PODSTATNÁ JMÉNA Mgr. Lenka Venclová 2008. Podstatná jména NÍŽE UVEDENÁ POUŽIJ VE VĚTÁCH TAK, ABY JEDNOU BYLA VE VÝZNAMU ABSTRAKTNÍM KONKRÉTNÍM PSANÍ CESTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková
PODSTATNÁ JMÉNA.
Druhy podstatných jmen
Podstatná jména Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník:
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0103 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková a abstrakta
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_13
VYJMENOVANÁ SLOVA PO L ROZLIŠUJEME
VYJMENOVANÁ SLOVA PO V ROZLIŠUJEME
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podstatná jména.
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
VY_12_INOVACE_06_DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_012_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
Výukový prográmek pro děti 2.třídy ZŠ Roční období
Podstatná jména. Co jsou podstatná jména? Podstatná jména: ● názvy osob, zvířat, věcí ● vlastností, jevů, činností, vztahů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A14Čj9_Pravopis vlastních.
Podstatná jména OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U Co jsou podstatná jména?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Rod podstatných jmen rod střední rod ženský rod mužský Obrázky přiřaď.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 2 – jmenné kategorie Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Morfologický pravopis Autor Chňoupková.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vendulka.
Podstatná jména konkrétní, abstraktní, hromadná, pomnožná, látková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
Příprava na pololetní prověrku z ČJ - mluvnice
Podstatná jména Výkladová prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.16_treti_ctvrtletni_pisemna_prace.
Rod a číslo podstatných jmen
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková, abstraktní, konkrétní
Podstatná jména obecná a vlastní
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Všestranné jazykové rozbory
Anotace: prezentace slouží k procvičování koncovek podst. jmen
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Šablona 32 VY_32_INOVACE_16_24_Podstatná jména
Příprava na čtvrtletní prověrku – 7. třída
Opakování a procvičování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Příprava na PP ČJ – 6. třída
PODSTATNÁ JMÉNA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR : Mgr. Jana Christenová
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku
Transkript prezentace:

PODSTATNÁ JMÉNA Mgr. Lenka Venclová 2008

Podstatná jména NÍŽE UVEDENÁ POUŽIJ VE VĚTÁCH TAK, ABY JEDNOU BYLA VE VÝZNAMU ABSTRAKTNÍM KONKRÉTNÍM PSANÍ CESTA TOPENÍ STAVBA ŠITÍ POHLED

Hromadná, pomnožná, látková Rozhodni, který řádek obsahuje pouze příslušná podstatná jména Hromadná pomnožná včelstvo listí chudina kvítí housle játra pivo vidle jehličí mládež zápalky loďstvo Benátky vrata narozeniny slipy šachy nádobí prádlo hmyz spalničky kamení Vánoce varhany látková zvěř sůl železo mouka mák játra víno čočka papír dřevo káva cukr

NAHRAĎ ZVÝRAZNĚNÁ PODSTATNÁ JMÉNA HROMADNÝMI a) V září bude výstava chovných ptáků b) Hráli proti sobě žáci ZŠ Lesná a ZŠ Polesí c) Za mnohé katastrofy si mohou lidé sami. d) Chce jít na přehlídku vojenských lodí. e) Kdy odvezete ty kameny? f) O tom rozhodnou sami obyvatelé. g) Nejkrásnější jsou luční květy. h) Ty keře musíme vysekat

ZKUS SPRÁVNĚ PŘIŘADIT JMÉNŮM HROMADNÝM PŘÍSLUŠNÉ VZORY DŘÍVÍ OBYVATELSTVO DOBYTEK MLÁDEŽ SKOT KAMENÍ CHUDINA LID PRÁDLO HMYZ DRŮBEŽ NÁDOBÍ ROSTLINSTVO KVÍTÍ ZVĚŘ

PODTRHNI POMNOŽNÁ - MODŘE, LÁTKOVÁ – ZELENĚ HROMADNÁ - ČERVENĚ Na chalupě topíme dřívím, máme tam kachlová kamna. Mohu dostat kávu? Nejdou mi otevřít dveře! Míček nám zaletěl do křoví. Letos napadlo dost sněhu. Převlékni se do tepláků a pomoz mi. Musím ještě vyprat prádlo. Podáš mi kleště? Na velikonoce k nám přijedou příbuzní z jižních Čech. Sestra dostala neštovice. Vyhrálo mužstvo SK Slávia Praha. Už se těším do Krkonoš na čerstvý vzduch. Ještě měsíc po Vánocích vysávala z koberce jehličí. Kde máš ty brusle? V televizi zhlédli přehlídku anglického letectva. Tvé vyprané džíny visí na půdě.

ZKUS DOPLNIT VE SPRÁVNÝCH TVARECH Zanes to _______/Karel/. Víš něco o ___________/ Aleš Holub /? Zajdi s tím k ______/ Miloš/. Dal jsem to __________/ Roman Hrnčíř /. Fandím _________ / fotbalista Pavel Nedvěd /. Věřím_______ / lékař Zdráhal /. Viděl dokument o ___________/ prezident Masaryk /. Vyprávěl o _____________/ hokejbalista Ondra Stejskal /. Co soudíš o novém __________/ učitel Josef Vondráček /? Pošlu ho ke ______________/ specialista Lukáš Moravec /. Záleželo mu na ___________ / přítel, herec a humorista Miroslav Horníček/.

Vyzkoušej si znalost pravopisu Na v- stavě se seznámil – s nov- m – automobil -. Arab – ob- vají severní Afriku. Boty m- odnesl- do opravny obuv -. Motýl – zářil – jako drahokam -. Sokol – se živil - téměř v- hradně holub -. Děti se zastavil – u v- běhu se lv -. Naši hráči se utkal – s Francouz -, Ital - a Španěl -. Chlapci si doplnil – sbírku hm – zu krásným – šídl -. Sm- cháním různých látek vznikají směs -. Žížal - patří mezi červ-. Ke ml- nu jel – voz – naložené p- tl - obil -. Hostesky nab- zel - tác- plné cukrov-. Pole os- řela a děti ze vs- chodil – na houb -. Javory se v- barvil – a na zem- pod břízam – je nastláno l- stím jako zlatým – peněz -.