PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
11 Udržovatelnost a servisní logistika
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Distribuční politika Petra Krajníková.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
DISTRIBUCE.
Předmět: Řízení podniku 1
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Koncepce marketingového řízení
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
TRH (tržní mechanismus)
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D I S T R I B U C E A D I S T R I B U Č N Í P O L I T I K A AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U C E Distribuce jako součást marketingového mixu představuje umístění produktů na trhu. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U C E Zahrnuje soubor postupů a operací, prostřednictvím kterých se produkt dostává postupně z místa vzniku do místa, kde bude spotřebován nebo užit. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U Č N Í P O L I T I K A Obsahuje komplex konkrétních opatření, která na sebe jednak navazují, jednak se prolínají a týkají se přemístění zboží od výrobce/ dodavatele buď přímo, nebo prostřednictvím určitých mezistupňů na místo vybrané zákazníkem nebo na místo, kde si je může zákazník bez problémů obstarat. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U Č N Í P O L I T I K A V podnikové distribuční politice se bezprostředně odráží způsob a rozsah pokrytí potřeb cílového zákazníka, tzn. zabezpečení zpřístupnění výrobku nebo služby kupujícím. Svůj konkrétní výraz nachází marketingová distribuční politika v marketingových distribučních cestách. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U Č N Í C E S T A Představuje spojení mezi výrobcem/ dodavatelem a zákazníkem/ spotřebitelem/ uživatelem. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Uspořádání distribuční cesty zabezpečuje : D I S T R I B U Č N Í C E S T A Uspořádání distribuční cesty zabezpečuje : umístění produktu v místě a čase; úroveň služeb, kterou zákazník požaduje; vytvoření určitých podnikových distribučních příležitostí; vše s přiměřenými vynaloženými náklady. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U Č N Í C E S T A Distribuční cesty dělají produkt dosažitelným ve vhodném čase, na správném místě, ve správné kvalitě i kvantitě, a to za přispění např. skladování, dopravy, manipulace atd. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ D I S T R I B U Č N Í C E S T A Zákazník „nevidí“ distribuci produktu, neboť nesleduje přímo jeho distribuci, ale hodnotí jeho dostupnost, kterou distribuční cesta přináší. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D I S T R I B U Č N Í C E S T A P Ř Í M Á Dochází-li k přímému kontaktu mezi výrobcem a zákazníkem, tzn., že jednají bezprostředně jeden s druhým, potom jde o distribuční cestu přímou. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D I S T R I B U Č N Í C E S T A P Ř Í M Á Výrobce si uchovává vlastnický vztah k produktu po dobu distribuční cesty s plnou odpovědností za : - dodání, - uskutečnění prodeje, - platební operaci, - provedení všech služeb požadovaných zákazníkem. Přímé uspořádání cest vyžaduje odborné znalosti a zdroje. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

DISTRIBUČNÍ CESTA PŘÍMÁ P R O S P O T Ř E B N Í T R H Y Využívá se především pro zboží denní potřeby, které : podléhá rychlé zkáze; je vhodné pro nabídku v prodejních automatech; je možné nabízet pomocí nejrůznějších katalogů, reklamních brožur a letáků, televizní reklamy a elektronických nosičů informací. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

DISTRIBUČNÍ CESTA PŘÍMÁ P R O S P O T Ř E B N Í T R H Y Formy prodeje jsou zejména : prodej ve vlastní prodejně; prodej „ode dveří ke dveřím“, který se uskutečňuje za přispění prodejních agentů výrobce; prodej pomocí automatů; přímý marketing. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

DISTRIBUČNÍ CESTA PŘÍMÁ P R O P R Ů M S L O V É T R H Y Využívá se především při dodávkách : ● přírodních a zemědělských surovin a základních materiálů; ● strojů a zařízení; ● součástek, polotovarů, strojů a zařízení objemově a váhově ne příliš rozměrných, avšak dodávaných ve velkých množstvích. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

DISTRIBUČNÍ CESTA PŘÍMÁ P R O P R Ů M S L O V É T R H Y Přímé distribuční cesty na průmyslových trzích není vhodné použít pro obsluhu zákazníků, kteří nakupují v malých množstvích a jsou příliš geograficky rozptýleni. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D I S T R I B U Č N Í C E S T A N E P Ř Í M Á Je charakteristická tím, že se mezi výrobcem a konečným zákazníkem objeví distribuční mezičlánek, resp. mezičlánky. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D I S T R I B U Č N Í C E S T A N E P Ř Í M Á Distribuční cestou nepřímou se cesta prodlužuje, komplikuje a prodražuje. Tím, že výrobce přenechá část úkonů nezbytných pro přemístění produktu mezičlánkům, ztrácí bezprostřední kontrolu nad produktem, který přemísťuje a prodává někdo jiný. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

D Ů V O D Y P R O V O L B U DISTRIBUČNÍ CESTY NEPŘÍMÉ Jsou: rozdílný časový rytmus mezi dobou výroby a dobou spotřeby; prostorové odloučení výrobců a zákazníků; různorodost výrobního a sortimentu. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

CHARAKTERISTIKA DISTRIBUČNÍ CESTY NEPŘÍMÉ Typem distribučních mezičlánků Počtem distribučních mezičlánků Funkcemi vykonávanými distribučními mezičlánky Činnostmi distribučních mezičlánků, na kterých participují v rámci distribuční cesty. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

T Y P Y D I S T R I B U Č N Í C H M E Z I Č L Á N K Ů 1. Prostředníci – přemísťované zboží kupují, stávají se po určité časové období jeho vlastníky a znovu ho prodávají. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

T Y P Y D I S T R I B U Č N Í C H M E Z I Č L Á N K Ů 2. Zprostředkovatelé – aktivně vyhledávají kontakty mezi výrobcem a zákazníkem. Produkty, které jsou předmětem zájmu, se nestává jejich vlastnictvím. Mohou mít stálé vztahy s jedním, nebo více výrobci a popř. zákazníky. Tyto vztahy mohou být jednorázové anebo časově omezené. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

T Y P Y D I S T R I B U Č N Í C H M E Z I Č L Á N K Ů 3. Podpůrné distribuční mezičlánky – směnu pouze usnadňují a nestávají se vlastníky přemísťovaných produktů ani konkrétními zprostředkovateli kontaktů mezi výrobcem a zákazníkem – nejsou faktickou součástí distribuční cesty, neboť jde např. banky, propagační agentury). AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Z Á K L A D N Í F U N K C E M E Z I Č L Á N K Ů Jsou : obchodní; logistická; doplňková. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Z Á K L A D N Í F U N K C E M E Z I Č L Á N K Ů Obchodní funkce – jde o nákup a opětovný prodej, nalezení všech komunikačních a stimulačních aktivit ve vztahu k zákazníkům, formování nabídky a její přizpůsobení potřebám trhu, dohody o cenách, o podmínkách dodávky i prodeje, převzetí rizik v případě zastarání, zhoršení kvality i dalších ztrát atd. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Z Á K L A D N Í F U N K C E M E Z I Č L Á N K Ů Logistická funkce představuje třídění a kompletování zboží, jeho skladování a manipulace s ním, balení, doprava atd. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Z Á K L A D N Í F U N K C E M E Z I Č L Á N K Ů Doplňkové funkce představuje zejména shromažďování a poskytování informací o příslušném marketingovém prostředí a jeho vývojových tendencích, o potenciálních i reálných zákaznících a jejich požadavcích, o možnostech získání a využití finančních prostředků k pokrytí nákladů distribuční cesty atd. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

N E P Ř ÍM Á D I S T R I B U Č N Í C E S T A pro průmyslové trhy s jedním mezičlánkem (tj. nepřímé spojení výrobce se zákazníkem) se využívá především při dodávkách : menších a malých množství surovin a základních materiálů; standardizovaných nebo méně nákladných polotovarů, součástí, náhradních dílů, strojů a zařízení; velkému počtu odběratelů, geograficky široce rozptýlených; standardních typů produktů a produktů určených k víceúčelovému použití. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Vertikální marketingové systémy Systém je tvořen ve vertikální ose „výrobce – velkoobchod – maloobchod“ na základě stanovených pravidel při vůdčí úloze kteréhokoli člena, a to na základě : vlastnických vztahů; ekonomické síly a velikosti; uzavřených smluv o spolupráci s ostatními články cesty. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Vertikální marketingové systémy Využívány jsou tři základní typy vertikálního propojení, a to : korporační systém; administrativní (správní) systém; smluvní systém. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Vertikální marketingové systémy Korporační systém znamená vertikální integraci výrobních a distribučních operací prováděných v rámci jednoho vlastníka. Administrativní systém představuje koordinaci výroby a distribuce po vertikální linii na základě velikosti nebo ekonomické síly jednoho z účastníků cesty. Smluvní systém koordinuje výrobní a distribuční činnosti nezávislých subjektů po vertikální linii na smluvním základě. Jedná se o tři alternativní možnosti : - Velkoobchodník organizuje na bázi dobrovolnosti skupiny maloobchodníků s cílem, aby byla dosažena schopnost konkurovat velkým prodejcům. - Malí, nezávislí maloobchodníci vytvářejí organizace, které se zabývají i velkoobchodními činnostmi. - Franchising. který představuje poskytnutí licence (uzavření licenční smlouvy) jedním subjektem (poskytovatelem franchisy) jinému subjektu (příjemci franchisy), jenž je následně oprávněn k podnikání jménem poskytovatele. Základním dokumentem je franchisingová smlouva obsahující metodologii vedení a provozování franchisingového podniku. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

Horizontální marketingové systémy Představují spojení dvou nebo více podniků působících na stejné úrovni distribuční cesty. Tyto podniky spojují své zdroje, síly, schopnosti a dovednosti k dosažení vyšší účinnosti společným provozováním činností, např. dočasná nebo trvalá dohoda o společném využití určitých marketingových zdrojů. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

V Í C E N Á S O B N É D I S T R I B U Č N Í C E S T Y K uspokojivému pokrytí trhu je možné použít současně i několik typů cest pro určité zboží, které mohou zahrnovat rozdílné mezičlánky pro tytéž produkty – potom hovoříme o vícenásobných distribučních cestách, resp. o vícenásobné distribuci. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

V Ý B Ě R D I S T R I B U Č N Í C E S T Y Výběr distribuční cesty vychází z : podnikových i marketingových cílů; marketingových strategií; zdrojů; činností, které budou cestám svěřeny; šetření účinnosti cesty a z rizik s ní spojených; zkoumání možností. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

V Ý B Ě R D I S T R I B U Č N Í C E S T Y Základními faktory při konečném rozhodování jsou : Produkt; Výrobní podnik; Trhy (zákazníci); Distribuční mezičlánky; Prostředí. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

S L U Ž B Y P O S K Y T O V A N É Z Á K A Z N Í K Ů M Představují soubor aktivit spojených s distribucí, který je orientovaný na zákazníka a je daný především povahou produktu a typem zákazníka. Jde o : přijetí objednávky a její zpracování, zajištění dodání zboží s příslušnými dokumenty a doprovodnými činnostmi, jeho vyúčtování zákazníkovi, komunikace se zákazníkem, sledování průběhu celého procesu, zjišťování nedostatků a omylů a jejich náprava. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ

S L U Ž B Y P O S K Y T O V A N É Z Á K A Z N Í K Ů M Prvků, ze kterých se služby skládají, je mnoho a mezi základní, které zároveň slouží jako ukazatele úrovně služeb poskytovaných zákazníkům, patří : dodací lhůta, stupeň spolehlivosti dodávky, stupeň úplnosti dodávky, stupeň pohotovosti dodávky, kvalita dodávky, minimální velikost dodávky. AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ