Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ Dějepis 18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_752_NACISTIČTÍ_POHLAVÁŘI TÉMA: Nacističtí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_18 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Ing. Pavla Macillisová
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lidské rasy Název školy
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 05 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Mgr. Lenka Zedníková.
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NázevJosef Škvorecký Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
Smyslová ústrojí člověka
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
PŘÍPRAVY NA VÁLKU Hilter zbrojil – bylo nutné vybudovat armádu ZAČAL PORUŠOVAT VERSAILLSKOU MÍR.SMLOUVU: r obnovil všeobecnou branou povinnost.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Lenka Zedníková Tematický celek 20. století Ročník kvarta Datum tvorby Listopad 2012 Anotace Nacistická antisemitská kampaň Metodický pokyn prezentace je určena k řešení a analýze uvedených materiálů v hodině Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Antisemitská čítanka Der Giftpilz = Jedovatá houba vydána 1938 nakladatelstvím Der Stürmer cíl - ukázat názorně dětem úlohu Židů demonstrovat základní antisemitské myšlenky: - rasa s negativními fyzickými i duchovními rysy - rození podvodníci, mohou podvádět křesťany - neštítí se vražd i zneužití křesťanských dívek čítanka rozdělena do kapitol – v každé kapitole je obrázek a k němu názorný text Der Stürmer: - nacistický týdeník vydávaný v letech 1923 – 1945 - výrazně antisemitské zaměření  dole na titulní straně vždy tučně motto Die Juden sind unser Unglück! (= Židé jsou naše neštěstí) - vydavatel - Julius Streicher  po válce odsouzen tribunálem v Norimberku k trestu smrti Obr. 1

Co Hans s Elsou zažili s cizím mužem Hansova mladší sestřička Elsa nosí domů spoustu sladkým bonbonů, které dostává od nějakého cizího pána. Hans chce také bonbony, a tak jde s ní. Cizí pán vypadá podle Hanse divně a mluví nosem, takže usoudí, že to musí být Žid. Muž chce, aby šly děti s ním, že pak dostanou bonbony. Hans dostane najednou strach, vykřikne: "Ty jsi Žid!" popadne sestřičku a utečou. Vše řeknou policistovi a ten tajemného muže zatkne. Následně se zjistí, že jej policie již dlouho hledala a že unesl mnoho dětí. Obr. 2

Židovským Bohem jsou peníze tatínek Liselotte těžce pracuje, aby uživil rodinu, ale maminka jí vysvětluje, že díky A. Hitlerovi už je práce dost  maminka pokračuje: To Židé mají spoustu peněz, ale chtějí pořád víc a neznají žádný soucit. Žid totiž není člověk jako my ostatní. Je to ďábel, jeho Bohem jsou peníze a pro ně je schopen největších zločinů. S těmito penězi nás chce zotročit a získat vládu nad celým světem. Obr. 3

Jak Židé trápí zvířata Kurt chce Ottovi dokázat, že Židé jsou ti nejpodlejší lidé na zemi. Zavede jej na židovská jatka, kde tajně pozorují porážku krávy. Uvnitř jsou tři Židé v krvavých zástěrách a pak přichází další Žid. Vypadá jako ďábel, v rukou drží dlouhý ostrý nůž a má velikou radost z toho, že může ubohé zvíře pomalu zabít. Podřízne krávě krk. Chlapci vidí, jak z rány stříká krev a jak sebou ubohé zvíře hází. Kurt říká:  Ano, Židé jsou národ vrahů.  Se stejnou krvežíznivostí a surovostí, s jakou vraždí zvířata, zabíjejí Židé i lidi.  To dokazují rituální vraždy, které Židé páchají na mužích i ženách. Židé jsou ďáblové v lidské podobě. Obr. 4

Jak lze Židy rozeznat? V 7. třídě učitel vypravuje o Židech a na tabuli maluje jejich obrázky. Všechny děti to mimořádně zajímá a jsou pozorné.  Opakování. Všechny děti se hlásí: Židé se poznají podle nosu, je na špičce zahnutý a vypadá jako šestka. Lze je rozeznat také pole rtů, které jsou většinou odulé. Spodní ret často odstává. Také na očích Žida lze okamžitě poznat, že je to špatný a prolhaný člověk. Jsou většinou malí, mají krátké ruce a nohy. Židé mají nízké a šikmé čelo – přesně takové mají zločinci. Jejich vlasy jsou tmavé a kudrnaté. Žida lze rozeznat podle chůze, způsobu mluvy či zápachu. Mnozí Židé však nemají všechny tyto znaky. Proto je třeba dávat velký pozor, abychom Žida rozeznali. Obr. 5

Poznáte, kdo má židovský původ?! Obr. 6 Obr. 7 Obr. 8 Obr. 9 Obr. 13 Obr. 10 Obr. 11 Obr. 12

Správné odpovědi k obrázkům výše: Židovský původ: Obr. 8 – Alyson Hannigan Obr. 10 – Zac Efron Obr. 11 – Sigmund Freud Obr. 12 – Franz Kafka Nežidovský původ: Obr. 6 – Adolf Hitler Obr. 7 – Marta Goebbelsová Obr. 9 – Josef Mengele Obr. 13 – Richard Wagner

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Der_St%C3%BCrmer http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz8 http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz14 http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz12 http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz2 Obr. 1- Michal Frankl, http://www.holocaust.cz/cz2/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz Obr. 2 - Michal Frankl, http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz8 Obr. 3 - Michal Frankl, http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz14 Obr. 4 - Michal Frankl, http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz12 Obr. 5 - Michal Frankl, http://www.holocaust.cz/cz/resources/documents/antisemitism/nazi/giftpilz/giftpilz2 Obr. 6 – ANGELUS, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_183-1989-0322-506,_Adolf_Hitler,_Kinderbild.jpg Obr. 7 - Bundesarchiv, Bild 146-1973-034-56 / CC-BY-SA, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bundesarchiv_Bild_146-1973-034-56,_Magda_Goebbels.jpg Obr. 8 - Patrick Lee, derivative work: Wildhartlivie (talk), http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alyson_Hannigan_2.jpg Obr. 9 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:WP_Josef_Mengele_1956.jpg Obr. 10 - Eva Rinaldi, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zac_Efron_2012.jpg Obr. 11 - Max Halberstadt, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sigmund_Freud_LIFE.jpg Obr. 12 - Atelier Jacobi: Sigismund Jacobi, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kafka_portrait.jpg Obr. 13 – Franz Hanfstaengl, http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Richard_Wagner_2.jpg