky, které fungují nejlépe, jsou ty, které slibují spotřebiteli nějakou výhodu.   Nejlepší jsou titulky, které obsahují novinky a titulky, které čtenáři nabízejí užitečné informace. Velmi účinné je zahrnout do titulku i název výrobku. Pokud děláte reklamu na produkt, který si kupuje jen malý okruh lidí musí hned v titulku vědět, že je to TO ONO! Přesné údaje jsou účinnější než-li obecné. Když dáte titulek do uvozovek, zvýšíte jeho zapamatovatelnost v průměru o 28%. Když inzerujete v místních novinách, dosáhnete lepších výsledků, pokud v titulku svého inzerátu použijete jméno daného města. Protože titulek, více než cokoli jiného, rozhodne o úspěchu či neúspěchu vaší reklamy pak největším prohřeškem je udělat inzerát bez titulku.

ILUSTRACE – vydá za tisíc slov Nejdůležitější je námět vašeho obrázku. Nejúčinnějšími fotografiemi bývají takové, které vzbudí v čtenáři zvědavost. Když nemáte k dispozici žádný příběh, který by mohla fotografie ilustrovat, bývá dobré použít jako hlavní motiv výrobek. Vyplatí se ukázat na fotografii výsledný efekt použití vašeho výrobku. Zdá se, že fotografie „před“ a „po“ čtenáře fascinují. Fotografie přilákají více pozornosti, nežli kresby. Snažte se, aby vaše ilustrace byly co nejjednodušší, se zaměřením na jednu postavu. Davové scény netáhnou. Neukazujte lidský obličej zvětšený do nadživotní velikosti. Zdá se, že to čtenáře odpuzuje. Historické náměty většinou čtenáře nudí. Fotografie, které čtenáře nejvíce zajímají jsou: dojemné fotky dětí, dojemné fotky zvířat a všechno, co připomíná sex. Barevné inzeráty stojí o 50% více než černobílé, ale zapamatuje si je 100% čtenářů více a to se vyplatí. Když děláte reklamu na výrobky, které se dále zpracovávají, zaujme více čtenářů, když ukážete fotografii hotového produktu.    

TEXT Průměrná čtenost textu inzerátu se pohybuje kolem 5%.   V textu nikdy neoslovujte čtenáře, jako by byli shromážděni na stadionu. Když lidé čtou váš inzerát jsou sami. Představujte si, že píšete každému z nich jménem svého klienta dopis. V textu musíte vzbudit ve čtenáři zájem Vyplatí se používat jednoduché věty a krátké odstavce a vyhýbat se cizím slovům. Nepoužívejte slova jako „archaismus“, „etablovat se“, „osciluje“, „epos“, „rétorika“, atd.. Texty pište ve formě příběhu. Vyhýbejte se analogiím. Vyhýbejte se superlativům. Když do svého textu zahrnete vyjádření spotřebitele, přidáte mu tím na důvěryhodnosti. Zvažte, zda známé osobnosti jsou to pravé! V textu zmiňte slevy a různá zvýhodnění a vždycky se snažte uvést cenu výrobku.

DIRECT MAIL Největšími uživateli direct mailu jsou vydavatelé časopisů, kteří usilují o nové předplatitele, obchody, které prodávají na základě katalogů, obchodní domy, knižní a hudební kluby. U každé hromadné zásilky můžete otestovat každou proměnou a přesně určit, jak ovlivnila objem vašeho prodeje. Když vám to vaše ziskové rozpětí dovolí, vyplatí se nabídnout nějakou prémii zdarma. (losování, výhra…)   Úspěch hromadných zásilek nezáleží vždy jen na prémiích, brožurkách a podobných věcech. I samotné dopisy vedou k uspokojivým výsledkům sami o sobě.