Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena přivlastňovací
Advertisements

Present Simple and Continuous
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
CAN/ CAN´T VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B .32. CAN,CAN´T
CAN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Sloveso „to have got“ 5.ročník (k učebnici Projekt 1)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
sloveso MÍT VY_22_INOVACE_55
To have got affirmative - question and short answer Aj pro 4.-5.r. Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela Ondrisová.
Čtěte a přeložte: Mother is at home. Matka je doma.
Sloveso "to BE".
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Název školy: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_61 NázevSloveso být – to be Téma hodinyKladné a záporné tvary slovesa to.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Sloveso.
Sloveso BÝT – přítomný čas
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Elektronická učebnice - II
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků prezentace je zaměřena na slovní zásobu čas. údajů věty užívající „dávno“, „před“ procvičení si.
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Před příjmením užíváme (a to ve všech pádech): Mr(.) Jones - pan Jones Mrs(.)Jones - paní Jonesová Miss Jones - slečna Jonesová Ms(.) Jones - slečna či.
Sloveso "to HAVE".
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
All About Friends
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Mária Podhradská Richard: Good Morning Evening Night
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Unit One TO BE To Have

To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy jste  Oni jsou  Angličtina nerozlišuje tykání a vykání – You = ty i vy

Procvičuj :  Jsem z Prahy.  Peter je učitel.  Kate je doktorka.  Oni jsou z Londýna.  Ty jsi z Paříže.  Moje sestra je taxikářka.  Vy jste z Hamburku.  I am from Prague.  Peter is a teacher.  Kate is a doctor.  They are from London.  You are from Paris.  My sister is a taxi driver.  You are from Hamburg.

Otázka/question přehozením slovosledu  Am I ?  Are you?  Is he,she it?  Are we?  Are you?  Are they?  Jsem?  Jsi?  Je on, ona ono?  Jsme?  Jste?  Jsou?

Otázka- krátká odpověď  Are you a teacher?  Is she a doctor ?  Are they from Prague?  Yes, I am. No, I am not. No, I am not.  Yes, she is./No, she is not.  Yes, they are./ No, they are not. they are not.

Procvičuj- odpovídej na otázky.  Are you a policeman?  Is your sister from Prague?  Is Peter a doctor?  Are they from Paris?  Am I a student?  Yes, I am./No, I am not.  Yes, she is./No, she is not.  Yes, he is./No, he is not.  Yes, they are./ No, they are not.  Yes, I am./No,I am not.

Zájmena přivlastňovací  I –my  You- your  He-his,she-her, it- its  We-our  You-your  They-their  Já-můj  Ty-tvůj  On-jeho, ona- její,ono-jeho  My-náš  Vy-vaše  Oni-jejich

Procvičuj :  Moje auto  Naše rodina  Tvoje práce  Jejich škola  Můj dům  Vaše auto  Jejich rodina  Naše škola  Jeho sestra  My car  Our family  Your job  Their school  My house  Your car  Their family  Our school  His sister

Zápor /not za sloveso být přidáme pouze částici not  I am not  You are not  He,she,it is not  We are not  You are not  They are not  Nejsem  Nejsi  Není  Nejsme  Nejste  Nejsou

Procvičuj  Nejsem z Prahy.  Jana není z Londýna.  Oni nejsou ve škole.  My nejsme doma.  Vy nejste v práci.  On není z Británie.  Ona není z Paříže.  I am not from Prague.  Jane is not from London.  They are not at school.  We are not at home.  You are not at work.  He is not from the UK.  She is not from Paris.

To have / mít  I have got  You have got  He, she, it has got  We have got  You have got  They have got  Já mám  Ty máš  On,ona,ono má  My máme  Vy máte  Oni mají

Procvičuj  Máme dobrou práci.  Oni mají nové auto.  Ona má velký dům.  On má mladou sestru.  Vy máte krásnou zahradu.  We have got good work.  They have got a new car.  She has got a big house.  He has got a young sister.  You have got a nice garden.

Zápor – nemám možno dvěma způsoby – have not got nebo do not have 1. způsob  I have not got  You have not got  He has not got  Zkrácené tvary se používají v hovorové řeči:  I haven´t got  You haven´t got  He hasn´t got  Nemám  Nemáš  On nemá

Procvičuj  Mám nové auto, ale nemám velký dům.  Petr má dobrou práci, ale nemá velkou rodinu.  Oni mají krásnou zahradu, ale nemají bazén.  I have a new car but I haven´t got a big house.  Peter has got a good job but he hasn´t got a big family.  They have got a nice garden but they haven´t got a swimming pool.

Otázka – máš/máme?  Have I got?  Have you got?  Has he got?  Otázka se tvoří opět přehozením slovosledu.  Je možný ještě jeden způsob- pomocné sloveso do:  Do you have?  Mám?  Máš?  Má (on)?

Procvičuj  Máš nové auto?  Ano mám/Ne, nemám.  Mají oni velký dům?  Ano, mají./Ne, nemají.  Have you got a new car?  Yes, I have./No, I haven´t.  Have they got a big house?  Yes, they have./No, they haven´t.

Social phrases  Hello!How are you?  I am fine, thanks. And you?  Good morning!  Good afternoon!  Good evening!  Good night!  Good bye!  Bye,bye!See you..  Ahoj. Jak se máš?  Fajn, díky. A ty?  Dobré ráno(dopoledne)!  Dobré odpoledne!  Dobrý večer!  Dobrou noc!  Nashledanou!  Nashle.Uvidíme se…

See you next time ………