VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Anatomie II a morfologie rostlin
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PLOD.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Ovoce.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Plod (fructus).
Krytosemenné rostliny
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
Plod (fructus; fruit; Frucht)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Radana Marelová Název : VY_32_INOVACE_2A_07_Ovoce Téma: Prvouka.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
Název projektu: Moderní škola
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: Přírodopis - botanika Očekávaný výstup: Seznámení s druhy plodů Druh učebního materiálu: DUM Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : sedmý ročník základní školy

Plody a semena

BOBULE PECKOVICE MALVICE Druhy plodů DUŽNATÉ BOBULE PECKOVICE MALVICE

Druhy plodů SUCHÉ pukavé nepukavé lusk tobolka nažka obilka dvojnažka oříšek

Plod vzniká po opylení a oplození květu - je složen ze semena a oplodí = přeměněný semeník - oplodí může být: dužnaté suché

malvice peckovice bobule 1.dužnaté plody Uvnitř je jádřinec se semeny Jablko, hruška…. malvice Uvnitř plodu 1 semeno v pecce Třešeň, broskev, švestka, … peckovice Četná semena jsou volně v dužnině Rajče, rybíz, angrešt bobule

a) pukavé b) nepukavé Oplodí samovolně praská a semena se uvolňují 2.Suché plody Oplodí samovolně praská a semena se uvolňují a) pukavé Semena zůstávají v oplodí b) nepukavé

měchýřek lusk tobolka šešule šešulka a) Pukavé plody blatouch hrách makovice tobolka řepka olejka delší než širší šešule kokoška širší než delší šešulka

nažka obilka oříšek tvrdka b) Nepukavé plody jasan, pampeliška, jahoda trávy, obilí obilka líska oříšek hluchavka čtyřsemenný plod tvrdka

vzniká-li plod z květenství, mluvíme o plodenství (vinné hrozny) měl-li květ více pestíků mluvíme o souplodí (malina, jahoda, šípek)

Význam plodů a semen: - semena slouží k rozmnožování - plody chrání semena a zajišťují jejich roznos - potrava živočichů i člověka