Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Německý jazyk GUTEN TAG! LEKTION 1 7. ročník
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
Quelle couleur est-ce? Doplň.
Le lexique de Facebook Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Grammaire – être Complète.
Pozdravy Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Greetings VY_22_INOVACE_07 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
vezmi si tužku a velký papír
Pohádka - český jazyk Mgr
Il est quelle heure? Obr.1 Les heures: Complète: Il est 6 heures
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
1.1 Introduction – Úvod do AJ
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EVROPSKÉ JAZYKY. DOTAZOVANÝCH OSOB 25. VE VĚKU OD 17 DO 60 LET. 80% ŽENY A 20% MUŽI.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Recepční v hotelu Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ – Francouzský jazyk.
Liste de règles Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Razvan, Jeremy, yohan, Matej, Zuzka. 1)Présentation du lycée 2)Les expériences 3)ABK6 et Saint-Gobain 4)L’Hermione et La Rochelle 1)Prohlídka lycea 2)Experimenty.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Nepravidelná slovesa (rozšíření IV). lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent.
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Sur la route Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pronoms Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Poser une question Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Publicité Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Interdictions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Les adjectifs démonstratifs II (le pluriel). La révision (le singulier) Traduisez Máme rádi tento film. Moji rodiče bydlí v tomto bytě. Petr si chce koupit.
Inscriptions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Panneaux Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Tri des déchets Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ On se salue, on se présente Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis passionné de l´art Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je m´habille à la mode Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis au travail Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je me lève à 6 heures Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_171.ANJ.12 Základy telefonování v angličtině.
Les musées à Paris Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření Ročník3.,
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
GREETING AND INTRODUCTION /chain/
Deutsch mit Max 2 Lektion 0
La galette des rois Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Výchova přirozeného zdravi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
C´est une photo de mariage de mes parents.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek. Autor:. Mgr
Transkript prezentace:

Název: Leçon zéro Oblast: Francouzský jazyk Stručná anotace: Seznámení s francouzským jazykem. Porovnání vícero cizích jazyků. První francouzská slova. Autor: Mgr. Kamila Kubová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Leçon zéro (pro učitele) Travail individuel Žáci si napíší na papír 10 slov, které ve francouzštině znají (nezáleží, zda slovo napíší správně). Travail collectif Žáci vytvoří skupinky (cca po čtyřech), porovnávají navzájem slova napsaná na papíře a vyberou kolem 5-ti slov, na kterých se žáci ve skupince shodnou. Zvolíme mluvčího skupiny (reporteur/porte-parole) a ti vypíši (na tabuli) slova, na kterých se shodli. Discussion Všechny kroky provází diskuse. 1

Který text je francouzský? Poznáš i jiné jazyky? Dobrý den. Jmenuji se Petr a jsem Čech. Bydlím v Praze. Je mi 12 let. Právě se začínám učit francouzsky. Good morning. My name is Petr and I am Czech. I live in Prag. I am 12. I just start to learn French. Guten Tag. Ich heiße Petr und ich bin der Tscheche. Ich wohne in Prag. Ich bin 12 Jahre alt. Ich beginne gerade Französisch lernen. Bonjour. Je m´appelle Pierre et je suis Tchèque. J’habite à Prague. J’ai 12 ans. Je viens de commencer à étudier français. Добрый день (Здравствуйте). Меня зовут Пётр и я Чех. Я живу в Праге. Мне двенадцать лет. Сейчас я начинаю изучать французскнй язык. 2

Vyber správný francouzský ekvivalent. jmenovat se: heißen s’appeler name называться mít: have haben avoir иметь Jak se máš? How are you? Wie geht es dir? Ca va? Как твои дела? Mám se dobře. Ca va bien. I am fine. Es geht mir gut. Хорошо. 3

Les exercices Cvičení Představování se řetězovou reakcí. Představím se Bonjour, je m´appelle Jirka. Et toi? Další žák odpoví totéž, pouze řekne své jméno Bonjour, je m´appelle Petr. A ptá se dalšího (třetího) žáka: Et toi? Třetí žák odpoví totéž… pokračujeme než se vystřídají všichni žáci ve třídě. Pustíme dětem fr.písničku, aby si jazyk poslechly a vnímaly ho. Nejlépe k tématu, tedy s pozdravy (např. Bonjour ma cousine, najdete na youtube: noty a text na: 4

Písnička: Bonjour ma cousine (pro starší děti pouze text) Bonjour ma cousine. Bonjour mon cousin germain. On m'a dit que vous m'aimiez, Est-ce bien la vérité ? Je ne m'en soucie guère, Passez par ici et moi par là, Au revoir ma cousine et puis voilà ! Dobrý den moje sestřenice Dobrý den můj rodný bratranče Řekli mi, že mě máte rád Je to pravda? Je mi to jedno Projděte se tady a já tam Nashledanou moje sestřenice a pak uvidíme! 5

Hra na písničku Bonjour ma cousine (pro menší děti) On peut faire un jeu avec les chansons. Par exemple: Les enfants trouvent un partenaire et ils forment un couple. Ils se mettent en face l’un de l’autre et ils font les mêmes mouvements: - „Bonjour, ma cousine!“ : les enfant font un signe de la main droite - „Bonjour, mon cousin germain!“ : de la main gauche - „On m'a dit que vous m'aimiez...“: ils désignent le doigt comme s‘ils avertissaient pour faire attention - „ Est-ce bien la vérité?“ : ils lèvent un doit en signe d‘avertissement - „Je n'm'en soucie guère...“ : ils lèvent la main droite et ils la mettent sur l’épaule droite - „Je n'm'en soucie guère...“: le même avec la main gauche - „Passez par-ici…“: chacun indique la direction à droite - „Et moi par-là...“: chacun indique la direction à gauche - „ Au r'voir ma cousine et puis voilà!": ils font un signe de la main droite et ils s’approchent de l’autre partenaire. Ils recommencent de nouveau… Můžeme si zahrát hru s písničkami. Například: Děti si najdou partnera a vytvoří dvojice. Postaví se proti sobě a všichni na písničku dělají stejné pohyby: - „Dobrý den moje sestřenice!“ : děti zamávají pravou rukou - „Dobrý den můj rodný bratranče.“ : levou rukou - „Řekli mi, že mě máte rád…“ : zvednou prst jako když chtějí upozornit aby dávali pozor - „Je to pravda?“ : zahrozí prstem - „Je mi to jedno.“: zvednou pravou ruku a položí ji na pravé rameno - „Je mi to jedno.“ : zvednou levou ruku a položí ji na levé rameno - „Projděte se tady…“ : každý ukáže směr doprava - „A já tam… „ : každý ukáže směr doleva - „Nashledanou moje sestřenice a pak uvidíme!“ : zamávají pravou rukou a přibližují se k dalšímu partnerovi Hra se opakuje 6

Cíle první (úvodní) hodiny (pro učitele) Především musíme první hodinu zaujmout a žáky motivovat k dalšímu studiu francouzského jazyka (použití obrazového materiálu, poslouchat nahrávku, …). Představení hodiny (presentation du cours) Žáci se musí již první hodinu něco naučit. Alespoň pár slov či frází. Např. Je m´appelle Anna. Et toi? (u pokročilejších přidáme něco navíc) 7