Databázový systém pro evidenci sociální práce a správu týmu organizace ARUM Databázový systém pro evidenci sociální práce a správu týmu organizace binBoat s.r.o.
MODULY Klientské spisy (individuální práce s klientem): identifikace, anamnéza, individuální plán, zakázky a jejich vyhodnocení, úkony, archiv elektronických dokumentů ↔ Záznam práce uživatele „Linka“, „anonym“ apod.: zaznamenávání jednorázových dotazů, hovorů na lince, e-mailových dotazů; jednoduchý záznam, jednoduché statistiky Klientské aktivity (skupinová práce s klienty): kroužky, kurzy, workshopy, atd. Kompletní záznam o trvání, účastnících, obsahu Databáze pracovníků a správa týmu: pracovní čas, aktivity (vzdělávání, porady apod.), dovolené, absence, automatické výkazy práce, vykazování podle projektů Statistické výstupy: klienti a jejich data – např. věková a vzdělanostní struktura, konzultace, řešené problémy, kvantitativní evaluace, skupinové aktivity atd. → Snadné reportování donátorům
VÝVOJ Vytvořen sociálními pracovníky pro sociální pracovníky Používá se od dubna 2006 Používá ho přibližně 600 pracovníků ve třech desítkách organizací, například: La Strada ČR, Člověk v tísni, Poradna pro občanství, občanská a lidská práva, Amalthea Pardubice, Oblastní charity, Diakonie ČBCE v Praze, Tady a Teď Plzeň, SIMI, Integrační centrum Praha, Poradna pro integraci, Inbáze, Bona o.p.s., Vzájemné soužití, Romea, SNN Vysočina, Rosa, Dobrá rodina Průběžně rozvíjen ve spolupráci s uživateli – sociálními pracovníky a jejich manažery
PŘÍSTUP K DATŮM ARUM je serverová databáze, data se nacházejí na jediném zabezpečeném serveru Databáze je přístupná odkudkoliv přes internet Data jsou přenášena přes zabezpečený protokol (https://) Po odhlášení nezůstávají v paměti uživatelova počítače žádná data Hierarchie přístupů, práv a sdílení dat je flexibilně nastavitelná podle organizační struktury organizace
VSTUPNÍ STRANA
Klientské spisy - struktura Struktura spisu se odvíjí od struktury práce s klientem KLIENT ↓ ZAKÁZKA 1 ZAKÁZKA 2 ZAKÁZKA 3 … (práce na jednom konkrétním problému klienta) KONZULTACE (kontakty a další úkony)
KLIENTSKÝ SPIS (KS) Identifikační údaje – podle zadání organizace Anamnéza Individuální plán Zakázky - popis, úkony a vyhodnocení Archiv dokumentů (smluv, dopisů, podání…) Záznamy o účasti na skupinových aktivitách Snadno nastavitelné sdílení dat mezi uživateli
KS – karta klienta
KS – seznam klientů
KS - anamnéza
KS – karta ZAKÁZKY
KS – karta úkon (konzultace)
KS – rychlé zadávání úkonů (konzultací)
KS - dokumenty
KS – sdílení dat o klientech mezi uživateli
Skupinové AKTIVITY s klienty
Data v klientských spisech, aktivitách a správě týmu STATISTIKY VSTUP Data v klientských spisech, aktivitách a správě týmu VÝSTUP Údaje o klientech, zakázkách, konzultacích, úspěšnosti zakázek, trvání aktivit a účasti na nich, pracovním čase týmu
STATISTIKY Veškeré informace vložené v předem definovaných typech mohou být vyjádřeny statisticky Tabulky nejčastějších a nejpotřebnějších údajů (klienti, zakázky, úkony, účastníci aktivit) jsou součástí základní instalace Speciální namátkové dotazy zodpoví administrátor systému Flexibilní nastavení podle měnících se přání donátorů (MPSV, ESF…) Data lze exportovat do statistických aplikací (Statistica, SPSS, MS Excel) a zpracovat v nich Data pro reporting a hodnocení v reálném čase
STAT – předdefinované výstupy „Kolika klientům bylo úspěšně asistováno mezi 1.1. a 30.4. 2010?“ „S kolika ženami došlo alespoň k jedné konzultaci?“ „Kolikrát pracovník Železný asistoval s bydlením v rámci projektu OPLZZ „Bydlení za snahu“?“ „Jaký podíl konzultací se odehrál telefonicky?“ „Kolik dětí se účastnilo kroužků v dubnu 2010? „Kolik hodin byl pracovník XY mimo práci? Kolik hodin strávil jinou než přímou klientskou prací?“
STAT – specifické výstupy „Kolik mužů z Prahy 7 se základním vzděláním bylo do služby doporučeno obecním úřadem?“ Kolik právních konzultací z prostředků dotace MPSV bylo telefonicky poskytnuto ženám do 25 let věku se středoškolským vzděláním?
STAT – klienti – základní údaje
STAT – zakázky - základní údaje
STAT – úkony – podle typu
STAT – specifické údaje pro donátory
STATISTIKY – typy zakázek-úspěšnost
Použití STATISTIK pro evaluaci
Použití STATISTIK pro evaluaci
Použití STATISTIK pro evaluaci
SPRÁVA TÝMU – porady, školení, docházka atd.
SPRÁVA TÝMU – zadání nové události
SPRÁVA TÝMU – výkaz práce
NASTAVENÍ UŽIVATELSKÝCH ÚČTŮ Každému uživateli je přidělena série charakteristik, které přesně určují práva a přístup k datům i ve složité organizační struktuře. ORGANIZAČNÍ JEDNOTKA (pobočka, služba, dílčí tým) POZICE v rámci organizační jednotky (zpřístupňuje data podřízených a další práva; jeden pracovník může mít různé pozice v různých organizačních jednotkách - např. soc. pracovník v jednom týmu, metodik v jiném) TYPY ZAKÁZEK a KONZULTACÍ pro jednotlivé pozice PROJEKT ze kterého je činnost pracovníka placena (jeden pracovník může být spojen s více projekty, zanáší pak označení projektu k jednotlivým úkonům → přesné výkazy práce pro projekt bez pracného sčítání!) ÚVAZEK v rámci každého projektu (např. 0,5 úvazek v jednom projektu, 0,2 úvazek v jiném) → výkazy práce respektují úvazky Každý záznam tak může být přiřazen organizační jednotce a projektu, a tak také vyhledán a reportován
ARUM je otevřen dalšímu vývoji a změnám podle potřeb uživatelů ARUM – další rozvoj ARUM je otevřen dalšímu vývoji a změnám podle potřeb uživatelů Relevantní data o klientech a týmu Metoda evaluace Potřeby donátorů a reportování Nové moduly atd.
Vyzkoušejte si to! Vyzkoušejte si práci s databází v demo verzi! Adresa: http://demo.arum.cz login: navsteva heslo: navsteva Po přihlášení si v levém sloupci vyberte uživatele a klikněte na symbol šipky. Systém pak můžete procházet a používat jako vybraný uživatel.
www.binboat.cz Obraťte se na nás Rádi Vám ARUM předvedeme a domluvíme případné změny, vhodné pro Vaši organizaci. Kontaktujte nás: Štěpán Moravec, zákaznická podpora, binBoat s.r.o. E-mail: stepan.moravec@binboat.cz Tel.: 777 787 921 www.binboat.cz