Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Dlouhodobý majetek - pořízení.
Advertisements

Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obsah Význam ekonomiky Účastníci výstavby Klasifikování stavebních děl
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
CENTRUM SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PRUNÉŘOV. Investor: Město Kadaň, Mírové náměstí 1, Kadaň 43201, Ústecký kraj Projektant: Ing. Jiří Kučera, Mírové náměstí 117,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Základy marketingu šestá přednáška
3. VÝZVA MAS LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ. Fiche 2: Rozvoj drobného a malého podnikání Hlavní opatření III.1.2. – Podpora a zakládání podniků a jejich rozvoje Cíl.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Představení projektu Rozvoj strojnické výroby - KOVO UNI s.r.o.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Naše činnost  Příprava staveb  Projektová činnost ve výstavbě  Komplexní řízení a realizace staveb  Koordinační činnost  Dodávka a montáže TZB  Dodávka.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Formování státní politiky bydlení EKBY- 6. přednáška 5. dubna 2005.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Teorie optimální velikosti města
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Model strategie marketingového mixu
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
TRH (tržní mechanismus)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KOMPLEXNÍ ENERGETICKÁ ŘEŠENÍ PRO VŠECHNY
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Celkové náklady stavby
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Marketingové strategie
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Aspekty a oblasti analýzy trhu
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Transkript prezentace:

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace Petr Formánek

Obsah Hlavní segmenty stavebního trhu Trh stavebních hmot Trh technologických celků Trh realizace stavebních děl Trh stavebního servisu Trh nemovitostí

Hlavní segmenty stavebního trhu Stavební trh Nemá monolitní a univerzální charakter Obsahuje vzájemně propojené subtrhy stavebního charakteru a jeden související (do značné míry ovlivňuje výstavbu a její hmotné zabezpečení Čtyři základní trhy: Trh stavebních hmot Trh technologických celků Trh realizace stavebních děl Trh stavebního servisu Související trh nemovitostí Každý ze čtyř základních trhů lze rozčlenit na homogenní části (segmenty trhu)

Trh stavebních hmot Představuje výrobu a prodej základních výrobních faktorů výstavby stavebních děl Výroba má průmyslový charakter Vztahy mezi výrobcem a odběratelem jsou pouze z menší části založeny na plně zakázkovém plánovaném objednatelském principu (z velké části se prodávají volně, prostřednictvím distribuční dealerské sítě)

Trh stavebních hmot A) Segmentace trhu stavebních hmot podle typu spotřebitelů (na koho se zaměřují výrobci stavebních hmot): Stavební projektanti (rozhodují o tom, které technologie a materiály budou v jimi navrhovaném stavebním díle - výrobce stavebních hmot se snaží působit přímo na projektanta) Stavební firmy realizující stavební zakázku - 2 případy Firma realizuje stavbu podle hotové PD Firma se podílí na tvorbě PD, materiál není specifikován (výrobce stavebních hmot se snaží působit přímo na firmu) Spotřebitel laik – materiál na drobné opravy objektů (nátěrové hmoty, obklady stěn atd.)

Trh stavebních hmot B) Segmentace zákazníků podle demografických a psychografických faktorů Příslušnost k určité věkové nebo sociální skupině, vliv stylu života, módní trendy - ovlivňují jak zákazníky (investory), tak i projektanty či pracovníky ve stavebních firmách

Trh stavebních hmot C) Segmentace trhu z geografického (územního hlediska) Rozhodnutí prodejce nebo výrobce o tom, v jaké části území trhu bude nové výrobky nabízet zákazníkům D) Segmentace trhu podle věrnosti zákazníků ke značce nebo určitému výrobku Opakovaně volba materiálu při návrhu a realizaci

Trh technologických celků Technická zařízení, která se zabudovávají do stavebních děl a slouží k zajišťování určených technických parametrů stavby a jejímu provozu (klimatizační zařízení, výtahy, eskalátory..), nebo slouží k vlastním aktivitám, ke kterým byla stavba pořízena ( výrobní hala sloužící k výrobě určitých produktů a tato výroba je zabezpečována pomocí strojů, výrobní linky atd.) Platí stejná pravidla a principy segmentace trhu a chování výrobců na straně nabídky a investorů či projekčních kanceláří na straně poptávky jako na trhu stavebních hmot

Trh realizace stavebních děl Základní a určující tržní sféra ve stavebnictví Tento trh lze rozdělit na určité segmenty z několika hledisek: A) trh stavebních děl podle jejich účelu (funkce) Rozdělení do jednotlivých typových segmentů trhu (stavebních oborů) Vyžaduje specializované nároky na zázemí stavebního podniku, jestliže chce být stavební podnik v daném segmentu aktivní Budovy a haly pro občanskou výstavbu Budovy a haly pro bydlení Dopravní stavby Vodohospodářské stavby Podzemní objekty Inženýrské stavby.. V rámci definování náplně jednotlivých segmentů je třeba jednotlivé segmenty specifikovat dle jednotlivých typů staveb, které s v daném segmentu nacházejí (subsegmenty)

Trh realizace stavebních děl Příklad rozdělení Občanská výstavba Průmyslová výstavba Bytová výstavba RD bytové RD řadové RD solitérní- zděné, dřevěné, jiné

Trh realizace stavebních děl B) rozdělení stavebních děl podle technologického hlediska jejich návrhu a realizace Sériové stavby Iiší se pouze v určitých detailech, základní parametry stavby jsou shodné (např. zděná bytová jádra v bytových panelových domech) Polosériové stavby Výstavba bytových a rodinných domů (výběr mezi několika variantami, investor ale limitován předem stanovenými parametry, které jsou dané např. normami) Individuální stavby Výstavba rozsáhlých výrobních komplexů, elektráren, obchodních a administrativních center

Trh realizace stavebních děl C) trh novostaveb a trh rekonstrukcí Kompletní výstavba objektu nebo rozšíření objektu (přístavby, nástavby) D) trh stavebních děl podle geografického (územního působení firmy) Rozsah územního působení firmy je úzce spojen s její velikostí

Trh realizace stavebních děl Velké podniky Expandují i do zahraničí Kapitálově silné podniky, se značným technickým a profesním zázemím, které jsou schopné realizovat až na výjimky všechny druhy staveb, pouze na některé spec. činnosti mají subdodavatele Středně velké stavební podniky Působí v určitém regionu (kraji), příp. v několika regionech sousedních Schopné provádět většinou několik typů stavebních děl vzájemně příbuzných (např. ČOV,jímky, nádrže, úpravy toků..) Na spec. pracovní činnosti si najímají subdodavatele Malé firmy Působí v rámci regionu nebo velmi malé oblasti Několik zaměstnanců, omezené technické zázemí Profesní zdroje pouze na jednu nebo několik spec. činností (např, pokrývačské práce, malby..)

Trh realizace stavebních děl E) trh komplexních staveb a trh subdodávek Zakázky, které je firma schopna realizovat z pozice generálního dodavatele Firma dělá pouze určitou činnost na stavbě (subdodávka) (podle toho firma působí buď na investora- zadavatele stavby nebo se snaží dohodnout se stavební firmou, která získala zakázku, na realizaci části stavby)

Trh realizace stavebních děl F) trh veřejných zakázek a trh soukromých investorů Zakázky veřejné Množství a finanční objemy závisejí na hospodářské situaci státu, jeho hospodářské politice a investičních prioritách státního rozpočtu a rozpočtu měst a obcí Řídí se z. č. 137/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek Stavební firma si musí vytvořit dlouhodobé vazby na státní správu (státní správa většinou zadavatelem většího počtu stavebních akcí časově rozložených, takže vzniká možnost získání zakázek v dlouhodobějším časovém intervalu)

Trh realizace stavebních děl Soukromí investoři Investoři, kteří investují do stav. díla jednou nebo max. několikrát ve velmi dlouhém časovém období (lidé s vlastními úsporami nebo stavebním spořením, hypotékou)- rodinné domy, rekonstrukce menších objektů Soukromé podniky, které budují v určitém území síť výroben nebo prodejen- možnost získání zakázek dlouhodobějšího charakteru

Trh realizace stavebních děl G) stavební trh podle demografického rozdělení zákazníků Dle věku či etapy života zákazníků U bytové výstavby- mladší generace, která si chce zajistit svůj byt či dům, nebo lidé bydlící v jakémkoliv bydlení a uvažující o změně H) stavební trh podle psychografického rozdělení zákazníků Příslušnost k určité sociální skupině obyvatel, s tím spojený styl života či vliv módních trendů Odlišné názory zákazníka na stavební dílo (architektura, kvalita, velikost, finanční náročnost)

Trh stavebního servisu Poskytování hmotných i nehmotných servisních činností, které můžou využívat stavební firmy a investoři efektivněji formou subdodavatelských služeb nebo jejich pronájmů, než kdyby tyto kapacity využívaly ve svém vlastnictví (spec. stroje a zařízení, projekční pracoviště, marketingové poradenství..) Trh projekce stavebních děl- důležitá role a vliv projektanta na výrobce stavebních hmot a technologií i na vlastní stavební firmy (projektant vytváří odbyt výrobcům stavebních hmot a zároveň předvýběr stavebních firem, které jsou schopné díky svému technickému a technologickému vybavení stavbu realizovat

Trh nemovitostí Působí v něm existující i potenciální vlastníci nemovitostí a investoři, kteří svým chováním a stavem financí ovlivňují zpětně vývoj stavebního trhu V tomto tržním segmentu hraje značnou roli pozemek, jeho vlastnictví a s ním spojené problémy spekulace- tento vliv může pozitivně i negativně ovlivnit stavební aktivitu

Konec prezentace Děkuji za pozornost