Vypracovala: Málková Jarmila

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Advertisements

Vypracovala: Málková Jarmila
Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Přivlastňovací zájmena
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
NJ - gramatika předložky.
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Digitální učební materiál
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
Podmět man.
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pronominaladverbien.
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN ON, ONA, ONO
Německý jazyk příslovce tázací Wer? Wie? Was? Wo? Warum? … nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 13–16 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 5–8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 3 Lektion 5 Reflexive Verben Verben mit Präpositionen Präpositionaladverbien Sport,
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Dělivý člen. Tvary: Pro mužský rod substantiva: DU (Du sucre, du pain etc.) Pro ženský rod: DE LA (De la soupe, de l’eau) Množné číslo pro oba rody: DES.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionaladverbien.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhAusgehen TémaZájmenná.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
Němčina pro jazykové školy nově 1
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Transkript prezentace:

Vypracovala: Málková Jarmila Zájmenná příslovce Vypracovala: Málková Jarmila

Používáme je pro všechny rody Dělí se na UKAZOVACÍ a TÁZACÍ a obě čísla. Jsou nesklonná. Dělí se na UKAZOVACÍ a TÁZACÍ

TÁZACÍ zájmenná příslovce nahrazují tvar tázacího zájmena „was“ wo + předložka wogegen - proti čemu wonach – po čem, podle čeho wofur – pro co, zač wobei – při čem, u čeho womit- s čím wovon – o čem, z čeho, od čeho wovor – před čím wozu – k čemu Překlad začínáme vždy předložkou

UKAZOVACÍ zájmenná příslovce nahrazují tvar ukazovacího zájmena „das“ da + předložka dagegen – proti tomu danach – po tom, podle toho, dadurch – tím dabei – u toho, při tom dafur – za to , o to damit – s tím davon- o tom, od toho, z toho dazu – k tomu davor – před tím Překlad začínáme vždy předložkou

Pokud začíná předložka na samohlásku,vkládáme před ni -r- wo + r + předložka woran – na čem, u čeho worauf – na čem, na co woraus – z čeho worin – v čem woruber – o čem, nad čím worum – o co

Pokud začíná předložka na samohlásku vkládáme před ni -r- wo + r + předložka daran – na tom, u toho darauf – na tom daraus – z toho darin – v tom daruber – o tom. nad tím darum – o to darunter – pod tím, pod to, mezi tím

Zájmenná příslovce užíváme, hovoříme-li o věcech Zájmenná příslovce užíváme, hovoříme-li o věcech. Nelze použít pro osoby!!! Worauf wartest du? Ich warte darauf. Na co čekáš? Čekám na to. Auf wen wartest du? Ich warte auf ihn. Na koho čekáš? Čekám na něj. VĚC OSOBA

Doplňte: Tázací zájmenná příslovce podle vzoru: Wovon spricht er? __________ fragt er? ___________wartet sie? ______________________interessiert er sich? _______________________denken sie nach? ________________________braucht sie es?

Doplňte: Ukazovací zájmenná příslovce podle vzoru: Er spricht davon. Er fragt ___________. Sie wartet _____________. Er interessiert sich______________. Sie denken____________ nach. Sie braucht es____________.

Přelož: Na co se těšíš? O co prosí? Koho se zeptáte? Na co se zeptají? My pracujeme na tom. Co máš proti tomu. Já se na to těším. Zeptáme se na to.