32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky kapitalismu v Anglii
Advertisements

VILLONSKÁ BALADA A SONET
Drama – vývoj a rozdělení
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby M. Cervantese …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Popíše vlastnosti postavy rytíře a pokusí se.
William Shakespeare.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.16_Miguel de Cervantes,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
Kdo to byl William Shakespeare
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
Dekameron Giovanny Boccaccio.
Očistec peklo - ráj.
Italská renesanční literatura I Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Renesance a humanismus
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Renesance a humanismus
SVĚTOVÁ RENESANČNÍ LITERATURA
Renesance z francouzštiny renaissance = znovuzrození
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Renesance a humanismus v Itálii
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. května 2012
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_41_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
William Shakespeare (1564 – 1616).
Humanismus.
Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková
Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
William Shakespeare.
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Španělská renesance.
Anotace: Text je určen pro žáky 1. ročníku střední odborné školy a žákům nástavbového studia. Prezentace je určena k opakování literárního období renesance.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_101 Téma hodiny: William Shakespeare Doporučeno pro: 8.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Významní představitelé renesanční literatury
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
Literatura období renesance
Autor: Mgr. Hana Novotná
Literatura v období renesance
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
RENESANCE A HUMANISMUS V EVROPSKÉ LITERATUŘE
Transkript prezentace:

32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk Tematický okruh, téma Český jazyk – literatura – renesance Autor, datum vytvoření Mgr. Monika Nademlejnská, 9. 4. 2012 Jazyk český  Očekávaný výstup Žáci se seznámí s renesančními autory a jejich díly Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Renesance v Itálii, Francii, Španělsku a Anglii Druh učebního materiálu Prezentace  Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, psací potřeby, sešit Druh interaktivity Aktivita žáků, výklad, samostatná práce Cílová skupina 7. ročník – 13 – 14 let Stupeň a typ vzdělávání 2. stupeň ZŠ  Potřebný čas 30 min Řešení Ano Celková velikost 1744 kB  Zdroje Vlastní Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Renesance - shrnutí Žáci si zopakují hlavní rysy doby renesance. Metodický pokyn: Žáci si zopakují hlavní rysy doby renesance. Seznámí se s jednotlivými autory a jejich díly. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Renesance umělecký sloh 14. – 17. století vznikl v Itálii (Florencie) jde o znovuzrození antiky dochází k rozkvětu vědy a umění klade se důraz na individualismus = humanismus, zesvětštění souvisí s rozvojem námořního obchodu a řemeslné výroby a měšťanské společnosti obrací pozornost k člověku a jeho nadpozemskému životu Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Itálie Dante Alighieri (1265 – 1321) přispěl k rozvoji italské jazykovědy Dílo: Božská komedie - epická báseň, vypravěč prochází Peklem, Očistcem Giovanni Boccaccio (1313 – 1375) považován za zakladatele italské prózy Dílo: Dekameron - soubor 100 próz s milostnými tématy, příběhy vypráví 10 mladých lidí, kteří utekli z města na venkov před šířícím se morem Francesco Petrarca (1304 – 1374) psal sonety – milostné básně, 2 čtyřveršové a 2 tříveršové sloky Dílo: Lauře Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Francie Francois Villon (1431 – 1463) Francois Rabelais (1494 – 1553) vyrůstal v chudobě, ujal se ho bohatý kněz, místo studií si vybral bohémský život, zapojoval se do rebelujících spolků často byl souzen za loupeže, za vraždu kněze odsouzen k smrti, nakonec omilostněn a vyhoštěn z Paříže zakladatel villonské balady Dílo: Závěť Francois Rabelais (1494 – 1553) původně mnich, ale z touhy po vědění opouští klášter a stává se z něj lékař Dílo: Gargantua a Pantagruel – satira zaměřená proti církvi - hl. postavami - 2 obři Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Miguel de Cervantes Saavedra (1547 – 1616) Španělsko Miguel de Cervantes Saavedra (1547 – 1616) básník, povídkář, romanopisec, španělský voják pochází z chudé šlechtické rodiny v námořní bitvě ztratil levou ruku 5 let strávil v alžírském zajetí, kam ho odvlekli piráti Dílo: Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha - parodie na rytířská vyprávění - hl. postava chudý zeman - snílek Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

William Shakespeare (1564 – 1616) Anglie William Shakespeare (1564 – 1616) - narodil se ve Stradfordu nad Avonou významný anglický básník a dramatik napsal 37 divadelních her, 154 sonetů, 2 epické básně a několik dalších děl Dílo: Romeo a Julie Hamlet Král Lear Othello Sen noci svatojánské Zkrocení zlé ženy Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

3. Miguel de Cervantes Saavedra 4. William Shakespeare a) Dekameron Přiřaď, co k sobě patří 1. Francois Villon 2. Giovanni Boccaccio 3. Miguel de Cervantes Saavedra 4. William Shakespeare a) Dekameron b) Sen noci svatojánské c) Závěť d) Don Qujite Řešení: 1c, 2a, 3d, 4b Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace