IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Co pro obce i kraje chystá Operační program Životní prostředí?
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Informace o přípravě IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou I NTEGROVANÝ P LÁN R OZVOJE Ú ZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU INFORMACE O PŘÍPRAVĚ.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
„Dotační možnosti z OPPI“ 1. Operační program Podnikání a Inovace 2007 – 2013 aktuální výzvy – Školicí střediska, Marketing 2.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Operační program Životní prostředí
INFORMACE O PŘEDBĚŽNÉ ALOKACI V OP Martin Fraško MAS Naděje o.p.s , MOST.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
FONDY EU Programové období
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Programovací období Fondy ESIF - nový souhrnný název Evropské strukturální a investiční fondy EU (ESIF) - jednotný soubor předpisů  Evropský.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Podnikání a zemědělství.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Nové programové období, rozvojové strategie území Regionální rozvoj ve vazbě na podporu EU David Koppitz ředitel Odboru regionální politiky Ministerstvo.
PRAHA INTEGROVANÉ NÁSTROJE. INTEGROVANÉ NÁSTROJE V OBDOBÍ 2007 – 2013 Integrované nástroje
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
OP ZAMĚSTNANOST – PODPORA PROJEKTŮ V PRIORITNÍ OSE 2 SE ZAMĚŘENÍM NA SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY Ing. Helena Petroková
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Integrované nástroje v IROP Seminář k realizaci IPRM v IOP Praha.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
____________________________ Praha, únor 2013 Územní dimenze RNDr. Josef Postránecký.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně ministryně pro místní rozvoj
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
PRIORITNÍ OSA 3 OPŽP
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou Veřejná beseda 24.7.2014

IS – IPRÚ - IP Integrovaná strategie rozvoje území (IS) - vyhodnocuje problémy a potenciál vymezeného území a navrhuje jeho další rozvoj pomocí konkrétních opatření. Má analytickou, strategickou (návrhovou) a implementační část. IPRÚ je nástroj pro realizaci IS území umožňující koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí operačních programů 2014- 2020. Integrovaný projekt – projekt realizovaný v rámci IPRÚ a naplňující cíle IS

Čím je nutné se řídit? Metodický pokyn pro využití integrovaných nástrojů v programovém období 2014-2020 Národní dokument k územní dimenzi – OP x ÚD (kde lze použít IPRÚ a integrované projekty a kde individuální projekty vč. vazeb na dokumenty národní) Manuál IPRÚ OP 2014-2020 (PRV, OPZ, IROP, OPVVV, OPD, OPŽP, OPPIK, OPTP) Pravidla spolufinancování ESIF v 2014-2020

Pravidlo N + 3 Z dosavadních 22 programů počet snížen na 14: Osm národních operačních programů šest programů územní spolupráce + Program rozvoje venkova a OP Rybářství Spolufinancování EU ve výši 85 %, max. podíl SR na spolufinancování a min. podíl příjemce

Spolufinancování EU, Stát, Příjemce Organizační složky státu a příspěvkové organizace státu-85, 15, 0 Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení-85,5,10 u EFRR (inv.p.) Právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení-85,10,5 u ESF a lze i 85,15,0 z rozhodnutí ŘO (měkké p.) Územní samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace-85,5,10 u EFRR a FS (inv.p) a 85,10,5 u ESF (měkké p.) Veřejné vysoké školy a výzkumné organizace -85,10,5 EFRR i ESF ( měkké i inv.pr.) Soukromoprávní subjekty vykonávající veř.prosp.činnost -85,10,5 ( i 85,15,0) – měkké i inv.projekty Ostatní subjekty neobsažené ve výše uvedených kategoriích- 85,0,15 Max. intenzita veřejné podpory 2014-2020 velké podniky 25%; střední 35 % (o 10 % výše), malé na 45 % (o 20 % výše)

čl 46 Nařízení EK č.651/2014 ze dne 17.6.2014, kterým se v souladu s čl. 107 a 108 Smlouvy prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem Investiční podpora na energeticky účinné dálkové vytápění a chlazení 1.Investiční podpora na zavedení soustavy energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení je slučitelná s vnitřním trhem ve smyslu čl. 107 odst. 3 Smlouvy a je vyňata z oznamovací povinnosti podle čl. 108 odst. 3 Smlouvy, pokud jsou splněny podmínky stanovené v tomto článku a v kapitole I. 2.Způsobilými náklady na výrobní soustavu jsou dodatečné náklady, které jsou ve srovnání s běžnou soustavou potřebné k výstavbě, rozšíření a rekonstrukci jedné či více výrobních jednotek, které mají fungovat jako soustava energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení. Investice musí být nedílnou součástí této soustavy energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení. 3.Intenzita podpory na výrobní soustavu nesmí přesáhnout 45 % způsobilých nákladů. Intenzitu podpory lze navýšit o 20 procentních bodů v případě podpory poskytnuté malým podnikům a o 10 procentních bodů v případě podpory poskytnuté středním podnikům.

4.V případě investic, které jsou realizovány v podporovaných oblastech splňujících podmínky čl. 107 odst. 3 písm. a) Smlouvy, lze intenzitu podpory na výrobní soustavu navýšit o 15 procentních bodů a v případě investic, které jsou realizovány v podporovaných oblastech splňujících podmínky čl. 107 odst. 3 písm. c) Smlouvy, o 5 procentních bodů. 5.Způsobilými náklady v případě distribuční sítě jsou investiční náklady. 6.Výše podpory určené pro distribuční sítě nesmí přesáhnout výši rozdílu mezi způsobilými náklady a provozním ziskem z investice. Od způsobilých nákladů se odečte provozní zisk, a to buď ex ante nebo uplatněním mechanismu zpětného vymáhání podpory. Finální verze Pokynů umožňuje poskytnout podporu velkým podnikům v uvedených regionech, i když s určitými omezeními. Nadále tedy bude možno poskytnout regionální podporu velkým podnikům v regionech dle čl. 107 (3) (c) SFEU pouze na počáteční investici ve prospěch nové činnosti v dotyčné oblasti nebo na rozšíření činnosti stávající provozovny o nové výrobky nebo o nové inovační postupy. velký podnik podpora 45 % střední až 55 % malý podnik až 65 %

Příloha I Nařízení 651/2014 MSP : méně než 250 zaměstnanců a roční obrat méně než 50 mil. EUR nebo jejichž bilanční suma ročné rozvahy nepřesahuje 43 mil. EUR malý podnik: méně než 50 osob a ročné obrat nebo bilanční suma ročné rozvahy nepřesahuje 10 mil. EUR Mikropodnik: méně než 10 osob a roč.obrat a bil.suma nevíc ne 2 mil-EUR Výjimka- podnik nemůže být považován za malý nebo střední, pokud je 25 % a více základního kapitálu nebo hlasovacích práv přímo nebo nepřímo ovládáno, společně nebo jednotlivě jedním či více z veřejných subjektů… Teplárna Liberec i Jablonecká energetická jsou vnímány jako velké podniky

OPD užití IPRÚ 1.4 Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veř.hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci 1.5 Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech

OPVVV užití IPRÚ 1.1 (IP1) Posílit excelenci ve výzkumu 1.2 (IP1) Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost 2.1 ( IP1)Zvýšení kvality vzdělávání na VŠ a jeho relevance pro potřeby trhu práce a společnosti 2.2 (IP1) Zvýšení účasti studentů se psecif.potřebami a ze socio-ek.znevýhodněných skupin na VŠ vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti 2.3 (IP1) Zkvalitnit podm.pro celoživotní vzdělávání na VŠ 2.4 (IP1) Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení VŠ 2.5 (IP1) Zlepšit podmínky pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lids.zdrojů v oblasti V a V 2.1 (IP2) Zkvalitnit vzděl.infrastruktury na VŠ za účelem zajištění kvality výuky, zlepš.přístupu znevýhodn. skupin a zvýšení otevřenosti VŠ

OPPIK užití IPRÚ 1.1 (IP1) Zvýšit inovační výkonnost podniků 1.2 ( IP1) Zvýšit intenzitu a účinnost spolupráce ve výzkumu, vývoji a inovacích 2.1 (IP1) Zvýšit počet nových podnikatelských záměrů začínajících a rozvojových podniků 4.2 (IP1) Zvýšit úroveň nejmodernějších a pokročilých ICT a poskytování sofistikovaných sdílených služeb v podnikání 2.2 (IP2) Zvýšit internacionalizaci MSP 2.3 (IP3) Zvýšit využitelnost infrastruktury pro podnikání 2.4 (IP3) Zkvalitnit infrastrukturu pro rozvoj lidských zdrojů v podnikatelském sektoru s důrazem na technické odborné vzdělání 3.5 (IP5) Zvýšit využití a zavádění kombinované výroby elektřiny a tepla a modernizovat soustavy zásobování teplem (ITI)

IROP užití IPRÚ 1.1 Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoj sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy – cyklorozvoj –cyklo, kt. jsou součástí páteřní sítě dálk.cyklotras v ČR (Nár.strategie rozvoje cyklodopravy ČR 2013-2020) 2.1 Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucích k sociální inkluzi (sociální bydlení v místech, kde jsou soc.vyloučené lokality, 2.3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotnických služeb a péče o zdraví 2.4 Zvýšení kvality a dostupnost infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení 3.1 Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního a přírodního dědictví

OPŽP užití IPRÚ 1.1 Snížit množství vypouštěného znečištění do povrchových i podzemních vod z komunálních zdrojů a zajištění dodávky pitné vody v odpovídající jakosti a množství 1.2 Snížit vnos znečišťujících látek z průmyslu a zemědělství do povrchových a podzemních vod 1.3 Zajistit povodňovou ochranu v intravilánu 1.4 Podpořit preventivní protipovodňová opatření 2.1 Snížit emise z lokálního vytápění domácností podílejících se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek 2.2 Snížit emise stacionárních zdrojů podílejících se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek 3.1 Předcházet vzniku odpadů a snížit vliv nebezpečných vlastností odpadů 3.2 Zvýšit podíl materiálového a energetického využití odpadů 4.4 Zlepšit kvalitu prostředí v sídlech

OPZ užití IPRÚ IP1.1 SC 1 Zvýšit míru zaměstnanosti podpořených osob IP 2.1 SC 1 Zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce

OPTP užití pro IPRÚ PO 1 SPECIFICKÝ CÍL 4: Podpořit kapacity pro implementaci ESIF na nižší než národní úrovni Nositelé IS na provozní náklady (na tvorbu, realizaci a průběžnou aktualizaci kvalitní integrované strategie) provozní náklady, personální náklady z hlediska mezd a s nimi souvisejících zákonných odvodů, odborné vzdělávání a proškolení administrativních kapacit, včetně výměny zkušeností a dobré praxe, náklady na styk s veřejností, finanční náklady, náklady související s monitorováním a hodnocením strategie a náklady na vytvoření kvalitních pracovních podmínek a zajištění odpovídajícího technického a materiálního vybavení (IT vybavení, pomůcky atp.). Metodická podpora a sdílení příkladů dobré praxe mezi jednotlivými nositeli integrovaných nástrojů (sdílená webová platforma, pracovní skupiny, semináře).

Regionální stálá konference, které se budou podílet na koordinaci územní dimenze implementace ESIF zajištění propojenosti mezi ŘO, integrovanými strategiemi tzv. regionálních stálých konferencí, které budou zřízeny v každém kraji za účelem efektivní implementace územní dimenze v souladu s Národním dokumentem k územní dimenzi Zajištění chodu regionální stálé konference (zejm. činnost sekretariátu včetně personálního zajištění, zajištění zasedání regionálních stálých konferencí).   Příjemci: Nositelé integrovaných nástrojů (ITI, IPRÚ); organizace zajišťující činnosti sekretariátu Regionální stálé konference;

CLLD: pro MAS (Místní akční skupiny) Komunitně vedený místní rozvoj Národní stálá konference Regionální stálá konference Alokace na ÚD v jednotlivých OP k datu 21.7.2014 návrh: ITI-65 mld IPRÚ-10 mld CLLD - 20 mld ITI : Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Ústecko-Chomutovsko, Hradecko-Pardubicko a Olomoucko IPRÚ: České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec-Jablonec, Mladá Boleslav, Zlín CLLD: pro MAS (Místní akční skupiny) Komunitně vedený místní rozvoj

Dohoda o partnerství OPTP Zvýšení konkurenceschopnosti ekonomiky Účinná podpora sociálního začleňování, boje s chudobou Rozvoj dopravní a technické infrastruktury a ochrana životního prostředí Vyvážený rozvoj území Dohoda o partnerství   Řízení a koordinace DoP a vysoký standard administrativní kapacity. Dostupný jednotný monitorovací systém OPZ OP VVV OP PPR OP PIK OP ŽP OPD IROP PRV OPR Programy EÚS OPTP prostředí pro implementaci ESIF

Legislativní změny Dne 1. července 2014 vstoupilo v účinnost Nařízení EK č. 651/2014 ze dne 17. června 2014, které nahradilo Nařízení EK č. 800/2008 a jímž se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem (tzv. Obecné nařízení o blokových výjimkách). čl.58 - V zájmu snazšího dosažení těchto cílů by se měla na opatření k podpoře energetické účinnosti, vysoce účinné kombinované výroby tepla a elektřiny a energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení vztahovat bloková výjimka. Dne 1. července 2014 rovněž vstoupilo v účinnost Nařízení EK č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis s limitem 200 000 EUR za rozhodné období tří účetních let. Změna se týká aplikace pojmu „jeden podnik" z pohledu pravidel podpory de minimis.

Malými a středními podniky“ se rozumějí podniky, které splňují kritéria stanovená v příloze I; „energeticky účinným dálkovým vytápěním a chlazením“ se rozumí soustava dálkového vytápění a chlazení, která splňuje definici soustavy účinného dálkového vytápění a chlazení v čl. 2 bodech 41 a 42 směrnice 2012/27/EU; definice zahrnuje i zařízení pro výrobu tepla/chladicí zařízení a síť (včetně souvisejících zařízení) pro rozvod tepla/chladu z výrobních zařízení do prostor zákazníka; Investiční podpora na energeticky účinné dálkové vytápění a chlazení 1.Investiční podpora na zavedení soustavy energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení je slučitelná s vnitřním trhem ve smyslu čl. 107 odst. 3 Smlouvy a je vyňata z oznamovací povinnosti podle čl. 108 odst. 3 Smlouvy, pokud jsou splněny podmínky stanovené v tomto článku a v kapitole I. 2.Způsobilými náklady na výrobní soustavu jsou dodatečné náklady, které jsou ve srovnání s běžnou soustavou potřebné k výstavbě, rozšíření a rekonstrukci jedné či více výrobních jednotek, které mají fungovat jako soustava energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení. Investice musí být nedílnou součástí této soustavy energeticky účinného dálkového vytápění a chlazení. 3.Intenzita podpory na výrobní soustavu nesmí přesáhnout 45 % způsobilých nákladů. Intenzitu podpory lze navýšit o 20 procentních bodů v případě podpory poskytnuté malým podnikům a o 10 procentních bodů v případě podpory poskytnuté středním podnikům. 4.V případě investic, které jsou realizovány v podporovaných oblastech splňujících podmínky čl. 107 odst. 3 písm. a) Smlouvy, lze intenzitu podpory na výrobní soustavu navýšit o 15 procentních bodů a v případě investic, které jsou realizovány v podporovaných oblastech splňujících podmínky čl. 107 odst. 3 písm. c) Smlouvy, o 5 procentních bodů. 5.Způsobilými náklady v případě distribuční sítě jsou investiční náklady. 6.Výše podpory určené pro distribuční sítě nesmí přesáhnout výši rozdílu mezi způsobilými náklady a provozním ziskem z investice. Od způsobilých nákladů se odečte provozní zisk, a to buď ex ante nebo uplatněním mechanismu zpětného vymáhání podpory.

IPRÚ Liberec – Jablonec nad Nisou Příklady výchozích či nadřazených strategických dokumentů, které budou podkladem pro zpracování IPRÚ: Strategie rozvoje Statutárního města Liberec 2014 – 2020 Strategický plán statutárního města Jablonce nad Nisou 2014 – 2020 Politika územního rozvoje ČR (PÚR) Zásady územního rozvoje Libereckého kraje (ZÚR LK) Strategie rozvoje LK a Plán rozvoje LK

Za přípravný tým IPRÚ Liberec – Jablonec nad Nisou: Ing. Dana Štefanová vedoucí oddělení rozvojové koncepce a koordinátor Aktualizace strategie rozvoje Statutárního města Liberec 2014-2020 a členka PV IPRÚ Tel.: 602 248 831, email: stefanova.dana@magistrat.liberec.cz